• JozephineEriksson

Jag är narkoman. Vad är du?

Efterlyser nån som har haft problem med droger. Det har jag haft. Inget att hymmla om att jag är narkoman och alkoholist. Jag har haft turen som kommit i kontakt med 12 stegs programmet. Endast genom behandligt och aa / na håller jag mej drogfri. Jag slarvar med möten. Och mycket annat. Men jag har inte tagit en drog på 19 månader nu.
    Fått den stora äran att bli gravid med =)
    Jag varken dricker eller drogar. Inte idag iallafall. Längre än så FÖRSÖKER jag att inte tänka..
    Men vissa dagar är tung, fortfarande. Även fast jag är med barn, vill jag vissa dagar knarka. Men det går över...

• Svar på tråden Jag är narkoman. Vad är du?
  • Sommar76

Ursäkta om jag lägger mig i denna tråden(fast jag "bara" är nikotinist) men vad står tolv-stegs-programmet av?

Jättemycket lycka till i fortsättningen !

• Nunnigumsi

Kramar till alla som är så duktiga och kämpar på..jag tror på er..ni gör ett superjobb!

• JozephineEriksson

SandvikenMamma : Jag har gjort behandling i Söderhamn. 2 stycken + öppenvård. Self Help och Solsidan. Den fösta var verkligen överlägsen, tycker jag..

Sommar79: AA´s (anonyma alkoholister) tolv "enkla" steg till ett tillfrisknande.

Kolla på www.aa.se men bli inte chockad om du läser ordet gud bara.

Jag är allt från kristen. Men jag kan nog kalla mig troende. Jag tror iaf på ett liv utan droger.

• JozephineEriksson

Allt från kristen? Ja jag menar att jag inte är kristen. Tror inte på religioner alls..

• Alicia05sMamma

Håller med tidigare talare här Ni är otroligt starka & duktiga som klarar er ifrån alla former utav droger Ni är otroligt duktiga som kämpar för att vara "clean" *tumme upp*

Ts: Grattis till graviditeten Önskar dig all lycka till

• jaje79

Jag är dotter till narkoman och alkoholist. Min pappa var i behandling efter att ha missbrukat i en väldans massa år. Idag är det 10 år sedan vår familj splittrades pga pappas missbruk och vi sa upp kontakten med honom. För 1 ½ år sedan fick jag ett brev att han var på behandling, och jag och min syster åkte på en familjevecka i somras. Pappa var utskriven då, och vi har fortfarande inte träffat honom. Det känns ok att veta att han tog tag i sitt liv- innan det var försent. Vi har kontakt via telefon lite då och då, vi tar det väldigt sakta, och jag kommer aldrig att lita på honom igen. Men familjeveckan gav både mig och min syster väldigt mycket, och vi kunde ändå förstå varför saker blev som det blev. Men Vi kommer aldrig att förstå att han tyckte drogerna var mer värdefulla än oss, och att den kärleken inte var tillräcklig för att sluta droga.

• LoJ

Jag har varit på behandling två gånger, är dock snart 14år sedan Åren går himla fort vill jag lova. Speciellt med tre barn och ett så nära ett Svensson liv man kan komma Tycker du är stark som kämpar på, du vet Rom bygdes inte på en dag!!

Styrke kramar

• LinaP

Grattis till 19 drogfria månader! Och grattis till graviditeten! Vilken stark kvinna du är. Önskar dig all lycka i livet!

/Lina

• lynnie

jätteGrattis till dig! du kommer att klara det... ta en dag i sänder...
    been there done that

Svar på tråden Jag är narkoman. Vad är du?