• JozephineEriksson

Jag är narkoman. Vad är du?

Efterlyser nån som har haft problem med droger. Det har jag haft. Inget att hymmla om att jag är narkoman och alkoholist. Jag har haft turen som kommit i kontakt med 12 stegs programmet. Endast genom behandligt och aa / na håller jag mej drogfri. Jag slarvar med möten. Och mycket annat. Men jag har inte tagit en drog på 19 månader nu.
    Fått den stora äran att bli gravid med =)
    Jag varken dricker eller drogar. Inte idag iallafall. Längre än så FÖRSÖKER jag att inte tänka..
    Men vissa dagar är tung, fortfarande. Även fast jag är med barn, vill jag vissa dagar knarka. Men det går över...

• Svar på tråden Jag är narkoman. Vad är du?
  • Anonym (feg?)

Hej!

Kallar mig inte narkoman utan f.d festare.... varit ren nu sen årsskiftet 2002/2003, minns inte riktigt när jag använde nått senast men gissar på att det var hösten 2002... firade iaf nyår med NA 02/03.... så jag har väl varit ren i snart 4 år... oj va tiden gått fort ...
    Festade varje helg, började efter jobb på fredagen och slutade söndag morgon... o hela semestern igenom....varje helg i 3 år men aldrig mitt i veckan när det var jobb... 2003 träffade jag min sambo, trodde aldrig att jag skulle kunna få ett normalt liv, men han älskade mig för den jag var och accepterade mig men klargjorde att drogerna accepterade han inte och inget återfall.
    2004 förlovade vi oss, 2005 födde jag en liten son och nu 2006 har jag en underbar familj och är så stolt över mig själv att jag lyckades lämna skiten för så många år sen på egen hand, var på ett NA möte en gång och aldrig mer, klarade inte av det utan jag satt ensam i 1 år hemma varje dag med mitt internet och fick nån sorts terapi fr¨ån människor jag pratade med online....

Jag tycker du är strong tjejen!! Jag kramar om dig och peppar dig till att hålla dig på rätt sida
    Jag önkskar dig lycka till med resterande graviditet och din förlossning och er framtid!

Du kommer klara det, tänk på framtiden när det känns som jobbigast, ditt barn, din sambo.. du kommer klara detta!!

• JozephineEriksson

Tack för alla fina inlägg. Verkligen JÄTTETACK.

• ICT

Stort grattis till det du hittils klarat att hålla dig ifrån droger/alkohol...och barnet naturligtvis! Och ett stort lycka till i framtiden med att fortsätta på rätt spår! Sköt om ER!

• SandvikenMamma

Jag är också narkoman. Och alkoholist. Och kommit i kontakt med de 12 stegen...

Har nästan varit drogfri i 2,5 år nu, och det går väldigt bra. Ibland mår jag mindre bra, men så länge jag håller ut och går på möten, blir det bättre.
    Dock kan det vara svårt att komma iväg ofta på möten, eftersom jag är ensam med min lilla dotter. En gång i veckan har jag iaf möjligthet att gå.

Har du varit på behandling? Vart?

• sukkubus

Nykter alkoholist. Gjort 10 månader behandling (med slut juni 2005) och de tolv stegen. Går ej på möten idag men har varit stabil i mående och nykterhet ändå .
    Har en underbar, drygt tre månader gammal, son.

Suget minskar med tiden och sen försvinner det, förhoppningsvis nästan helt. Jag kan få någon sekund någon gång men det är nog bara ett friskhetstecken.
    Hoppas det håller livet ut. Barn gör nog det mycket enklare

Styrkekramar! Och heja dig !

• BitchigaBea

Hej!

Har varit medberoende till både min mamma som har missbrukat tabletter och alla sorts droger. Narkotika, anfetamin, hasch mm Just nu lever jag tillsammans med min man som varit spelmisbrukare. Så missbruk har följt mig hela livet tyvärr och även gjort mig medberoende i många aspekter.

Känns så trevligt att du kan stå för dina missbruk. Min mamma har aldrig kunnat göra det vad det gäller drogerna men därimot med sitt tablettmissbruk. Min man står för sitt spelmissbruk. Han har gått ut offentligt med det i tidningar och i tv för att hjälpa andra.

Stark jobbat tycker jag verkligen av dig!!!!!!!! Nu har du ju ngt att hålla dig ren för....

KRAMISAR

• Tussas Prins

Vad jag är?

Blivande stolt pappa skulle jag tro =)

Grattis till graviditeten .. ytterligare ett skäl att hålla sig fri från både det
    ena och det andra... Starkt jobbat att lägga av med droger.. ska vara
    supersvårt har jag hört =)

Lycka till med allt *styrkekram*

//Fredrik

• 1978nettan

vill säga grattis. tycker du e jätteduktig! jag har själv varit narkoman i 8 år och varit ren nu i snart 3,5 år. jag har gått på många na-möten och gjort 12-stegs behandling och jag kan ju säga så här: det passar vissa men för mig personligen så tycker jag att 12steg e rena möget. jag tycker inte om det alls. jag gjorde en miljöterapeutisk behandling oxå, efter jag varit på 12 stegs behandling och för mig har den hjälpt mycket mer. men det e ju som sagt olika. många kompisar tycker 12 steg är jättebra, och det har räddat dom. jag tycker själv att det e rena hjärtvätten och får ångest av att vara i en sån lokal
    lycka till o stort grattis till graviditeten!!

Svar på tråden Jag är narkoman. Vad är du?