• kakanssmulor

Nån mer som planerar nr tre och vill följas åt :)

Tänkte om det var fler som planerade sitt tredje barn och vi kunde följas åt med tankar och funderingar :) 
    Vi har två barn sen tidigare en på sex år ( fyller sju i år) och en på fyra år. 

• Svar på tråden Nån mer som planerar nr tre och vill följas åt :)
  • MSL82
    minahjärtan0609 skrev 2015-04-15 21:05:24 följande:
    Vi kör bara på och tänker inte på när det blir. Vi har redan ett novemberbarn och det har aldrig varit ett problem. Det klart att det inte är så kul att föda barn på julafton men det känns ändå inte som en anledning att pausa. Vi vill så gärna och jag blir inte yngre
    Nä men jag håller med. Men det är inte att det just råkar vara jul och nyår, eller att det är sent på året, som får mig att fundera. Det är att vi har så mycket att göra då så efter varje jul e vi helt slut av firanden och annat, även om det är kul. Så jag tänker att det vore skönt att inte ha en sak till att "klämma in". inte själva födandet alltså utan att ha en sak till att fira. Men samtidigt så spelar det ju ingen roll. Man anpassar ju sig. Spiralen ryker idag å sen får vi se. Vi sa att vi inte aktivt försöker nu direkt utan väntar tills efter nästa mens. Men om det skulle råka bli, ja då blir det så:)
  • WiMe06
    MSL82 skrev 2015-04-16 10:40:53 följande:
    Nä men jag håller med. Men det är inte att det just råkar vara jul och nyår, eller att det är sent på året, som får mig att fundera. Det är att vi har så mycket att göra då så efter varje jul e vi helt slut av firanden och annat, även om det är kul. Så jag tänker att det vore skönt att inte ha en sak till att "klämma in". inte själva födandet alltså utan att ha en sak till att fira. Men samtidigt så spelar det ju ingen roll. Man anpassar ju sig. Spiralen ryker idag å sen får vi se. Vi sa att vi inte aktivt försöker nu direkt utan väntar tills efter nästa mens. Men om det skulle råka bli, ja då blir det så:)
    Tycker ni gör rätt som lyssnar på er själva förstår er att man kanske inte vill ha alla firanden samtidigt utan sprida ut det lite över året det blir nog bra vad ni väljer
  • Orkide

Hade jag blivit gravid enkelt på 1-3 försök så hade jag också planerat. Men vi har behövt lite hjälp så därav vårt novemberbarn och decemberbarn

Nu fick vi pergotime på en gång så vi hoppas kunna planera lite bättre å därför väntar vi till slutet på maj/juni innan vi börjar försöka

• WiMe06

Första ÄL testet taget nu, visar inga tecken på ÄL än, men kan ändå urskilja vart strecket för ÄL kommer vara nånstans. Så jag fortsätter testa imorgon.

• barnlägtan
    MSL82 skrev 2015-04-15 14:34:47 följande:

Hej i tråden! 

Vi planerar en 3a och jag ska ta ut min spiral i morgon. Vet däremot inte hur vi ska göra. Har ÄL i morrn tror jag (testade igår svagt, i morrn gör jag VUL i samband med ta ut spiralen så då får jag se). Hade tänkt att vänta en vända för att inte riskera att få barn precis innan nyår. Inte för att det spelar någon roll att det är sent på året utan mest för att vi redan har så mycket med julfrianden så det känns lite mycket. Om jag räknar efter ÄL i morrn på gravidräknaren här på familjeliv skulle BF va 6/1-16. Hur skulle ni gjort? E lite sugen på att tänka, blir d så blir d. Vi ska ändå inte försöka aktivt utan låta det bli när det blir lite mer nu. har varit så hysteriskt försökande de tidigare två gångerna. Har kollat med ÄL stickor mest för att se ungefär jag ens har ÄL. 

Jag e bara lite nyfiken på hur ni andra skulle tänkt i min sits å hur gör ni 

Jag skulle ha kört på och inte tänka på datum så mycket. Har haft svårt att få barn så jag är glad över att ha fått barn överhuvud taget. Väntar man barn i februari så är det inget som säger att barnet inte kommer till nyår iaf. Men gör som ni själva tycker så blir det nog bäst.
  • barnlägtan

Är lite fundersam över mitt bim datum. Enligt appen skulle bim vara 15/4 men enligt mina uträkningar 20/4 och då förklara det ju varför jag inte har fått mensen. Men jag har haft ont i brösten sen den 11/4 är inte det lite lång tid före 20/4 för att vara pms besvär. Brukar bara vara Max 4 dagar före mens för mig.

• WiMe06
    barnlägtan skrev 2015-04-16 14:48:46 följande:

Är lite fundersam över mitt bim datum. Enligt appen skulle bim vara 15/4 men enligt mina uträkningar 20/4 och då förklara det ju varför jag inte har fått mensen. Men jag har haft ont i brösten sen den 11/4 är inte det lite lång tid före 20/4 för att vara pms besvär. Brukar bara vara Max 4 dagar före mens för mig.

10 dagar innan låter ju ganska mkt, brukar inte heller ha tecken på mens förrän max nån/några dagar innan.

Får hoppas att tecknena är positiva så det inte är kroppen som spökar för dig, håller tummarna.
  • MSL82

Nu är spiralen ute. Gynekologen såg på VUL att den satt lite tokigt och därför, pga infektionsrisk, skulle vi vänta tills efter nästa mens. Så då va d inget att fundera på.

Förstår känslan att längtan e stor så man kör, datum är mindre viktigt. Men för oss är 3an en bonus vi hoppas blir av så vi kan nog ge oss till tåls å vänta. Men d säger jag nu. Tar d sig inte på några månader kommer jag antagligen bli helt hysterisk å inte kunna tänka på annat, he he.

• Syoss

Äl+10/bim-4 här. Svagt streck igår, som knappt går att urskilja och inge starkare idag, så mest troligt spök. Vet att det inte är helt kört än men jag får nog ändå ge upp hoppet och satsa på nästa äl.

• barnlägtan
    Syoss skrev 2015-04-17 09:04:20 följande:

Äl+10/bim-4 här. Svagt streck igår, som knappt går att urskilja och inge starkare idag, så mest troligt spök. Vet att det inte är helt kört än men jag får nog ändå ge upp hoppet och satsa på nästa äl.

Håller tummar för dig att det inte var ett spökstreck, du får ta ett till test om några dagar har du några symptom då?
Svar på tråden Nån mer som planerar nr tre och vill följas åt :)