• Anonym (Lisa)

Dags att omhänderta barnen!

På mina barns skola finns det några föräldrar som inte har vaccinerat sina barn, som avstår från de vaccin som rekommenderas för alla barn. Jag tycker det är orimligt att dessa vaccin ska vara valfria! Dels utsätter de sina egna oskyldiga barn för livsfara och dels innebär det livsfara för alla de som av olika skäl inte bör vaccinera sig (t.ex. andra allvarliga sjukdomar).

Är det inte dags att samhället agerar?? Omhänderta barnen och åtala föräldrarna för vanvård!!

• Svar på tråden Dags att omhänderta barnen!
  • Ann Cistrus
    Tow2Mater skrev 2015-01-12 02:42:17 följande:
    Din kommentar "Fantastiskt att vi nu har ett vaccin mot livmoderhalscancer, så att unga kvinnor slipper drabbas av detta" var vad jag kommenterade, och den kommentaren är helt fel, eftersom vaccinet inte gor sa att vaccinerade kvinnor slipper drabbas av cancern. Du menade kanske inte vad du skrev, utan du menade kanske att vaccinet kan minska risken att drabbas.
    Nu var det inte jag som skrev så från början utan Anonym(Lisa), men men. 

Vaccinet kommer ju hur som helst att skydda vissa kvinnor mot vissa typer av hpv så helt fel hade hon inte. Mest det jag ville få fram. 
    If nothing else works, then a total pig-headed unwillingness to look facts in the face will see us through.
  • Anonym (Har barn med cancer)
    jag tänker själv skrev 2015-01-10 23:55:56 följande:
    Vidriga personer som du menar du som försöker sprida smörja om att vaccin är bra för folkhälsan.. Alla produkter jag stoppar i mig och tar på mig vet jag vad det är. Är det en produkt jag inte litar på använder jag den inte. Jag odlar de mesta jag kan för att äta och jag köper tyg och kläder som jag vet inte orsakat skada på andra människor... Det jag menar är att jag bryr mmg om mig själv och vägrar följa en ström av döda fiskar såsom stor del av befolkningen på vår jord gör idag.

Att jämföra hur en bil fungerar med hur vaccin fungerar... intressant.

Jag har rätt som människa att välja att inte injicera mina barn med hormonförändrande gift, och sjukdomar. Cancer är ett i-lands problem. Hur många ser du i u-länder med cancer? Det finns inte förutom där västvärlden har spridit sina cancer och giftprodukter.

Dags för dig att se utanför din bilruta och se världen för hur den egentligen är...
    Skojar du nu?

Cancer är verkligen inget i-lands problem. Speciellt inte barncancer. Skillnad mellan barncancer och vuxencancer är att barncancer inte är av yttrefaktorer, som saker vi stoppar i oss, rökning, ja you name it.

Här oss hos uppmärksammas det däremot mer och i skillnad till u-länderna har vi behandlingsprotokoll mot olika cancersjukdomar och kan bota de flesta av dem.

Jag som mamma till ett barn som haft leukemi är enormt tacksam mot alla vaccin som finns. De som inte är vaccinerade är ett "hot".

Jag är speciellt nervös för de som vågar resa med ovaccinerade barn, ja ni läser om vaccinrisker, läs om alla vidriga sjukdomar som finns runt om i världen som kan ge betydligt mer förödande konsekvenser än vaccin. Och risken att få men av vaccin kontra sjukdom, det är betydligt större chans av att drabbas av en sorts hemsk sjukdom.

Om ert barn någon gång skulle få en sjukdom som påverkar immunförsvaret, tex cancer så kan jag nästan garantera er som är emot vaccin att ni kommer ångra er om ni inte vaccinerat, man tänker liksom om och blir inte så insnöad.

Men i Sverige har vi idag ett aktivt val av vaccin, vilket jag respekterar. Alla väljer sitt eget och vilka risker som betyder mest för en själv. Däremot att säga att man är elak och sprutar in ett väl bedrövat vaccin, nej då får man nog tänka om. Vaccin som dyker upp hux flux bör man kanske däremot vara lite frågande till.
  • silhuett

De gamla beprövade vaccinerna är ju anledningen till att vi slipper sjukdomar som kan ge enormt negativa följder (som polio, mässlingen och röda hund). Förstår inte hur man kan vara skeptisk till dessa?

Om man är några av de få som får enormt jobbiga biverkningar av vaccin kan jag ha viss förståelse, men "vanliga" föräldrar..? Nej..

Jag tycker det är mer okej att vara skeptisk till nyare vacciner som inte har hunnit ha någon direkt uppföljning av biverkningar.

• silhuett

Någon som är sugen på att få tillbaka polio..?

"Poliomyelit ("polio") eller barnförlamning orsakas av ett virus som till en början infekterar människors övre luftvägar och stannar i tarmkanalen. För vissa infekterade sprider sig sedan viruset och infekterar ryggmärgens grå substans och kan då orsaka förlamning. Viruset är mycket smittsamt och därför drabbas främst barn, därav benämningen barnförlamning. Poliomyelit betyder infektion av grå märg (polios = grå, myelos = märg).

Sjukdomen har tidigare varit en stor orsak till död, förlamning och livslånga funktionsnedsättningar, men effektiva vaccinationsprogram har nu utrotat viruset i stora delar av världen."

• Anonym (idioti)

Tror det är bra att vara sunt skeptisk till vaccinationer och vad de gör med oss. 
    Och visa en viss ödmjukhet mot alternativa metoder. Det är inte oproblematiskt att gå helt på Läkemedelsverkets tester då det finns ekonomiska intressen i vaccinationsprogram. 

Att omhänderta barn som inte vaccineras (som TS förordar) tycker jag verkar som ren idioti. Faktiskt. 

• silhuett
    Anonym (idioti) skrev 2015-01-12 08:47:02 följande:

Tror det är bra att vara sunt skeptisk till vaccinationer och vad de gör med oss. 
    Och visa en viss ödmjukhet mot alternativa metoder. 

Låt säga att majoriteten av svenskar var skeptiska och lät bli att vaccinera sina barn. Förr eller senare kommer det in sjukdomar utifrån (eftersom massor av svenska barnfamiljer reser utomlands varje år), och sjukdomen börjar spridas som en löpeld. Vad för alternativa metoder kan man använda sig av för att undvika att bli smittad?
  • Anonym (+++)
    Anonym (psykos) skrev 2015-01-10 23:47:46 följande:

Tja, ,man kanske kan börja med att erbjuda dessa barns föräldrar stöd och hjälp för de paranoida vanföreställningar de lider av.
    Är man en fara för sig själv och andra kan även tvångsvård bli aktuellt.

så såna som faktiskt förlorat barn efter vaccinering, är paranoida och har vanföreställningar? 
  • Anonym (vaccin)
    Anonym (+++) skrev 2015-01-12 16:12:36 följande:
    så såna som faktiskt förlorat barn efter vaccinering, är paranoida och har vanföreställningar? 
    Det finns inga konstaterade fall där barn avlidit till följd av vaccin i Sverige. Vad föräldrarna sen tror är orsaken är en annan sak. Fullt jämförbart med paranoia och vanföreställningar således. 
  • Anonym (vaccin)
    Anonym (Gruznie) skrev 2015-01-12 04:01:49 följande:

Några funderingar kring vaccinet för livmoderhalscancer:

1. Hur gammalt är barnet när föräldrarna bör låta sitt barn vaccineras?
    2. Vid vilken ålder är det vanligast att sjukdomen bryter ut?
    3. Vilken är orsaken till att man får denna sorts cancer?
    4. Hur många får livmoderhalscancer per år?
    5. Hur många av dessa dör till följd av cancern?
    5. Hur gamla är de flesta som dör i sjukdomen?
    6. Hur gamla är de?
    7. Är sjukdomen svårbotad?
    8. Finns det biverkningar som kan ge svåra obotliga skador?
    9. Kan man göra något annat för att skydda sina barn mot HPV?

För att hjälpa er med svaren kan jag skriva dem med en gång.

1. 11 år
    2. 40+
    3. Genom samlag (med flera olika partners)
    4. Ca 450 st
    5. Ca 150 st
    6. 85+
    7. Nej
    8. Ja
    9. Ja, uppfostra dem och lär dem att det uppenbarligen inte är sunt att vara promiskuös!

Ett sånt struntprat. Prata om promiskuitet, när det räcker med att ha samlag med en enda för att råka få smittan. Vi kanske ska råda alla unga tjejer att leva i celibat? 

Det brukar vara kutym när man diskuterar att man hänvisar till källor om man presenterar siffror och påståenden som du gör här, har du några källor eller är det något du tagit på en höft, hört av en moster eller läst på vaccin.me
  • Fnorpan

Måtte hi håle ta alla som vill införa tvångsvaccinering. Prova att leva med en vaccinskadad dotter ett par månader så ska ni se att ni ändrar åsikt illa kvickt. Prova att se ditt barn förändras inför dina ögon men ingen lyssnar. Prova att sitta och vaka över varje andetag och behöva skaka liv i ditt barn. Att skrika på hjälp men ingen lyssnar.

Det tog mig 1 helt år innan jag fick rätt mot alla myndigheter ang mina dotters vaccinskador!!!

Tvi fan för er som vill införa tvång!!!

Svar på tråden Dags att omhänderta barnen!