• JozephineEriksson

Jag är narkoman. Vad är du?

Efterlyser nån som har haft problem med droger. Det har jag haft. Inget att hymmla om att jag är narkoman och alkoholist. Jag har haft turen som kommit i kontakt med 12 stegs programmet. Endast genom behandligt och aa / na håller jag mej drogfri. Jag slarvar med möten. Och mycket annat. Men jag har inte tagit en drog på 19 månader nu.
    Fått den stora äran att bli gravid med =)
    Jag varken dricker eller drogar. Inte idag iallafall. Längre än så FÖRSÖKER jag att inte tänka..
    Men vissa dagar är tung, fortfarande. Även fast jag är med barn, vill jag vissa dagar knarka. Men det går över...

• Svar på tråden Jag är narkoman. Vad är du?
  • Anonym (f.d. knark)

Hej alla! Jag började med affe för ett antal år sen, 1997. Till en början skulle jag banta, och känslan var underbar! Jag älskar den pundiga känslan!!! MEN, 2 år senare blev jag vräkt, alla pengar hade gått till tjacket, och jag tänkte "jag tänkar på det senare" och drog en till lina....Samma år blev min dotter placerad hos mina föräldrar... Jag pundade runt, bodde i tält och så fort ångesten kröp på mig, tog jag lite med tjack. Det kändes bra för stunden, och jag hade skitbra sex, och levde helt galet! 2002 fick mina förtvivlade föräldrar mig att gå på ett besök på ett behandlingshem, och jag blev kvar, av fri vilja.
    Jag har varit nästan drogfri i 3 år (2 korta återfall), och nu som först har jag en egen lägenhet igen. Jag har oxå jobb, men att bygga upp förtroenden igen med föräldrarna, dottern och "samhället" har varit tufft. Min mamma blir nojig som fan om jag nån gång inte svarar i telefon. Dottern kommmer att flytta hem till mej igen om ett par år...jag har missat så mycket av henne under alla dessa år...saker som jag bara sett på foton... Jag är fortfarande amfetamin-sugen, kommer nog alltid att vara det...men FAN, det är inte värt det. Jag trodde aldrig att det skulle hända mej.
    För mig var missbrukare någon som satt på plattan med en nål i armen.....men jävlar så fel jag hade...Tjacket blev min älskare och ni anar inte hur förälskad jag en gång var, men nu har jag "gjort slut". Kram och lycka till!!!!

• Muminski

Jag är..
    Glad för din skull! Starkt jobbat och grattis till bebis

Lycka till i fortsättningen

• Muminski

De dagar som är lite tuffare än andra kan du ladda upp dig med alla härliga inlägg här i tråden

• JozephineEriksson

Anonym (f.d. knark) :

Oj vad jag känner igen mej i det du skriver. Fast amfetamin var inte min huvuddrog. Usch! Ja sugen på droger kommer vi nog vara hela livet. Och det är ju ganska friskt av oss, eller hur?
    Det var ju ändå det vi älskade mest, det som gick före ALLT. Men som vi också hatade... Över allt.

Gillar du möten/aa/na? Där kan du ju prata av dej. Blir inte att jag går mer än en gång var eller var annan månad. Men jag gillar vissa möten...

Hoppas det går hela vägen med ditt barn! Verkligen.. Ta hand om dej!

• Lalune2

Tycker ni är så duktiga som har tagit er ur missbruket!! Ni kan verkligen vara stolta över er själva!

• MrsL

Har varit tablettmissbrukare (Distalgesic) i många år men kommit ur det på egen hand, efter flera misslyckade försök inom vården.

Är storkonusment av snus men höll upp när jag var gravid.

Grattis till att du nu är drogfri! Hoppas du klarar att fortsätta vara det, för din egen skull och för litens!

• Anonym

Jag har varit missbrukare av både hasch och amfetamin i många år,men jag slutade när jag blev gravid! Det är många år sen nu!
    Ville bara tala om att det går bra ,om man bara är tillräckligt motiverad!

• Anonym (Lena)

till 1978nettan:
    Jag håller fullständigt med dej i det du skriver om 12steg..jag har åxå gjort en sådan behandling och gått på mycket möten,vilket hjälpt mej otroligt mycket.Men efter ett tag så började jag tycka som du,att det är en form av hjärntvätt.Jag har varit ren nu i nästan 3år från droger,efter att knarkat i många år.Numer går jag aldrig på möten och många av mina "na-vänner" tror att jag snart kommer att ta ett återfall pga det.Men jag har aldrig mått bättre än jag gör nu,nu när jag är HELT fri.För jag tror att mötena blir ett beroende i sig..Kram Lena

• linohan

Lycka till med allt hoppas att allt går bra.

Svar på tråden Jag är narkoman. Vad är du?