• Anonym (Snygg långtifrån, men långtifrån snygg ;))

Är jag för snygg?

Jag har ett väldigt trevligt problem. (Har aldrig varit på ett forum förut, men jag känner att jag verkligen måste få svar på detta!)

Jag och min kompis hade en väldigt märklig diskussion häromdagen. De flesta av mina kompisar runtomkring har börjat gå in i stadiga förhållanden och verkar leva jättelyckligt. Det är i princip bara jag som är kvar som singel, det är iallafall så det känns. Hur som helst pratade jag och min kompis om detta och jag konstaterade att jag fortfarande är singel och förstod inte riktigt varför det blivit så. Hur kan alla träffa någon och jag stå kvar själv? Han gav mig det mest chockerande svaret. 

Han: "Haha, men det fattar du väl?"
    Jag: "Nej, vadå?"
    Han: "Du är för snygg!"
    Jag: "Men skärp dig, varför seriöst?"
    Han: "Nej, jag är allvarlig. Du är för snygg för att någon ska våga satsa på dig. I stort sätt varenda kille jag känner tycker att du är brutalt snygg, men out of their league."
    Jag: "Skojar du?!"
    Han: "Nej. Du är lite av en drömtjej. Tjejen alla killar snackar om och vill ha, men som ingen vågar sig på. Alla killar tar för givet att du kommer dissa dem."
    Jag: "Men det är ju helt sjukt?!"
    Han: (Rycker på axlarna) "Det är så det är."

Nu undrar jag, stämmer min kompis teori? Är det möjligt att killarna anser att jag är för snygg? Jag själv anser verkligen inte det nämligen. Tacksam för svar!

• Svar på tråden Är jag för snygg?
  • Anonym (Rättelse)

Varför lägger du inte bara in ett foto på dig i din trådstart (så man inte behöver bläddra tillbaka en massa sidor för att se ditt tryne), så får väl folk säga vad de tycker om dig?! Du verkar mest vara en fjortis som inte kan få speciellt mycket bekräftelse och uppmärksamhet för ditt yttre, därför så skriver du en massa nonsens i en tråd, där du inte visar hur du ser ut och så får du uppmärksamhet, för en massa nonsens dock......

Nej upp med en bild nu så

• Anonym (suck)
    Anonym (Nja) skrev 2015-01-12 19:37:15 följande:

Hur vet du då att lockarna var från dagen innan och att bilden är ostylad? Haha

Man ser att tjejen på bilden är både fixad och posear...

Precis. Som om ts var med haha.

Fixad till tusan, man kör väl inte den posen hemma annars.
  • Anonym (Nja)
    Anonym (suck) skrev 2015-01-13 12:12:38 följande:
    Precis. Som om ts var med haha.

Fixad till tusan, man kör väl inte den posen hemma annars.
    Tydligen så stod det på sociala medier. Så då måste det vara så :P
  • Anonym (Nej)
    Anonym (Snygg långtifrån, men långtifrån snygg ;)) skrev 2015-01-12 16:30:49 följande:
    Tycker ni att den här tjejen är "för snygg"? Förvånad
    Ledsen att behöva säga det. Men nej du är inte "för snygg" du ser väldigt vanlig och tråkig ut. En i mängden skulle jag säga. Det är just dem tjejerna man inte går fram till eller raggar på. De som ser ut som alla andra. Svårt att säga mer om dig när man inte sett dig irl. För mycket handlar om utstrålning också. Ser en tjej glad och öppen ut så blir man mer sugen på att gå fram och säga hej. Samtidigt vill man inte gå fram till någon som man ser sitter och bara väntar på att någon ska komma fram. Som vissa singeltjejer kan göra...

Jag har aldrig hört bland mina kretsar att någon skulle tycka att någon är "för snygg". Det din kompis håller på med verkar mest vara ett pepp-snack.
  • Anonym (Raggade?)

Ts kan det vara så att din kompis raggade på dig?

• Anonym (Kalle)

Självklart finns det tjejer som är väldigt snygga och som killar inte riktigt vågar sätta in en stöt på, så har det alltid varit. En kollega till mig har samma problem, hon är skitsnygg med sexig kropp, men någon kille hittar hon inte. Ingen vågar riktigt tro att hon skulle vara intresserad. Sedan finns det förstås sexsajter, där går förstås att hitta hur många kåta killar som helst, men jag tror inte det är det dessa tjejer är ute efter. man måste nog ta ett större eget initiativ när man är riktigt snygg ..

• Anonym (Ö)
    Anonym (Kalle) skrev 2015-01-13 13:10:20 följande:

Självklart finns det tjejer som är väldigt snygga och som killar inte riktigt vågar sätta in en stöt på, så har det alltid varit. En kollega till mig har samma problem, hon är skitsnygg med sexig kropp, men någon kille hittar hon inte. Ingen vågar riktigt tro att hon skulle vara intresserad. Sedan finns det förstås sexsajter, där går förstås att hitta hur många kåta killar som helst, men jag tror inte det är det dessa tjejer är ute efter. man måste nog ta ett större eget initiativ när man är riktigt snygg ..

Bullshit. Då är tjejerna i fråga reserverade och/eller har taskig attityd.
  • Anonym (Spiderman)
    Anonym (Snygg långtifrån, men långtifrån snygg ;)) skrev 2015-01-12 16:30:49 följande:
    Tycker ni att den här tjejen är "för snygg"? Förvånad
    Lite långt ansikte möjligen men visst. Du ser bra ut, och kroppen ser också bra ut. Om det är du. Däremot driver du med oss i den här tråden oavsett om det är du på bilden eller inte. 

Om du nu har så stort kontaktnät kanske du kan hitta en lämplig kille där?
  • Anonym (Nja)
    Anonym (Spiderman) skrev 2015-01-13 13:23:53 följande:
    Lite långt ansikte möjligen men visst. Du ser bra ut, och kroppen ser också bra ut. Om det är du. Däremot driver du med oss i den här tråden oavsett om det är du på bilden eller inte. 

Om du nu har så stort kontaktnät kanske du kan hitta en lämplig kille där?
    Det är tydligen en bild på en jättekänd modell som alla bör veta vem det är. Ts tyckte inte hon behövde säga att det inte var hon eftersom det vore att dumförklara läsarna (eftersom modellen är så välkänd)
  • Anonym (nja 2)

På denna bild är hon snygg, enl mig, men inte det fotot du lade upp. Naturligt är bäst.
    Dock inte "för snygg". Som många skrivit tidigare handlar det nog snarare om omedvetna signaler du sänder ut, tex att du inte är intresserad, att du är "oåtkomlig" eller att du inte lägger märke till just de personer som skulle kunna tänka sig att lära känna dig djupare.
    Testat dejting-siter?
Svar på tråden Är jag för snygg?