• Anonym (Snygg långtifrån, men långtifrån snygg ;))

Är jag för snygg?

Jag har ett väldigt trevligt problem. (Har aldrig varit på ett forum förut, men jag känner att jag verkligen måste få svar på detta!)

Jag och min kompis hade en väldigt märklig diskussion häromdagen. De flesta av mina kompisar runtomkring har börjat gå in i stadiga förhållanden och verkar leva jättelyckligt. Det är i princip bara jag som är kvar som singel, det är iallafall så det känns. Hur som helst pratade jag och min kompis om detta och jag konstaterade att jag fortfarande är singel och förstod inte riktigt varför det blivit så. Hur kan alla träffa någon och jag stå kvar själv? Han gav mig det mest chockerande svaret. 

Han: "Haha, men det fattar du väl?"
    Jag: "Nej, vadå?"
    Han: "Du är för snygg!"
    Jag: "Men skärp dig, varför seriöst?"
    Han: "Nej, jag är allvarlig. Du är för snygg för att någon ska våga satsa på dig. I stort sätt varenda kille jag känner tycker att du är brutalt snygg, men out of their league."
    Jag: "Skojar du?!"
    Han: "Nej. Du är lite av en drömtjej. Tjejen alla killar snackar om och vill ha, men som ingen vågar sig på. Alla killar tar för givet att du kommer dissa dem."
    Jag: "Men det är ju helt sjukt?!"
    Han: (Rycker på axlarna) "Det är så det är."

Nu undrar jag, stämmer min kompis teori? Är det möjligt att killarna anser att jag är för snygg? Jag själv anser verkligen inte det nämligen. Tacksam för svar!

• Svar på tråden Är jag för snygg?
  • Celines Essence

Du gjorde ett misstag som lade upp en bild på Victoria Secret modellen, och makeup modellen Barbara Palvin. (som för övrigt dejtat med Justin Bieber)

Kommentarerna kring utseendet på den bilden gäller alltså Barbara och inte dig. Och ja, Barbara är en skönhet.

Som flera tidigare skrivit gjorde du ett stort misstag när du initialt fick det att låta som att det var du. Hade du skrivit på en gång att det var hon hade det varit en annan sak.

Det funkar inte att bara bortse från att du gjort så. Min upplevelse av dig påverkas mycket av detta märkliga agerande.

Var dig själv. Det finns redan så många andra.
  • sötakaKan

Hahaha javisst så är det Maria.

Jag skrattar när jag läser att du ifrågasätter henne och hon ljuger lite eftersom.

Ts, pinsamt men du trodde folk skulle gå på att det var du. Lockar fån dagen innan. Detta är komiskt! Och jo tjejen ser fixad ut, ordentligt.

Du påminner om en fd kompis till mig. Hon hade fått höra samma från en killkompis. För han var intresserad av henne. Kanske den där killen gillar dig. Det är ju lite pinsamt att tro att bara för att en kille säger så, då stämmer det. Min kompis var inte fin, men hon var lättfotad och fick hem killar fem minuter innan krogen stängde. Men ingen pojkvän, för hon hade dåligt rykte. Menar inte så om dig. Men va glad att killen tyckte så, fast inse att han inte står för allas tankar och tycke.

Och erkänn din miss om bilden, du är bara pinsam.

• sötakaKan
    Celines Essence skrev 2015-01-16 17:20:23 följande:

Du gjorde ett misstag som lade upp en bild på Victoria Secret modellen, och makeup modellen Barbara Palvin. (som för övrigt dejtat med Justin Bieber)

Kommentarerna kring utseendet på den bilden gäller alltså Barbara och inte dig. Och ja, Barbara är en skönhet.

Som flera tidigare skrivit gjorde du ett stort misstag när du initialt fick det att låta som att det var du. Hade du skrivit på en gång att det var hon hade det varit en annan sak.

Det funkar inte att bara bortse från att du gjort så. Min upplevelse av dig påverkas mycket av detta märkliga agerande.

Haha mycket märkligt ja.
  • sötakaKan
    Anonym (Snygg långtifrån, men långtifrån snygg ;)) skrev 2015-01-13 22:05:18 följande:

Hej Linda! Vill börja med att förtydliga att det inte är jag på bilden. Har inte skrivit det i något tidigare inlägg att det varit jag, men vissa har missförstått, vilket är lätt hänt. En del har tagit det på lite större allvar än andra också haha  

Kul att höra om din sambo!  Ibland behöver man jobba på sina fördomar och framförallt sina förutfattade meningar. Ibland är vi lite väl snabba att kategorisera in människor i förutbestämda "roller" för att göra det lättare för oss. 

Vissa har missförstått lockarna från dagen innan. Hahahaha du har humor tjejen!
  • sötakaKan
    Anonym (Knappast) skrev 2015-01-13 22:18:45 följande:

Gud vad dåligt! Du skrev "ostylad, håret lite lockigt sedan i går", vad fan vet du om hur stylad eller inte hon var? Nej, du trodde folk skulle tro det var du, blev avslöjad och låtsas som att du inte alls försökte få det till att det var du.

Vill du visa hur "brutalt snygg" du är får du ju lägga upp en bild av dig och inte av andra, fattar du väl.

Inte nog med att du med all sannolikhet inte är vidare snygg, du verkar inte alltför smart heller. Stackars liten.

Haha ja så är det. Dagens roligaste ju :) tack Ts för att du gjort vår dag. Det är liksom uppenbart pinsamt :)
    Celines Essence skrev 2015-01-16 17:20:23 följande:

Hej! Jag tror jag har sett dig tidigare här i tråden om jag inte missminner mig, tycker att jag känner igen dina ben. Har dock aldrig upplevt dig som otrevlig, du verkar ha tillräckligt mycket smak för att uttrycka dina åsikter trevligt, vilket du ska ha eloge för! 

Misstag? Inte för att låta snorkig, men det största misstaget gör väl ändå de människor som faktiskt misstolkade situationen? Om man tänker rent logiskt. Framförallt gör väl de personer som medvetet fortsätter att missförstå, efter en sann förklaring givits ett misstag. Jag har inte skrivit någonstans att det är jag på bilden, om jag hade gjort det, hade skulden varit min. Men nu är inte så fallet. Jag la upp bilden och frågade om hon ansågs vara för snygg? Eftersom det var utgångsfrågan i tråden (som många verkar ha missat konstigt nog), om en människa kunde vara för snygg. Bilden var ett exempel. Valet av modell gjorde jag utefter att jag har hört 20-30 olika personer uttala sig om att jag är lik modellen till utseendet. Jag var nyfiken och ville se vad folk ansåg om hennes utseende och tog för givet att folk visste vem det var på bilden. Jag skulle inte gjort det antagandet, det är mitt enda misstag. Du har hela förklaringen längre ner i tråden, som jag antar att du följt någorlunda. Jag orkar inte dra hela uppsatsen varje gång någon känner sig lurad, allmänt missförstådd eller kränkt (som vissa verkar ha en tendens att känna sig i forum). 

Haha självklart är jag väl medveten att kommentarerna angående bilden inte är riktade till mig. Eeehhh, det hade ju varit skevt att ta åt sig haha. 

Om du har svårt att bortse ifrån något, som inte ens varit ett faktum, utan som byggt på missförstånd så är det upp till dig. Om du vill lägga in värderingar angående mig, utan att ha träffat mig, är det ditt beslut.

Märkliga agerande? Om du inte redan visste det (eftersom jag skrivit det tidigare i tråden), är det första gången jag är på ett forum. Det som förvånar mig mest är att folk är elaka, konfliktsökande och missförstår gärna, även efter att en förklaring uppdagats. Jag vet inte vad du anser, men detta Celine, är märkligt agerande för mig.
    sötakaKan skrev 2015-01-16 18:32:32 följande:

Hahaha javisst så är det Maria.

Jag skrattar när jag läser att du ifrågasätter henne och hon ljuger lite eftersom.

Ts, pinsamt men du trodde folk skulle gå på att det var du. Lockar fån dagen innan. Detta är komiskt! Och jo tjejen ser fixad ut, ordentligt.

Du påminner om en fd kompis till mig. Hon hade fått höra samma från en killkompis. För han var intresserad av henne. Kanske den där killen gillar dig. Det är ju lite pinsamt att tro att bara för att en kille säger så, då stämmer det. Min kompis var inte fin, men hon var lättfotad och fick hem killar fem minuter innan krogen stängde. Men ingen pojkvän, för hon hade dåligt rykte. Menar inte så om dig. Men va glad att killen tyckte så, fast inse att han inte står för allas tankar och tycke.

Och erkänn din miss om bilden, du är bara pinsam.

Hej på dig också. Till att börja med, jag vet inte om jag har missat något, men vem är Maria? För jag antar att du inte syftar på Jungfru Maria i alla fall. 

Lögn. Lögn? Jag vill berätta något för dig, när vi ändå är inne på kristendom. Jag är inte djupt troende på något sätt, men jag anser faktiskt att det finns några minnesvärda och kloka citat i bibeln. Låt mig citera ett av mina favoritcitat, som jag själv har valt att efterleva. "Lögner kan försätta vilken människa som helst i svårigheter, men ärlighet är bästa sättet att bli kvitt dem. Den som säger sanningen och gör det som är gott känner sig tillfredsställd, för människan får det hon förtjänar." Ordspråksboken 12:13-14

Jag antar att du inte är medveten om att det anses ohyfsat att anklaga någon för att ljuga, utan att ha stabila grunder. Innan du anklagar någon för att ljuga, ta reda på mer fakta om både situationen och om personen du anklagar. För just nu, är det du som har gjort bort dig och kan tituleras som pinsam.

Angående bilden, förklaring och svar på alla dina små frågetecken finns längre bak i tråden. Ett tips är att börja läsa dem.
    sötakaKan skrev 2015-01-16 18:38:33 följande:
    Haha ja så är det. Dagens roligaste ju :) tack Ts för att du gjort vår dag. Det är liksom uppenbart pinsamt :)
    Tack detsamma! Ja, frågan är om det faktiskt inte är veckans roligaste. Särskilt när du, tillsammans med några till som kände sig lurade kom in i tråden och försökte bevisa något på falska grunder. Att säga att det gick dåligt, är en underdrift. Det gick sämre än så. Vissa engagerar sig i konspirationsteorier angående månlandningen, mordet på Kennedy m.m. Andra angående en bild, i en tråd, på ett forum. 
    sötakaKan skrev 2015-01-16 18:35:56 följande:
    Vissa har missförstått lockarna från dagen innan. Hahahaha du har humor tjejen!
    Ja, jag har en viss typ av humor. Dock kan den bara uppfattas av dem som har sinne för sarkasm och detaljer. Du förstår nog inte ens vad jag pratar om, det sötakaKan full med bittermandel, är humor. 
  • Celines Essence

Vad gäller missförstånd tycker jag att ansvar för missförstånd, måste ligga på båda parter. I ditt fall tar du inte på dig NÅGOT ansvar för att du missuppfattas. Det förvånar mig att du inte inser att bilden på Barbara uppfattades vara på dig.

När du lade upp första bilden på Barbara med texten "är denna tjej för snygg" visste man inte om det var du eller någon annan.

När du sedan berättade om bilden med följande ord lät det som att det var du på bilden.

Anonym (Snygg långtifrån, men långtifrån snygg ;)) skrev 2015-01-12 18:15:17 följande:

Nope inte stylad, det är en vanlig dag. Det enda filtret som är på är svart/vit, ingen retuschering. Lockat hår från gårdagen. Sminkad ja, men ganska lätt. 

Det är oerhört märkligt val att skriva så och inte förstå att man uppfattar det som att det är din bild.

Var hittade du bilden? Brukar Barbara berätta så mycket om sina bilder, eller var det bara denna bild hon beskrivit så mycket detaljer kring?

Det förvånar mig för övrigt att så många som 20-30 personer har så pass mycket koll på Barbara Palvins utseende. Trodde inte det var så vanligt att man, så väl, kunde namn och utseende på modeller.

Jag undrar om du ofta hamnar i denna sits. Dvs att andra lätt missuppfattar dig och att du bara skyller på den andre parten(tex som här, att folk skulle vara okunniga).Det kanske var en engångshändelse, men i annat fall är sådan stil något som effektivt stjäl energi från andra. Man blir väldigt trött på sådant beteende.
    Var dig själv. Det finns redan så många andra.
  • Anonym (Oj)

Är du för snygg? Nej är svaret på det.

• Anonym (Less)

Celines Essence har helt rätt! Det går inte att komma ifrån det märkliga i att TS lade upp en bild på en modell och att det framstod som om det var TS själv, varpå TS blir väldigt dryg och defensiv när detta påpekas. TS du må vara snygg. Du må ha en viss stilistisk förmåga ("adekvat inhemsk vokabulär disponibel" haha, applåd på den). Men du framstår inte som särskilt sympatisk eller ödmjuk, och det om något är ett hinder för att hitta ett förhållande. Varsågod, nu kan du förklara för mig hur ointelligent jag är och att mina påståenden brister i validitet, plocka fram SAOL så hittar du nog några fler synonymer för hur dum jag är. Och när vi ändå är inne på bibelcitat: du är inte varse bjälken i ditt eget öga.

Svar på tråden Är jag för snygg?