• casey

Gravid i Linköping?

Åh vilken underbar present! Fast man vill ju ha sin egna födelsedag så hoppas den kommer ut på en egen dag :)

Om en vecka ska vi till bm o lyssna på hjärtat och så för första gången. Ska bli spännande. Vi har köpt vagn o skötbord nu, känner oss ganska redo...(kan man bli de?) haha. 4 månader kvar nu!

• casey

Åh vilken underbar present! Fast man vill ju ha sin egna födelsedag så hoppas den kommer ut på en egen dag :)

Om en vecka ska vi till bm o lyssna på hjärtat och så för första gången. Ska bli spännande. Vi har köpt vagn o skötbord nu, känner oss ganska redo...(kan man bli de?) haha. 4 månader kvar nu!

• casey

Vi köpte brio smile, nåt "paketpris" sittdel, liggdel o babyskydd som man kan sätta på vagnen med. Den är nog ganska vanlig. Svängbara framhjul ville vi ha, o den är lätt att fälla ihop. En smidig enkel vagn helt enkelt :)

• casey

Maliiiin87, hur går det för dig? Kommit nån bebis än?:)

Har varit hos bm idag, allt såg bra ut. Lyssnat på hjärtat o mätt magen:) 100 dagar kvar för min del.

• casey
    Bakalitenkaka skrev 2015-05-25 22:06:57 följande:

Någon som skulle kunna tänka sig att ses om vi styr upp en gemensam fika på stan nån gång snart?

Absolut! :)
  • casey
    Bakalitenkaka skrev 2015-05-26 21:50:20 följande:

Hur ser det ut för er t.ex. nu på måndag den 1 juni runt kl 18? Skulle kunna ses på Espresso house, Trädgårdstorget.

För mig går det bra!
  • casey
    maliiin87 skrev 2015-05-28 15:40:27 följande:

Jag får se hur jag gör på måndag. Beror lite på hur trötta vi är. Igår 03.17 kom nämligen våran lilla pojke:)

Stooort grattis! :)
  • casey

jag går in i vecka 29 imorgon, mår jättebra... känner helt tvärtom som du menstruella, att jag trodde de skulle kännas "jobbigare" att va gravid, men känner mig som vanligt. men kan tänka mig med tiden som är kvar och att de kommer bli så varmt så blir de nog en aning jobbigare mot slutet.... men de är de värt :)

• casey
    maliiin87 skrev 2015-06-16 10:08:28 följande:

Hur mår ni tjejer?

Här är allt bra och att vara mamma är underbart. :)

Vad sägs om en träff i början på nästa vecka? :)

Va härligt de låter :)
    jag mår bra, v. 30 igår. 10 veckor kvar. Tiden går ju så sjukt fort! Wiee..
    Jag kan nog närsom efter kl 16:)
  • casey
    Menstruella skrev 2015-06-16 20:52:15 följande:

Vad tror ni om tisdag, typ 17.15?

Tummen upp!
  • casey
    Kottex skrev 2015-06-29 22:26:08 följande:

Hoppas ni hade trevligt senast:) Här tickar tiden på, går nu in i vecka 34, börjar känna mig stor och klumpig. Halsbränna har jag fått senaste veckan. Får se om gravidsymtomen smyger sig på mer, tycker halsbrännan är tillräcklig :) Hoppas ni andra mår bra

Och jag i v32...har endast haft små känningar av halsbränna jag med annars ingenting :)
  • casey
    maliiin87 skrev 2015-06-30 09:47:04 följande:

Tiden går fort. Snart har du din bebis hos dig:)

Här har lilleman blivit en månad. Och jag vet inte vart tiden tar vägen. Har dock senaste veckan varit fram och tillbaka på sjukan då han kräkts massor. I fredags fick vi veta att han hade pylorusstenos så i lördags opererades han. Men nu är han på bättringsvägen igen. Ska bara gå upp i vikt nu :)

Vi får ta och planera in en ny träff framöver :)

Hoppas han mår bättre nu! vad har han fått för namn?:)
  • casey
    Bakalitenkaka skrev 2015-07-13 13:49:00 följande:

Hej på er! Går in i vecka 35 och semestern har börjat, är hemma till de e dags nu :) va på kontroll idag och hon har lagt sig tillrätta med huvudet neråt, inte fixerat men inte heller rörligt. Så nu ligger hon förhoppningsvis kvar så, har känt senaste veckan att de tryckt på lite extra på blåsan så misstänkte att hon låg neråt :P börjar bli lite tungt och obekvämt att sitta/ligga. Sover lite sämre men annars mår jag bra. Hur har ni de? Måste säga att jag tycker att vädret e helt okej :) får gärna fortsätta så här för min del...

Och jag går in i v34(33+0) idag o va också på kontroll idag och min bm sa ungefär samma sak om min bebis... :) Tycker de tar emot lite mot bröstkorgen när man sitter och kan ibland bli jobbigt att andas, men ska inte klaga, o klagar inte på vädret heller. :)
  • casey

Hej. Jag hinner tyvärr inte komma ikväll. Hoppas ni får det trevligt. :)

• casey

Vecka 37 idag, har varit hos bm och bebis är fixerad! :)
    Jobbar 2 veckor till sen 2 veckor tills BF. Dags att packa klart alla väskor så man är redo.
    Har ni några känningar än på att de kan va dags? Så svårt att veta hur de "ska kännas"
    Så spännande !! :)

• casey
    Menstruella skrev 2015-08-03 20:43:15 följande:
    Vad skönt att hen lagt sig tillrätta :D
    Jag har vad jag tror är förvärkar, några gånger varje dag. Nästan som vanliga sammandragningar men följs åt av mensvärk. Men den största förändringen är nog hur jäkla hungrig jag har blivit! Alltså, när jag äter ordentlig middag på kvällen är jag hungrig igen efter en timme. Inte konstigt att man har gått upp mycket i vikt sista tiden :) och på nätterna måste jag kissa minst varannan timme, men det känns som att kroppen har vant sig vid det så jag somnar om direkt tack och lov!

Hur är det med dig?
    ja men bebis växer nog mycket sista tiden med så den som vill ha all mat, haha:) jag har gått upp 10kg nu. Får se hur mycket det blir sista månaden nu...
    Jag har med börjat gå på toa mer, igen. Va ju lugnt ett tag, men känner även att bebis ofta trycker neråt så de sticker till därnere, annars inga värkar, mår bara bra förövrigt:)
  • casey

Tycker att det rör sig mer nu, bebisens rumpa känns ofta som en hård boll över min navel. Annars vet jag varken om de är fötter eller händer jag känner, men tydliga rörelser. Ibland svider de till när de känns som den sparkar på hudens allra tunnaste ställe.

Åh, vecka 40! Gud va spännande:) hoppas de går bra när de är dax! O hellre att all smärta kommer när de är dags än att de håller på i flera veckor innan:)

• casey
    Lövet92 skrev 2015-08-05 12:03:44 följande:
    Vi får ta och fixa en ny träff :)

Jag har tänkt på det att man glömmer lätt bort att kolla här så ska vi inte fixa en fbgrupp? Alla har ju dock inte fb så vad tycker ni? Jag kan fixa en.

Om du vill gå på vattengympa så rekommenderar jag helt klart Åsa Österberg! Det bästa jag har gjort denna grav :D
    Låter bra med fb grupp :)
Svar på tråden Gravid i Linköping?