jag tänker själv skrev 2015-01-10 23:55:56 följande:
Vidriga personer som du menar du som försöker sprida smörja om att vaccin är bra för folkhälsan.. Alla produkter jag stoppar i mig och tar på mig vet jag vad det är. Är det en produkt jag inte litar på använder jag den inte. Jag odlar de mesta jag kan för att äta och jag köper tyg och kläder som jag vet inte orsakat skada på andra människor... Det jag menar är att jag bryr mmg om mig själv och vägrar följa en ström av döda fiskar såsom stor del av befolkningen på vår jord gör idag.
Att jämföra hur en bil fungerar med hur vaccin fungerar... intressant.
Jag har rätt som människa att välja att inte injicera mina barn med hormonförändrande gift, och sjukdomar. Cancer är ett i-lands problem. Hur många ser du i u-länder med cancer? Det finns inte förutom där västvärlden har spridit sina cancer och giftprodukter.
Dags för dig att se utanför din bilruta och se världen för hur den egentligen är...
Skojar du nu?
Cancer är verkligen inget i-lands problem. Speciellt inte barncancer. Skillnad mellan barncancer och vuxencancer är att barncancer inte är av yttrefaktorer, som saker vi stoppar i oss, rökning, ja you name it.
Här oss hos uppmärksammas det däremot mer och i skillnad till u-länderna har vi behandlingsprotokoll mot olika cancersjukdomar och kan bota de flesta av dem.
Jag som mamma till ett barn som haft leukemi är enormt tacksam mot alla vaccin som finns. De som inte är vaccinerade är ett "hot".
Jag är speciellt nervös för de som vågar resa med ovaccinerade barn, ja ni läser om vaccinrisker, läs om alla vidriga sjukdomar som finns runt om i världen som kan ge betydligt mer förödande konsekvenser än vaccin. Och risken att få men av vaccin kontra sjukdom, det är betydligt större chans av att drabbas av en sorts hemsk sjukdom.
Om ert barn någon gång skulle få en sjukdom som påverkar immunförsvaret, tex cancer så kan jag nästan garantera er som är emot vaccin att ni kommer ångra er om ni inte vaccinerat, man tänker liksom om och blir inte så insnöad.
Men i Sverige har vi idag ett aktivt val av vaccin, vilket jag respekterar. Alla väljer sitt eget och vilka risker som betyder mest för en själv. Däremot att säga att man är elak och sprutar in ett väl bedrövat vaccin, nej då får man nog tänka om. Vaccin som dyker upp hux flux bör man kanske däremot vara lite frågande till.