• kakanssmulor

Nån mer som planerar nr tre och vill följas åt :)

Tänkte om det var fler som planerade sitt tredje barn och vi kunde följas åt med tankar och funderingar :) 
    Vi har två barn sen tidigare en på sex år ( fyller sju i år) och en på fyra år. 

• Svar på tråden Nån mer som planerar nr tre och vill följas åt :)
  • minahjärtan0609
    WiMe06 skrev 2015-04-14 14:15:22 följande:
    Vad skönt om din kropp samarbetar med dig.

Hur såg ÄL testet ut?!

Mina blödningar har nog äntligen upphört nu efter missfallet. Så jag får helt enkelt vänta och se när ÄL kan bli för mig. Om kroppen nu vill..
    Negativt test idag. Nytt test i morgon. Har dock trådiga ägglossningsflytningar. Är det någon som har koll på hur länge man kan ha sådana innan ägglossning kommer?
  • WiMe06
    minahjärtan0609 skrev 2015-04-14 21:56:08 följande:
    Negativt test idag. Nytt test i morgon. Har dock trådiga ägglossningsflytningar. Är det någon som har koll på hur länge man kan ha sådana innan ägglossning kommer?
    Det är väl olika hur länge flytningarna kommer innan ÄL, Jag har haft flytningar ca 1 vecka innan ÄL ibland. Så det är säkert olika.

Tog ett grav.test nu på morgonen. Det visar neg så nu är hormonerna ute. Hoppas missfallet räknas som en mens, isåfall skulle jag ja ÄL nästa vecka. Så börjar väl testa med stickor torsdag eller fredag tror jag.
  • Orkide
    barnlägtan skrev 2015-04-14 18:47:14 följande:

Hade inget gravtest hemma så tog ett äl- test. Har hört överallt att de kan ge utslag på graviditet. Men det visade negativt, tror ni man kan vara gravid ändå?

Jag fick pos äl test när jag var gravid men då var jag längre in i grav.

Längtar till maj då vi börjar försöka
  • barnlägtan

Bim idag men väntar nog några dagar innan jag testar, mensen var sen förra månaden med 4 dagar och kroppen har lurat mig så många gånger tidigare.

• momsan

Som jag har förstått det så visar äl-test positivt även på graviditet. Man skall dock inte vara säker på att ett neg äl-test betyder att du inte är gravid, men ett pos äl-test skall vara lika säkert som ett pos gravtest.

• MSL82

Hej i tråden! 

Vi planerar en 3a och jag ska ta ut min spiral i morgon. Vet däremot inte hur vi ska göra. Har ÄL i morrn tror jag (testade igår svagt, i morrn gör jag VUL i samband med ta ut spiralen så då får jag se). Hade tänkt att vänta en vända för att inte riskera att få barn precis innan nyår. Inte för att det spelar någon roll att det är sent på året utan mest för att vi redan har så mycket med julfrianden så det känns lite mycket. Om jag räknar efter ÄL i morrn på gravidräknaren här på familjeliv skulle BF va 6/1-16. Hur skulle ni gjort? E lite sugen på att tänka, blir d så blir d. Vi ska ändå inte försöka aktivt utan låta det bli när det blir lite mer nu. har varit så hysteriskt försökande de tidigare två gångerna. Har kollat med ÄL stickor mest för att se ungefär jag ens har ÄL. 
    Jag e bara lite nyfiken på hur ni andra skulle tänkt i min sits å hur gör ni Cool

• Syoss

Välkommen Jag hade kört på! Men jag förstår helt klart varför du tvekar. Jag sa själv också att vi skulle hoppa över äl i april just pga ev bf i slutet av dec. Men sen la vi ner allt sånt tänk och gjorde ett försök nu i april ändå. Vi vill ha ett barn till, det är det viktigaste, det blir när det blir När har du fått dina andra två i förhållande till bf? Har dom kommit nära bf eller tom gått över så kan du nog va lugn om du får ett bf den 6/1 men det är klart, det är ju ingen garanti.

• Syoss

Bim närmar sig sakta men säkert här. Äl+8/bim-6 idag. Molvärk i magen som går ner mot ljumsken och det ilar i brösten. Försöker inte tänka på det så mycket och vill inte låta mig luras. Det är ju fortfarande så tidigt! Ska försöka hålla mig ett par dagar till innan jag testar men det är svårt! :-P

• WiMe06
    MSL82 skrev 2015-04-15 14:34:47 följande:

Hej i tråden! 

Vi planerar en 3a och jag ska ta ut min spiral i morgon. Vet däremot inte hur vi ska göra. Har ÄL i morrn tror jag (testade igår svagt, i morrn gör jag VUL i samband med ta ut spiralen så då får jag se). Hade tänkt att vänta en vända för att inte riskera att få barn precis innan nyår. Inte för att det spelar någon roll att det är sent på året utan mest för att vi redan har så mycket med julfrianden så det känns lite mycket. Om jag räknar efter ÄL i morrn på gravidräknaren här på familjeliv skulle BF va 6/1-16. Hur skulle ni gjort? E lite sugen på att tänka, blir d så blir d. Vi ska ändå inte försöka aktivt utan låta det bli när det blir lite mer nu. har varit så hysteriskt försökande de tidigare två gångerna. Har kollat med ÄL stickor mest för att se ungefär jag ens har ÄL. 
    Jag e bara lite nyfiken på hur ni andra skulle tänkt i min sits å hur gör ni Cool

Välkommen! Vi har tänkt köra på, vill så gärna ha ett barn till. Var beräknad till den 10/12 men fick tyvärr missfall förra veckan.

Så nu väntar jag in ÄL eller mens, tänkte börja testa med stickor imorgon, räknas MF som mens så har jag ÄL nästa vecka.

Skulle det ta sig denna ÄL så skulle bf bli ngn gång i början/mitten på januari.

Mina två pojkar har båda fötts förtidigt. Så chansen för december blir säkert större ändå. Men jag tänker inte på det, längtan är större än datum och månader men det är ju så individuellt vad man känner, tror bara du kan utgå ifrån er själva och vad ni känner är det bästa för er!

Lycka till
  • minahjärtan0609
    MSL82 skrev 2015-04-15 14:34:47 följande:

Hej i tråden! 

Jag e bara lite nyfiken på hur ni andra skulle tänkt i min sits å hur gör ni 

Vi kör bara på och tänker inte på när det blir. Vi har redan ett novemberbarn och det har aldrig varit ett problem. Det klart att det inte är så kul att föda barn på julafton men det känns ändå inte som en anledning att pausa. Vi vill så gärna och jag blir inte yngre
Svar på tråden Nån mer som planerar nr tre och vill följas åt :)