• kakanssmulor

Nån mer som planerar nr tre och vill följas åt :)

Tänkte om det var fler som planerade sitt tredje barn och vi kunde följas åt med tankar och funderingar :) 
    Vi har två barn sen tidigare en på sex år ( fyller sju i år) och en på fyra år. 

• Svar på tråden Nån mer som planerar nr tre och vill följas åt :)
  • WiMe06
    Nummer tre skrev 2015-04-19 16:37:18 följande:
    Ja smile4.gif det är jättejobbigt! Man är ju ivrig och vill att allt ska funka! Jag var så söker på att jag hade blivit gravid igen efter missfallet när mensen var en vecka "sen".. Får hoppas på den här månaden. Är kroppen normal igen så ska jag ha ÄL på torsdag..
    Hoppas fin kropp återhämtat sig nu då och att det blir som "vanligt" igen
  • WiMe06
    WiMe06 skrev 2015-04-19 21:31:53 följande:
    Hoppas fin kropp återhämtat sig nu då och att det blir som "vanligt" igen smile1.gif
    Din kropp ska det stå...
  • Nummer tre
    WiMe06 skrev 2015-04-19 21:32:30 följande:
    Din kropp ska det stå...
    Tack detsamma till dig!
  • minneli

Testade i lördags på Bim-1 och fick negativt. Men har fort inte fått mens och känner mig gravid. Jätteömma bröst och menSvärk och lite minihalsbränna som jag haft i början på alla mina graviditeter. Har jag inte fått mens imorgon så testar jag då på Bim+2.

Inte sagt ngt till sambon om hur jag mår! :o

• WiMe06
    minneli skrev 2015-04-20 21:16:46 följande:

Testade i lördags på Bim-1 och fick negativt. Men har fort inte fått mens och känner mig gravid. Jätteömma bröst och menSvärk och lite minihalsbränna som jag haft i början på alla mina graviditeter. Har jag inte fått mens imorgon så testar jag då på Bim+2.

Inte sagt ngt till sambon om hur jag mår! :o

Håller tummarna att det blir ett plus

Mina ältest visar fortfarande ingenting så det verkar som det inte blir ngn äl imorgon, tar ett nytt test i em får vi se. Fick flytningar igår iallafall, woho, kanske ett bra tecken ändå??

Tänk vilken sits, man blir glad för en flytning.
  • Neprome

Det sägs ju att nr 3 är som 1 i förlossningen, vad tror ni? Sen att en sladdis som jag ska försöka baka också gör att förlossningen liknar 1... för det va länge sen kroppen genomgick det.. är det så tror eller vet ni? Bara lite tankar.

• Svelin

Hej. Jag hoppar gärna in här. Vi har nyss bestämt oss för att försöka få en tredje. Vi har en dotter som är född -07 och en son som är född -09 och nu känns det rätt helt enkelt. Jag är 34 i år och min sambo är 35 i år. Jag hoppas att det inte ska bli allt för svårt att bli gravid.

Jag är själv sladdis. Mina syskon är 8 och 10 år äldre och mamma säger att min förlossning var lättast av alla tre. Så jag vet inte hur det är med det där med att man är som en förstföderska. Jag vägde dessutom mest. 1,3 kg mer än min äldsta syster. Så man får nog bara förlita sig på turen och att allt går bra.

• Svelin

Jag glömde ju berätta att vi inte ska börja riktigt än. Vi börjar i aug/sept. :-P

• WiMe06

Nytt ÄL test och man kan urskilja ett ytterst ytterst svagt streck. Kanske ÄL är på väg trots allt bara lite senare. Annars skulle jag haft ÄL idag.

Angående förlossning så har båda mina tidigare varit väldigt lätta, den första gick på fyra timmar från det att värkarna satte igång, den andra gick på knappt 2 timmar när värkarna satt igång. Så om jag skulle bli gravid igen och det skulle gå vägen, vad blir det då, raketförlossning eller väldigt lååångdraget? För tidig som dem andra eller gå över tiden? Man kan nog aldrig säga rent generellt hur det är, eller?

Svar på tråden Nån mer som planerar nr tre och vill följas åt :)