• Anonym (Snygg långtifrån, men långtifrån snygg ;))

Är jag för snygg?

Jag har ett väldigt trevligt problem. (Har aldrig varit på ett forum förut, men jag känner att jag verkligen måste få svar på detta!)

Jag och min kompis hade en väldigt märklig diskussion häromdagen. De flesta av mina kompisar runtomkring har börjat gå in i stadiga förhållanden och verkar leva jättelyckligt. Det är i princip bara jag som är kvar som singel, det är iallafall så det känns. Hur som helst pratade jag och min kompis om detta och jag konstaterade att jag fortfarande är singel och förstod inte riktigt varför det blivit så. Hur kan alla träffa någon och jag stå kvar själv? Han gav mig det mest chockerande svaret. 

Han: "Haha, men det fattar du väl?"
    Jag: "Nej, vadå?"
    Han: "Du är för snygg!"
    Jag: "Men skärp dig, varför seriöst?"
    Han: "Nej, jag är allvarlig. Du är för snygg för att någon ska våga satsa på dig. I stort sätt varenda kille jag känner tycker att du är brutalt snygg, men out of their league."
    Jag: "Skojar du?!"
    Han: "Nej. Du är lite av en drömtjej. Tjejen alla killar snackar om och vill ha, men som ingen vågar sig på. Alla killar tar för givet att du kommer dissa dem."
    Jag: "Men det är ju helt sjukt?!"
    Han: (Rycker på axlarna) "Det är så det är."

Nu undrar jag, stämmer min kompis teori? Är det möjligt att killarna anser att jag är för snygg? Jag själv anser verkligen inte det nämligen. Tacksam för svar!

• Svar på tråden Är jag för snygg?
    Anonym (Nja) skrev 2015-01-12 20:56:14 följande:
    Ts du verkar ganska omogen. Det är inte mitt

Problem för jag känner dig inte. Men jag undrar varför du Startade denna tråd. Debatt, diskussioner, mothugg och medhåll. Allt är en del av forum. Inte bara medhåll.

Att du efterkonstruerar är uppenbart. Jag blir inte alls upprörd. Igen, det är inte mitt problem eftersom jag inte känner dig.

Men du måste förstå att folk kommer diskutera och argumentera här, det är liksom grejen med att hänga på forum.

Att tro att folk är avundsjuka bara för att de inte håller med är ett annat tecken på osäkerhet. Vad ska vi vara avundsjuka på, vi har ju inte ens sett en bild på dig?
    Absolut, det är ett forum och åsikten är fri. Okej, bra att du inte är upprörd. Och nej, det är inte en efterkonstruktion men om du tror det så kan jag säga detsamma till dig. Det är inte mitt problem för att jag känner inte dig. 

Jag vet inte om du är en kille eller en tjej (förlåt om du tar illa upp, bäst att ursäkta sig i förväg iaf). Men så fort något som har med utseende och yta att göra så sticker det lätt i folks ögon (särskilt tjejers). Jag har upplevt detta många, många, mååååånga gånger och fick lite dem vibbarna. Nej ni har inte sett en bild på mig och jag tror inte att jag lägger ut en bild heller, vid tanke på hur snabbt det här blåste upp. Tråkigt.

Men jag tyckte att fokus hamnade på lite fel saker, då halva tråden numera handlar om det här. Lite onödigt eftersom (nu ska du svaret på din fråga) jag startade denna tråd för att kolla om någon upplevt samma problematik samt för att kolla om min kompis påstående faktiskt kunde stämma. 
    Anonym (Kurvig) skrev 2015-01-12 21:42:15 följande:
    Inte bara sminkad som oss "vanliga". Denna tjej gör reklam för L'Oréal. kanske inte på just denna bild, men att påstå att en makeup modell inte är fixad är löjligt.
    Bara för att man är modell för ett storföretag är inte sminket fastklistrat. Man kan tvätta av smink och sminka om till en mer neutral vardagssminkning och den här bilden är oprofessionellt fotograferad och från en vardagssituation. Glad 
  • Anonym (Kurvig)
    Anonym (Snygg långtifrån, men långtifrån snygg ;)) skrev 2015-01-12 21:47:59 följande:

Bara för att man är modell för ett storföretag är inte sminket fastklistrat. Man kan tvätta av smink och sminka om till en mer neutral vardagssminkning och den här bilden är oprofessionellt fotograferad och från en vardagssituation.  

Eller hur...
  • Efraim Barkbit
    Anonym (Kurvig) skrev 2015-01-12 21:37:00 följande:

Trodde inte du var så svag för smala Victoria secret modeller.

Det är jag inte heller. Inte ens jag utgår ifrån mina egna preferenser varje gång jag kommenterar i en tråd
    Postbanken, Postbanken, Poooostbanken
  • Anonym (Kurvig)
    ErnstHugo skrev 2015-01-12 22:03:25 följande:

Det är jag inte heller. Inte ens jag utgår ifrån mina egna preferenser varje gång jag kommenterar i en tråd

Du skriver påfallande vacker och ditt uttalade förstärker det allmänna idealet om en smal kvinna.
  • Efraim Barkbit
    Anonym (Kurvig) skrev 2015-01-12 22:10:03 följande:

Du skriver påfallande vacker och ditt uttalade förstärker det allmänna idealet om en smal kvinna.

Menar du att man inte kan tycka något utanför sina preferenser?
    Postbanken, Postbanken, Poooostbanken
    Anonym (Kurvig) skrev 2015-01-12 22:10:03 följande:
    Jag måste bara fråga av ren nyfikenhet. Anser inte du att idealet för varje kvinna är hon själv, att hon ska älska sig själv och sin kropp som den är? Kyss
  • Tom Araya

Varför startade du tråden och ställde frågan om det inte var dig själv du ville ha folks uppfattning om?

• Tom Araya
    Anonym (Snygg långtifrån, men långtifrån snygg ;)) skrev 2015-01-12 22:17:35 följande:
    Jag måste bara fråga av ren nyfikenhet. Anser inte du att idealet för varje kvinna är hon själv, att hon ska älska sig själv och sin kropp som den är? Kyss
    Det kan för det finnas mer eller mindre sunda ideal att sträva efter.
    Tom Araya skrev 2015-01-12 22:21:18 följande:

Varför startade du tråden och ställde frågan om det inte var dig själv du ville ha folks uppfattning om?

Jag startade tråden för att jag vill ta reda på om min kompis teori stämde och om någon hade samma problematik. Jag ville inte lägga ut en bild på mig själv, eftersom folk är ganska bitska, minst sagt. Särskilt när det gäller utseende och yta. Det mesta sticker i folks ögon. Och dessutom ville jag förbli anonym eftersom det var första gången jag gav mig in i ett forum. Jag får ofta höra (har säkert hört det av 20-30 personer) att jag är lik tjejen på bilden. Och därför ville jag se dels hur folk skulle reagera i kommentarsfältet på en bild (hur elaka kommentarer som skulle komma upp, där blev jag positivt överraskad ändå) och främst för att se om folk tyckte att hon var för snygg. Jag anser att hon är snyggare än vad jag är och om inte hon är för snygg, är inte jag det heller. Trodde att folk visste vem det var, men tydligen inte och då blev det lite oklarheter. Vilket resulterade i att det flög lite otrevligheter och anklagelser förbi med bara farten. 
Svar på tråden Är jag för snygg?