• Anonym (Snygg långtifrån, men långtifrån snygg ;))

Är jag för snygg?

Jag har ett väldigt trevligt problem. (Har aldrig varit på ett forum förut, men jag känner att jag verkligen måste få svar på detta!)

Jag och min kompis hade en väldigt märklig diskussion häromdagen. De flesta av mina kompisar runtomkring har börjat gå in i stadiga förhållanden och verkar leva jättelyckligt. Det är i princip bara jag som är kvar som singel, det är iallafall så det känns. Hur som helst pratade jag och min kompis om detta och jag konstaterade att jag fortfarande är singel och förstod inte riktigt varför det blivit så. Hur kan alla träffa någon och jag stå kvar själv? Han gav mig det mest chockerande svaret. 

Han: "Haha, men det fattar du väl?"
    Jag: "Nej, vadå?"
    Han: "Du är för snygg!"
    Jag: "Men skärp dig, varför seriöst?"
    Han: "Nej, jag är allvarlig. Du är för snygg för att någon ska våga satsa på dig. I stort sätt varenda kille jag känner tycker att du är brutalt snygg, men out of their league."
    Jag: "Skojar du?!"
    Han: "Nej. Du är lite av en drömtjej. Tjejen alla killar snackar om och vill ha, men som ingen vågar sig på. Alla killar tar för givet att du kommer dissa dem."
    Jag: "Men det är ju helt sjukt?!"
    Han: (Rycker på axlarna) "Det är så det är."

Nu undrar jag, stämmer min kompis teori? Är det möjligt att killarna anser att jag är för snygg? Jag själv anser verkligen inte det nämligen. Tacksam för svar!

• Svar på tråden Är jag för snygg?
  • Maria 434
    Anonym (Snygg långtifrån, men långtifrån snygg ;)) skrev 2015-01-12 20:47:14 följande:

Det luktar något. Hmm. Jag tror jag vet vad det är. Det är nog osäkerhet. Vänta. Det luktar något mer. Lite avundsjuka kanske. 

Det känns som att du reagerar starkt på något väldigt märkligt. Jag har aldrig talat osanning. Du har inte tillfört någonting i det som tråden egentligen handlar om. Men du var snabb som en iller så fort det gällde att trycka till mig med en anklagelse. Alla är olika, men jag tycker det är märkligt. 

Vad skulle jag vara avundsjuk på? Att du har lagt ut en bild på en tjej som inte är du?

Jag har inte tryckt till dig alls, jag har bara tyckt att det var väldigt luddigt om vem fotot föreställde.

Jag tror inte att killar är rädd för dig för att du är för snygg.

Däremot kan det vara så att din killkompis är intresserad av dig med tanke på vad han säger.
  • Anonym (GörEgentligenLikadant)

Ja... lite stormigt verkade det visst bli här... Tungan ute

Jag tycker tjejen på bilden ser väldigt bra men ett leende hade klart inte skadat och hade säkert mjukat upp och lyst upp hela personligheten.

Jag funderade lite på hur man själv gör egentligen och jag kom fram till att jag gör precis så med snygga killar... är de för snygga så vågar jag inte för.... ja... med lite småkasst självförtroende i det läget så är det lätt till att inte anse sig värd dom på något sätt... att man inte riktigt kommer passa in i deras värld... visst dumt, men hjärnan är ju som den är...

Jag är singel och som vissa kanske anser, kräsen, dock anser jag inte att man är kräsen när man bara vill ha det där klicket och känna att man vill satsa helhjärtat på något. jag ville vara lite singel efter ett par längre förhållanden och den tiden har blivit alldeles för lång nu....

Förstår inte heller riktigt varför jag fortfarande är ensam singel bland alla mina parkompisar med barn... Jag får höra att jag ser bra ut, är glad, trevlig, har en bra utstrålning och ett jobb där det krävs lite mellan öronen ...
    Troligtvis har jag väl kanske inte varit på rätt ställe vid rätt tidpunkt... hoppas att min tid kommer snart Tungan ute är 10 år äldre än dig och känner nästan att tiden rinner ifrån mig... håll tummarna...Skrattande Hittar du nån du vill ha så tveka inte....  du kan nog få honom och det kan jag med.... ska bara hitta honom först... Flört

• Anonym (Nja)
    Anonym (Snygg långtifrån, men långtifrån snygg ;)) skrev 2015-01-12 20:51:38 följande:
    Ja, för tråden handlar ju om idoler så jag förstår att du trodde det. Glad 
    Ja, jag kanske har det. Då är vi två. Glad
    Ts du verkar ganska omogen. Det är inte mitt

Problem för jag känner dig inte. Men jag undrar varför du Startade denna tråd. Debatt, diskussioner, mothugg och medhåll. Allt är en del av forum. Inte bara medhåll.

Att du efterkonstruerar är uppenbart. Jag blir inte alls upprörd. Igen, det är inte mitt problem eftersom jag inte känner dig.

Men du måste förstå att folk kommer diskutera och argumentera här, det är liksom grejen med att hänga på forum.

Att tro att folk är avundsjuka bara för att de inte håller med är ett annat tecken på osäkerhet. Vad ska vi vara avundsjuka på, vi har ju inte ens sett en bild på dig?
  • Efraim Barkbit
    Anonym (Snygg långtifrån, men långtifrån snygg ;)) skrev 2015-01-12 16:30:49 följande:
    Tycker ni att den här tjejen är "för snygg"? 
    Hon är påfallande vacker. Såpass vacker att hennes utseende kommer vara föremål för avundsjuka, åtrå, tilltro och misstro för både henne själv och hennes partner.
    Postbanken, Postbanken, Poooostbanken
  • Maria 434
    Anonym (Nja) skrev 2015-01-12 20:56:14 följande:

Ts du verkar ganska omogen. Det är inte mitt

Problem för jag känner dig inte. Men jag undrar varför du Startade denna tråd. Debatt, diskussioner, mothugg och medhåll. Allt är en del av forum. Inte bara medhåll.

Att du efterkonstruerar är uppenbart. Jag blir inte alls upprörd. Igen, det är inte mitt problem eftersom jag inte känner dig.

Men du måste förstå att folk kommer diskutera och argumentera här, det är liksom grejen med att hänga på forum.

Att tro att folk är avundsjuka bara för att de inte håller med är ett annat tecken på osäkerhet. Vad ska vi vara avundsjuka på, vi har ju inte ens sett en bild på dig?

Hade inte kunnat skriva det bättre själv.
    Maria 434 skrev 2015-01-12 20:55:04 följande:
    Vad skulle jag vara avundsjuk på? Att du har lagt ut en bild på en tjej som inte är du?

Jag har inte tryckt till dig alls, jag har bara tyckt att det var väldigt luddigt om vem fotot föreställde.

Jag tror inte att killar är rädd för dig för att du är för snygg.

Däremot kan det vara så att din killkompis är intresserad av dig med tanke på vad han säger.
    Det är känsligt med diskussioner angående yta och du högg ganska omgående och skrev "Varför sa du att det var du....? Varför gjorde du så....? o.s.v." så jag trodde att det var ngt problem. Eftersom du använder ordvalet "bortförklara" så kunde man ju ana att du tyckte att det var något slags problem.

Men om du tyckte att det var luddigt så kommer här det jag kallar för ett förtydligande (det du kallar för bortförklaring). 

Jag använde mig av bilden med syftet av att jag ville ha folks åsikter utifrån en bild. Jag vill inte lägga upp en bild på mig själv, eftersom jag ville förbli anonym. Det var därför jag sökte mig in till ett forum, för jag vet hur känsligt det blir för vissa när det ska diskuteras yta. Jag valde en bild på denna tjej, eftersom jag har fått höra av många olika personer att jag är lik henne. Samtidigt ville jag välja en bild som var ofixad (d.v.s. ej professionellt fotograferad och ej retuscherad och hittade den här bilden MED tillhörande bildtext. I bildtexten stod det att hon var enkelt sminkad, att lockarna i håret var från gårdagen och något i stil med "Bli vardagssnygg som blablabla" Till bilden skrev jag sedan ordagrant "Är den här tjejen för snygg?", ingenting om mig själv. Och sedan när folk hävdade att bilden var fixad så skrev jag vad jag visste angående hur ofixad bilden var. Sedan fick jag kommentarer om detta, precis som jag ville ha. Om hon var för snygg. Jag tog för givet att folk visste vem det var på bilden, men tydligen så vart den en del oklarheter. 

Jag och min kompis har varit kompisar rätt länge, så jag tror inte att så är fallet. Men tack för ditt inflikande. 
    Anonym (GörEgentligenLikadant) skrev 2015-01-12 20:55:46 följande:

Ja... lite stormigt verkade det visst bli här... Tungan ute

Jag tycker tjejen på bilden ser väldigt bra men ett leende hade klart inte skadat och hade säkert mjukat upp och lyst upp hela personligheten.

Jag funderade lite på hur man själv gör egentligen och jag kom fram till att jag gör precis så med snygga killar... är de för snygga så vågar jag inte för.... ja... med lite småkasst självförtroende i det läget så är det lätt till att inte anse sig värd dom på något sätt... att man inte riktigt kommer passa in i deras värld... visst dumt, men hjärnan är ju som den är...

Jag är singel och som vissa kanske anser, kräsen, dock anser jag inte att man är kräsen när man bara vill ha det där klicket och känna att man vill satsa helhjärtat på något. jag ville vara lite singel efter ett par längre förhållanden och den tiden har blivit alldeles för lång nu....

Förstår inte heller riktigt varför jag fortfarande är ensam singel bland alla mina parkompisar med barn... Jag får höra att jag ser bra ut, är glad, trevlig, har en bra utstrålning och ett jobb där det krävs lite mellan öronen ...
    Troligtvis har jag väl kanske inte varit på rätt ställe vid rätt tidpunkt... hoppas att min tid kommer snart Tungan ute är 10 år äldre än dig och känner nästan att tiden rinner ifrån mig... håll tummarna...Skrattande Hittar du nån du vill ha så tveka inte....  du kan nog få honom och det kan jag med.... ska bara hitta honom först... Flört

Tack! Jag håller tummarna att du hittar rätt kille, det kommer säkert som du säger! Glad Jag tror att man ska vara hyfsat kräsen, för att visa sig själv respekt! Flört Lycka till tjejen, jag håller på dig! Solig 
  • Anonym (Kurvig)
    ErnstHugo skrev 2015-01-12 20:57:27 följande:

Hon är påfallande vacker. Såpass vacker att hennes utseende kommer vara föremål för avundsjuka, åtrå, tilltro och misstro för både henne själv och hennes partner.

Trodde inte du var så svag för smala Victoria secret modeller.
  • Anonym (Kurvig)
    Anonym (Snygg långtifrån, men långtifrån snygg ;)) skrev 2015-01-12 20:24:00 följande:

Trodde att folk visste precis vem det var, kändes dumt att idiotförklara folk genom att vara övertydlig. Men om du vill att jag gör det tills nästa gång, ska jag ta till mig dina önskemål. 

Ja, sminkad, det är ju det jag sagt. Sminkad. 

Men snälla du, det är inte jag som är upprörd över detta. Det är du, plus ca 3 till. Och ärligt talat förstår jag inte varför det ska bli storm i ett vattenglas? 

Inte bara sminkad som oss "vanliga". Denna tjej gör reklam för L'Oréal. kanske inte på just denna bild, men att påstå att en makeup modell inte är fixad är löjligt.
Svar på tråden Är jag för snygg?