• Anonym (Suck)

Sd-släktingar

Först: Jag söker råd från dem som delar min grundsyn på sd. Sverigedemokrater som svarar i tråden kommer totalignoreras.

Så. I min sambos släkt finns flera uttalade sverigedemokrater. Inte särskilt trevligt. Särskilt som det ofta hoppar rasistiska grodor ur munnen på dem och på facebook delas det friskt från rasistiska sajter. 

Jag står på exakt motsatt sida politiskt. Det är ingen hemlighet, men av hänsyn till alla på t ex släktmiddagar undviker jag att tala om politik.

När någon av sd-släktingarna går i gång brukar jag antingen ignorera dem eller ta fem djupa andetag för att lugnt och vänligt bemöta de galnaste påståendena. Sist påstod de att "invandrare fångar duvor på torget i stan för att äta upp dem". Jo, det är visst sant. En av dem hade sett en pensionär med invandrarbakgrund mata duvorna på torget och sedan hade fantasin börjat flöda. Drömmer

Nu till det verkliga problemet: Hade jag bara behövt träffa dem vid enstaka tillfällen, t ex på bröllop eller större släktträffar, hade jag varit ganska okej med det. Men min sambo umgås en hel del med dem (vilket får mig att undra hur hans värderingar ser ut egentligen.) Han förväntar sig också att jag ska umgås med dem med fester hit och parmiddagar dit. Jag har förstås sagt vad jag tycker, men han tycker att de är schysta annars och då kan han överse med att de är rasister.

Hade det varit en förälder eller syskon hade jag kunnat förstå det, men i det här fallet rör det sig främst om hans faster, hennes man och deras barn. Kusiner och fastrar tycker jag att man kan välja om man vill ha nära umgänge med eller inte. 

Nu har jag allvarligt börjat fundera på hur vår gemensamma framtid kommer att bli och hur jag ska tackla det här. Någon som har input? Eller varit i en liknande situation?

• Svar på tråden Sd-släktingar
  • Solidaritet
    EnAnonumius skrev 2015-01-27 16:09:05 följande:
    Du klara ju fasiken inte ens av att be om ursäkt på ett vettigt sätt,

Vad är detta för en dumdryg kommentar till pissig ursäkt?  Tro du att jag är så dum att jag köper denna arrgoganta sätt att be om ursäkt på?

"Jag orkar faktiskt inte läsa igenom hela tråden igen för att hitta det, så om det var ett misstag ber jag om ursäkt för det, men jag kan inte se hur det på något sätt skulle förändra diskussionen i det här läget. Känns det bättre?"

Har du inget vettigare än att vara totalt arrogant nu heller?

Fört sitter du och ljuger om att jag har ifrågasatt dig om din boende situation, och sedan sitter du och är totalt arrogant.

Vad vill du nå med din pissiga attityd? Du är ju för på lägre nivå än rassesvinen i  detta med pissig attityd, och de har en riktig lågnivå på sin pissigaattityd.. 
    Det är inte alla som klarar av att vara så älskvärt trevliga som dig. Jag får buga mig för din oöverträffade charm. Hjärta

Det verkar nästan som om du är lite arg?
  • Solidaritet
    EnAnonumius skrev 2015-01-28 09:18:01 följande:
    Jag skiter högaktningsfullt  i när det gjorde avbön.

Skall ju säga så här. du är jävligt snabb på att sitta och skylla på enskilda politiker vad de sysslar med innom SD.  Men blundar för att det finns fortfarande V som uttrycker kommunistiska åsikter i bland. Men det är nog inte viktigt att ta i beräkningen.
    Vem när vad?
  • Solidaritet
    Anonym (Frågvis) skrev 2015-01-28 10:03:07 följande:
    Mot bakgrund av att du tror att Ryssland är ett kommunistiskt land så ska man nog ta dina påstående om vilka i övrigt som är kommunister för vad de ärSkrattande
    Ja, det gör en klokt i Skrattande
  • Solidaritet
    Ogenomtänkt skrev 2015-01-27 14:24:58 följande:
    Du behöver inte be om ursäkt. Hen har tagit upp det. I inlägg 309.

hen har antingen mycket dåligt minne, dålig läsförmåga, eller försöker bara provocera.
    Tackar!
    Jag kan tänka mig att det blir svårt att hålla reda på vad man säger när man säger så väldigt mycket Skrattande
  • MrFahrenheit
    Ogenomtänkt skrev 2015-01-27 14:24:58 följande:
    Du behöver inte be om ursäkt. Hen har tagit upp det. I inlägg 309.

hen har antingen mycket dåligt minne, dålig läsförmåga, eller försöker bara provocera.
    LOL! Ha! fniss och lite prassel bakom ryggen på magistern Cool...

- Läser du inte ALLA sidor i boken!? Skrek magistern ut rakt i ansiktet på Adolf. All avsky gentemot eleven kunde förmedlas rakt ut, utan att ett ord ens sades var det ingen i klassen som kunde säga emot. Blicken sade allt.

Adolf tänkte för ett ögonblick säga nej, men den arga blicken i magisterns ögon fick honom snabbt att tänka om och Adolf sade till slut med blek röst.

-Ja...

Ingen visste vid det här laget att Adolf några månader senare var ansvarig för att ha spetsat magisterns kaffe med laxermedel som ledde till våldsamma sammandragningar i prutten.
  • Anonym (Sverigevän)

Hur fan kan nån vara så trångsynt så att man lämnar sin partner som man till och med har barn med bara för vilket parti han röstar på? Stackars barn som får växa upp i en splittrad familj tack vare en sån intolerant morsa.

Sverigedemokraterna har inget med rasism att göra, jag uppmanar alla anti Sverigedemokrater här att hitta nått rasistiskt i SD:s partiprogram.

• Nanotio

Källa på det?

Anonym (Helt otroligt!!!) skrev 2015-01-30 21:40:24 följande:

Man kan ju bara kolla vad dem som jobbar på Migrationsverket säger : många flyktingar som kommer hit har redan uppehållstillstånd i något annat land MEN får höra att Sverige är drömlandet för här överöses man med pengar osv, fortfarande är det dem som är kvar i tex Syrien och flyktingläger runt som behöver mest hjälp, de har inga pengar att fly till Sverige.

• gaptoothbitch

Varit i samma situation när jag varit på bekantas bröllop och släktfester.
    Alltså det enda du kan göra när rasistiska uttalanden läggs fram är att faktiskt bara be dem byta ämne. 

Exempelvis. Bertil: ''Vet ni vad jag såg igår? En tiggare som tog tag i en duva, knäckte nacken och åt den. Är det dessa människor vi släpper in i Sverige?''

Du: ''Jo men Bertil, ingen politik nu. Det pratar man på jobbet. Kan vi inte prata om något trevligare istället? Jag skall berätta om min kompis hund som lärt sig sitta... blablabla..''

Byt ämne, byt sittplats. Tyvärr är det som de sägs. Man gifter sig inte bara med en snubbe, utan med hela hans familj. :(

Lycka till, stay strong!!

• Anonym (ja-sägare är fel, diskutera och tyck till)
    TS börjar med detta: Först: Jag söker råd från dem som delar min grundsyn på sd Sverigedemokrater som svarar i tråden kommer totalignoreras.

Det kallas vänsterpolitik att smutskasta i stället för att diskutera. Varför tror ni SD växer som parti? de totalignoreras i stället för att bemötas korrekt och diskutera frågor ex invandrarfrågan. En tråd som denna gör inte SD mindre populära snarare tvärtom, folk har tröttnat på smutskastning och historier som att umgås,vara tillsammans med, problem med tjejer osv det tramset påverkar bara SD positivt. Senaste valet fick SD 13% och i opinionsundersökning efter opinionsundersökning växer SD och nu har de 18,7%. 

Det hela handlar om att svenska folket tycker vi har tagit emot för mycket invandrare på kort tid, att det akuta problemen växer och att kostnaderna oroar. Diskutera akuta problemen och kostnaderna i stället.

Snart röstar var fjärde svensk på SD så givetvis så finns SD på arbetsplatsen, bland vänner, bland släktingar på fester,i familjen osv.

Allt fler talar öppet om att de röstar på SD, så man kan inte på den vägen få folk att vara tyst, SD blir allt mer accepterat. Många inom allians vill samarbeta med SD i de frågor som SD och alliansen är överens om och nu har KD och M närmat sig SD i invandrarfrågan.

Att göra som Löfven smutskasta, att göra som MP eller Vänsterpartiet anklaga har bara gjort att de egna partierna rasar eller tappar, Varför?. Folket har tröttnat, de vill att invandrarfrågan diskuteras sakligt och då ska alla kostnader och problem granskas grundligt.

Man ska komma ihåg att 58% av svenska befolkningen tycker invandringen är för stor. Och det innebär att SD har växt som parti och att det finns många som tycker att invandrarfrågan inte tas upp på ett korrekt sätt.

• Anonym (Momo)
    Anonym (Suck) skrev 2015-01-18 13:19:26 följande:

När någon av sd-släktingarna går i gång brukar jag antingen ignorera dem eller ta fem djupa andetag för att lugnt och vänligt bemöta de galnaste påståendena. Sist påstod de att "invandrare fångar duvor på torget i stan för att äta upp dem". Jo, det är visst sant. En av dem hade sett en pensionär med invandrarbakgrund mata duvorna på torget och sedan hade fantasin börjat flöda. Drömmer

Håller helt med, anledningen till att dom ibland har nät med sig är för att ta bort bråte ur vattnet åt änderna. Och stora stenarna är för att änder leker apport med dom.
Svar på tråden Sd-släktingar