• Anonym (Jävligt!)

Birro sparkad!

Birro har blivit sparkad efter att ha synts luncha med SD-politiker. Vart fan är vi på väg? Det är dessutom andra gången det händer honom. Det är verkligen inte OKEJ. Synpunkter på det?

• Svar på tråden Birro sparkad!
  • Anonym (Jävligt!)
    Gert skrev 2015-01-31 11:03:16 följande:
    Företag ska hålla sig till svensk lagstiftning och det är olagligt att sparka folk på grund av åsikter.
    Vi - jodå, jag tillhörde lögnarna - förnekade problemen, fast vi alla såg dem. Birger Schlaug, 1997
    Och här har det bara framkommit att dom bara är vänner och lunchade ihop. Och det ska man ju kunna få vara med vem som helst.
  • ölburk2
    Gert skrev 2015-01-31 11:03:16 följande:
    Företag ska hålla sig till svensk lagstiftning och det är olagligt att sparka folk på grund av åsikter.
    Å vad vet vi om det, vi vet eg ingenting mer än vad en sparkad Birro påstår.
    Vänta å se vad som händer, är det ett brott begått så lär det med all sannolikhet bli en fortsättning.
    Fråga mig inte efter källa, ni får söka sanningen själva.
  • Hypnotica

Ni får det att låta som att han var anställd. Det tror jag inte ett dugg på.

Jag är inte bitter - jag är välhumlad.
  • Pinot noir
    ölburk2 skrev 2015-01-31 12:59:20 följande:
    Å vad vet vi om det, vi vet eg ingenting mer än vad en sparkad Birro påstår.
    Vänta å se vad som händer, är det ett brott begått så lär det med all sannolikhet bli en fortsättning.
    Solo Calico företaget som sparkade honom skriver på sin facebooksida att de avbröt samarbetet efter lunchen. Så vi har samma info från båda parter.
    Hypnotica skrev 2015-01-31 13:00:29 följande:

Ni får det att låta som att han var anställd. Det tror jag inte ett dugg på.

Det var han inte, han är ju frilans. Däremot så kan vi vara ganska säkra på att det fanns ett avtal om samarbete mellan Birro och SC. Hur det avtalet såg ut kommer vi aldrig få reda på. 
  • Rataxes
    Ogenomtänkt skrev 2015-01-30 19:26:58 följande:
    Rataxes, Rataxes gamle vän, du kunde inte hålla dig...? Well, det är för sådana som dig jag har nicket. Du måste vara en tillgång i vilken debatt som helst. Underbar debatteknik; så där härligt bitter-gubbe anstruken. Jag ser fram emot fler argument för laisse-faire kapitalism från din sida. Kram på dig.
    Roligt att jag kunde glädja dig, knapsugubben lille

Upp till kamp...
    Pst - vatten är ett av de E-numren. smile5.gif // Fantastisk kännedom om livsmedel hos vänstertomte.
  • Förtryckt
    ölburk2 skrev 2015-01-31 10:43:27 följande:

Men vad tjafsar ni om, ett företag har sina egna regler, bryter du som arbetstagare mot dessa, så är det skäl till uppsägning enligt svensk lag.
    Inget konstigt med det, det är anställningsregler som funnits länge..

Tycker eller anser Birro att Expressen brutit mot nån svensk lag så är det bara att gå vidare å anmäla..
    Låter mest som en barnslig snyfthistoria, som säkert döljer långt mer än vad Birro låter oss tro.

Menar du allvar? Så du tror att det står i Birros kontrakt:

"Du får inte luncha med icke önskvärda politiska element"
    typ?

• catlover2013

Omg... vilken dåre.... Ni såg alla tweets han gjorde härom natten?! Kolla hans twitter! Såg att de ska skiljas också... eller var litet tag sen... men man förstår ju nästan varför...

• Pinot noir
    catlover2013 skrev 2015-01-31 14:48:51 följande:

Omg... vilken dåre.... Ni såg alla tweets han gjorde härom natten?! Kolla hans twitter! Såg att de ska skiljas också... eller var litet tag sen... men man förstår ju nästan varför...

Enligt rykten stängde han av sin twitter för ett tag sen och att det är ett troll som använder hans konto. Sant eller falskt kan jag inte avgöra då jag inte är bekant med twitter. 
    Däremot använde han sin Facebook lite under torsdagen och fredagen och skrev lite där. 
    Att han ska skiljas är väl ingen högoddsare, han verkar jobbig att leva med. 
  • Gert
    Pinot noir skrev 2015-01-31 15:12:55 följande:
    Enligt rykten stängde han av sin twitter för ett tag sen och att det är ett troll som använder hans konto. Sant eller falskt kan jag inte avgöra då jag inte är bekant med twitter. 
    Däremot använde han sin Facebook lite under torsdagen och fredagen och skrev lite där. 
    Att han ska skiljas är väl ingen högoddsare, han verkar jobbig att leva med. 
    Skilsmässor är ingen högoddsare för någon relation. 54.000 äktenskap tog slut 2013. 

www.scb.se/sv_/Hitta-statistik/Artiklar/Nastan-54-000-aktenskap-tog-slut-2013/
    Vi - jodå, jag tillhörde lögnarna - förnekade problemen, fast vi alla såg dem. Birger Schlaug, 1997
Svar på tråden Birro sparkad!