• Anonym (Snygg långtifrån, men långtifrån snygg ;))

Är jag för snygg?

Jag har ett väldigt trevligt problem. (Har aldrig varit på ett forum förut, men jag känner att jag verkligen måste få svar på detta!)

Jag och min kompis hade en väldigt märklig diskussion häromdagen. De flesta av mina kompisar runtomkring har börjat gå in i stadiga förhållanden och verkar leva jättelyckligt. Det är i princip bara jag som är kvar som singel, det är iallafall så det känns. Hur som helst pratade jag och min kompis om detta och jag konstaterade att jag fortfarande är singel och förstod inte riktigt varför det blivit så. Hur kan alla träffa någon och jag stå kvar själv? Han gav mig det mest chockerande svaret. 

Han: "Haha, men det fattar du väl?"
    Jag: "Nej, vadå?"
    Han: "Du är för snygg!"
    Jag: "Men skärp dig, varför seriöst?"
    Han: "Nej, jag är allvarlig. Du är för snygg för att någon ska våga satsa på dig. I stort sätt varenda kille jag känner tycker att du är brutalt snygg, men out of their league."
    Jag: "Skojar du?!"
    Han: "Nej. Du är lite av en drömtjej. Tjejen alla killar snackar om och vill ha, men som ingen vågar sig på. Alla killar tar för givet att du kommer dissa dem."
    Jag: "Men det är ju helt sjukt?!"
    Han: (Rycker på axlarna) "Det är så det är."

Nu undrar jag, stämmer min kompis teori? Är det möjligt att killarna anser att jag är för snygg? Jag själv anser verkligen inte det nämligen. Tacksam för svar!

• Svar på tråden Är jag för snygg?
    Tom Araya skrev 2015-01-12 22:22:50 följande:
    Det kan för det finnas mer eller mindre sunda ideal att sträva efter.
    Absolut, det är inte hälsosamt att varken vara undernärd eller ha fetma. Men det viktigaste för den psykiska hälsan är om en kvinna älskar sig själv för den hon är. Glad
  • Tom Araya
    Anonym (Snygg långtifrån, men långtifrån snygg ;)) skrev 2015-01-12 22:34:19 följande:
    Jag startade tråden för att jag vill ta reda på om min kompis teori stämde och om någon hade samma problematik. Jag ville inte lägga ut en bild på mig själv, eftersom folk är ganska bitska, minst sagt. Särskilt när det gäller utseende och yta. Det mesta sticker i folks ögon. Och dessutom ville jag förbli anonym eftersom det var första gången jag gav mig in i ett forum. Jag får ofta höra (har säkert hört det av 20-30 personer) att jag är lik tjejen på bilden. Och därför ville jag se dels hur folk skulle reagera i kommentarsfältet på en bild (hur elaka kommentarer som skulle komma upp, där blev jag positivt överraskad ändå) och främst för att se om folk tyckte att hon var för snygg. Jag anser att hon är snyggare än vad jag är och om inte hon är för snygg, är inte jag det heller. Trodde att folk visste vem det var, men tydligen inte och då blev det lite oklarheter. Vilket resulterade i att det flög lite otrevligheter och anklagelser förbi med bara farten. 
    Har du kommit fram till någon slutsats?
  • MEE83
    Anonym (Snygg långtifrån, men långtifrån snygg ;)) skrev 2015-01-12 14:43:49 följande:
    Jag kanske har lite samma bekymmer som din kusin, kanske? Samtidigt skulle jag nog inte ha det yrket jag har idag, om jag inte ser inbjudande ut. 

Backa ur och backa ur, tror snarare att ingen försöker. Och när jag försöker visa intresse för något mer verkar de tro att jag driver med dem haha. Har försökt med två killar och fick samma reaktion. 
    Verkar ju inte vara ditt problem då andra beskriver dig som "The life of the party". :)
    Du kanske måste bli mer hungrig helt enkelt. Min kusin är väldigt tydlig många gånger, så det blir inte ett problem för henne egentligen, gillar hon någon så flörtar och raggar hon hej vilt.

Du kanske är otydligt, en av dom där som skickar meddelanden som gör att man får kalla till krismöte med grabbgänget för att analysera och tolka meningen med det som skrivits. *garv*
  • Anonym (Hmmm)

Smaken är väl som baken..

Utsidan ger ju såklart insidan en chans.. Men det är ju insidan som överväger helt klart.

Jag fick ofta komplimanger när jag var yngre & den killen som jag ville ha, vågade inte. Han höll på & vela fram & tillbaka för han tyckte inte vi var i samma "liga". Vi var ihop i 5år , dock så funkade det inte av olika skäl. Men så tyckte han ibörjan. I hans fall var han väldigt osäker som grundar på att han inte litar på tjejer & såg man bra ut så vart han ännu mera "otrygg" som pojkvän.

Så det finns nog alla möjliga skäl

1) ja vissa män kan bli skrämda av en snygg tjej (det grundar i deras egen självkänsla)

2) tjejen som är snygg är alltför dryg och självupptagen

3) han är inte intresserad.

Man kan ju först och främst rannsaka sig själv och försöka se en ur en annan människas ögon som ex vän eller en ex pojkvän för & kunna få en bild. Det finns ju som sagt flera vinklar förutom din.

Tom Araya skrev 2015-01-12 22:39:25 följande:
    Har du kommit fram till någon slutsats?
    Haha hmmm..... Förutom att folk kan bete sig väldigt otrevligt även på ett forum (gäller inte den här tråden främst, det här var väldigt lättsamt jämfört med mycket annat jag klickade mig in på och läste här på FL) så har jag kommit fram till att jag troligtvis inte är för snygg, utan har höga krav i kombination med att jag tror att inte riktigt vem som helst vågar ta sig an mig p.g.a. mitt utseende och min utstrålning. 
    MEE83 skrev 2015-01-12 22:43:34 följande:
    Verkar ju inte vara ditt problem då andra beskriver dig som "The life of the party". :)
    Du kanske måste bli mer hungrig helt enkelt. Min kusin är väldigt tydlig många gånger, så det blir inte ett problem för henne egentligen, gillar hon någon så flörtar och raggar hon hej vilt.

Du kanske är otydligt, en av dom där som skickar meddelanden som gör att man får kalla till krismöte med grabbgänget för att analysera och tolka meningen med det som skrivits. *garv*
    Haha, jag kanske måste bli hungrigare/tydligare. Tungan ute Jag tror att jag kan bli ganska passiv i vissa situationer. 
    Anonym (Hmmm) skrev 2015-01-12 22:43:52 följande:

Smaken är väl som baken..

Utsidan ger ju såklart insidan en chans.. Men det är ju insidan som överväger helt klart.

Jag fick ofta komplimanger när jag var yngre & den killen som jag ville ha, vågade inte. Han höll på & vela fram & tillbaka för han tyckte inte vi var i samma "liga". Vi var ihop i 5år , dock så funkade det inte av olika skäl. Men så tyckte han ibörjan. I hans fall var han väldigt osäker som grundar på att han inte litar på tjejer & såg man bra ut så vart han ännu mera "otrygg" som pojkvän.

Så det finns nog alla möjliga skäl

1) ja vissa män kan bli skrämda av en snygg tjej (det grundar i deras egen självkänsla)

2) tjejen som är snygg är alltför dryg och självupptagen

3) han är inte intresserad.

Man kan ju först och främst rannsaka sig själv och försöka se en ur en annan människas ögon som ex vän eller en ex pojkvän för & kunna få en bild. Det finns ju som sagt flera vinklar förutom din.

Klokt skrivet! Jag fick ju min kompis (och alla hans killkompisars) synvinkel på det hela. Det var den som gjorde mig så förvånad och fick mig att starta upp denna tråd. 
  • Anonym (?)
    Anonym (Snygg långtifrån, men långtifrån snygg ;)) skrev 2015-01-12 19:57:00 följande:
    Jaha? Jag ställde en fråga här på FL efter något min kompis hävdade. Har aldrig varit på ett forum tidigare. Min attityd i relation till mitt yttre har varit att jag ansåg mig själv vara helt normalsnygg och sen hävdades plötsligt något annat och därför vände jag mig hit för att fråga om det här verkligen kunde stämma.
    Om du jobbar som modell kanske du borde förstått tidigare att du är mer än normalsnygg? :P
  • Letitia

Nu har jag bara läst TS. Visst kan det vara som din väninna säger. Man kan inte alltid bedöma sitt eget utseende, det är svårt att göra det objektivt. Det vanligaste är nog att folk tror att de är fulare än de är i verkligheten. Men det finns också de som tror att de är snyggare än de är - och då får de hjälp av ett bättre självförtroende i dejtingspelet såklart, så de är lyckligt lottade på det sättet.

Men det är ju enkelt avhjälpt, du behöver bara ta mer initiativ själv, och verkligen visa den kille du väljer att du ÄR intresserad, så att han så småningom vågar tro på det och ge ett gensvar.

• Anonym (känner igen mig)

bara läst TS men känner igen mig då min kompis sa ungefär desamma till mig för några år sedan. Har alltid sett väldigt bra ut men var den ända i mitt kompisgäng som inte hittade något seriöst förhållande och funderade mycket över det. Jag tror lite så att många som är väldigt snygga "lever" på sitt utseende och det märks ganska tydligt vilka som tillhör den kategorin, tjejer som däremot är väldigt snygga men inte lägger för stor vikt vid det får en annan sorts respekt. Så himla svårt att förklara . Vad tror du själv?:)

Svar på tråden Är jag för snygg?