• Anonym (Jävligt!)

Birro sparkad!

Birro har blivit sparkad efter att ha synts luncha med SD-politiker. Vart fan är vi på väg? Det är dessutom andra gången det händer honom. Det är verkligen inte OKEJ. Synpunkter på det?

• Svar på tråden Birro sparkad!
  • Dorian Ertymexx
    Rataxes skrev 2015-01-30 17:49:10 följande:
    På tal om vikten att välja rätt umgänge:

Läser att Robban Mugabe fått ett nytt uppdrag, nämligen som ordförande i Afrikanska unionen.
    Som av en händelse är visst Stefan Löfven också på plats så i god socialdemokratisk tradition kan han nu umgås med den nu en smula ålderstigne Mugabe. Detta är inga problem för Löfven  -Lejonet från Norden! Han brukar umgås med diktatorer utan att skriva dem på näsan att de ej är folkvalda. Mugabe är ju Sverige tack skyldig eftersom vi aktivt stöttade hans kamp mot de vita i Rhodesia vill jag minnas.
    Nåväl, Mugabe verkar i alla fall leva efter arbetslinjen. Han fyller 91 nästa månad och tar fortsatt på sig nya uppdrag.
    Förresten - Har Expressen reporter på plats? Är det värre att luncha med Bylund än mysa med Mugabe? Men det handlar om att ha rätt värdegrund. Och det tycker tydligen Löfven och Expressen att Mugabe har.
    Ah, Löfven vill alltså vara i gott sällskap med liberala legender som Margaret Thatcher (aka Pinochets lilla gudmor), Ronald Reagan, Busharna, knugen, och om minnet inte sviker också Carl Bildt.
    Politiskt korrekt. Vuxenspråk för du är dum.
  • Dorian Ertymexx
    Inteutanproblem skrev 2015-01-31 01:01:43 följande:
    För jag tvivlar ju på att dom hade gett han kicken om han setts luncha med socialdemokrater........ Finns inte på kartan.
    Jag för SD är precis som socialdemokraterna.
  • Förtryckt

Men är du allvarlig, Dorian? Det här är andra tråden där du upprepar dig som en trasig skiva om "sd, sd, sd"... Compulsive behavior kallas det på engelska. Håll dig till topic snälla. Försök! Tråden handlar om Marcus Birro. Att scoalcio (skiter i stavning) avsäger sig honom som skribent efter två månader det kan han inte sätta så mycket emot. En så kort anställning är i stort sett en provanställning. Sen borde 100% av Sveriges invånare anse att set var fult gjort. Birro har engagerat sig politiskt under en längre tid och en lunch med vänstern eller högern borde vara skitsamma och absolut inget man kan bli av med jobbet för. Däremot borde han kunna starta civilmål mot Expressen som sparkade honom efter många år som skribent. Hoppas han tar det hela vägen Läste på Flash skvallertråd och där blandade de ihop honom med brorsan diktaren och filmmakaren Peter hela tiden. Kan inte vara så kul. Marcus Birro har tyvärr alltid varit något av en dramadrottning.

• Förtryckt

Jag är inte ens förbannad, jag är fan imponerad. Fem (5) inlägg efter varann som nämner SD utan att det ens finns fog för det.

• en blind vän
    Dorian Ertymexx skrev 2015-02-02 09:21:27 följande:
    Ja för SD är så fantastiskt mycket bättre... "Du har fel hudfärg, ergo är du dålig!!!!!" Där har du Tyskland, men före DDR, if you catch my drift.
    En journalist job är att umgås/beblanda sig med vänner och fiender. Hur ska en journalist göra sitt job om dom bara träffar dom som är PK?
    Journalister ute I världen som intervjuvar diktarorer ska dom också förlora sitt job.

Jag förstår inte dina argument.

Att bara för någon är bad guy så får ingen ta I människan med tång. Ska brevbäraren sluta dela ut post till SD are? Ska SD vägras vård på sjukhus?
  • Förtryckt

Ah, ny rad försvinner visst om man skriver fr mobilen...

• Dorian Ertymexx
    en blind vän skrev 2015-02-02 09:51:13 följande:
    En journalist job är att umgås/beblanda sig med vänner och fiender. Hur ska en journalist göra sitt job om dom bara träffar dom som är PK?
    Journalister ute I världen som intervjuvar diktarorer ska dom också förlora sitt job.

Jag förstår inte dina argument.

Att bara för någon är bad guy så får ingen ta I människan med tång. Ska brevbäraren sluta dela ut post till SD are? Ska SD vägras vård på sjukhus?
    När blev Birro en journalist? Sist jag kollade var han en offerkofteglad proffstyckare.
  • Anonym (Jävligt!)
    Dorian Ertymexx skrev 2015-02-02 09:19:52 följande:
    Exakt. Vi lever i ett fritt land. Vilket inkluderar att säga upp samarbete med folk som umgås med personer eller grupper man inte tycker om. Det ingår i konceptet "fritt land" nämligen. Birro får göra som han vill, hans samarbetspartners (och partner) får göra som de vill. Uppenbarligen söker han jobb hos folk som inte gillar hans kontaktnät; det man möjligen kan anklaga hans senaste samarbetspartners för är väl att de var lite korkade som inte fattat att Birro är smyg-SD-fantast.
    För vem är det ett fritt land? För den som säger upp eller för den som blir uppsagd?
  • Förtryckt

Skribent och krönikör och författare är han... Suck.

• Anonym (Jävligt!)
    Dorian Ertymexx skrev 2015-02-02 09:22:10 följande:
    Enligt SD, ja!
    Enligt Sd ??
Svar på tråden Birro sparkad!