• casey

Gravid i Linköping?

Hej! Jag är 26 år och väntar första barnet i augusti, är i vecka 12 så kul med några fler som är lika i tiden :) bor i linköping. jag har första ul på onsdag, innan dess känns de bara sjukt overkligt... Har mått lite illa, trött (trodde inte man kunde somna tidigare än vad jag gör vanligtvis, men de går visst) .

• casey
    Kottex skrev 2015-02-08 09:34:26 följande:

Grattis :) vad roligt att vi då är 3 som ligger väldigt nära varandra. Ul samma vecka. Jag har börjat räkna ned timmarna, nu är det inte allt för många kvar, nervös och sjukt spänd

Tack, o detsamma. Förstår de, du hade redan imorgon? Spännande!!!:) vilket ställe är du på? Kvinnohälsan?
  • casey

Va härligt att de gick bra på ul. Längtar tills imorrn då det är min tur!

Har bara träffat min barnmorska en gång men fick ett bra första intryck. Trodde dock de första samtalet skulle va inskrivningssamtal men de har jag nästa vecka, så blir väl lite väl många tider på arbetstid, men men...:) de är det värt!

• casey

Vad gör man egentligen på inskrivningssamtalet som tar upp till 1,5timme? :)

• casey

Nu har även jag varit på första ul. En liten livlig en på 4,5 cm! Beräknas 30/8 ist för 26/8 så jag hamnade åt fel håll haha, hoppas på en kall sommar! :)

• casey
    VhS skrev 2015-02-11 17:14:07 följande:

Hej!
    Jag väntar också barn i augusti, är i v 12 nu tror jag. Ska på inskrivningssamtal i morgon och första ul nästa vecka. 

Måste börja med att fråga om inskrivningssamtal, kan det alltså ta 1,5 timme? Hade jag inte alls räknat med! 
    Grattis till dig:) ja hon sa att de kunde ta 1-1,5h. Men om du har de snart så kanske du kan svara på de sen hur lång tid de tar. :) jag har det på tisdag.
  • casey
    Menstruella skrev 2015-02-14 23:02:56 följande:

Jag har också varit på UL nu i veckan och allt såg jättebra ut, vilken underbar känsla :D
    Tror det var det häftigaste jag varit med om att se hur en liten filur faktiskt hoppar omkring därinne och redan ser ut som en liten människa!

Jaaa, helt underbar upplevelse, min lilla va bara 4,5 cm lång. Går in i v13 på mån.
  • casey
    VhS skrev 2015-02-19 14:40:54 följande:

Nu har jag också varit på ul, allt såg bra ut, det var så härligt att få se hjärtat som slog :) Jag blev framflyttad en dag så nu är det den 28/8 som gäller. Skönt att kunna slappna av lite mer nu och faktiskt på riktigt tänka sig att man ska bli mamma!  

Va härligt :) jag är beräknad till 30/8 så då får vi se om de blir augusti eller septemberbebis:) ja nu kan man gå o titta på de små bilderna iaf när man känner att de fortfarande är overkligt :)!
  • casey

Härligt cherie :) mysigt med tredje. Hur gamla är dina andra barn?

Jag berättade med för chefen häromdan. Hon sa att hon hade planer för mig till hösten och att jag fick välja mellan två jobb, då kände jag att det var läge att berätta så de inte planerar i "onödan" och kan hitta någon annan istället. Jobbar med på skola!

• casey

Låter jättehärligt, och roligt för syskonen.

Okej, vad fick er att flytta hit? Har också bott i Stockholm, bara något år, för några år sen, men tycker att linköping är helt perfekt i storlek och invånare :)

Njae, jag tycker alltid att jag har haft den där lilla kulan/putmagen men att den nu får en annan innebörd, haha. Att magen är mer spänd och så. Men märkte också när jag skulle ta på min termobrallorna att de satt aningen tightare om magen än innan.

Svar på tråden Gravid i Linköping?