Hannah76 skrev 2015-02-17 18:36:13 följande:
[/
Vad har det med att göra att de inte får komma hem till sitt hem? Att man nekar dem tillträde och möjligheten till det?
Du skrev till biobonus att man är förälder på heltid. Och att det hon skrev var fullkomligt främmande för dig. Och det hon skrev var "Mina barn är alltid välkomna hem. Självklart. Men, det kan hända att det inte passar på den vecka de ska vara hos sin pappa."
Eftersom du inte ansåg att man var förälder om det inte alltid passade att barnen kom (iallafall lät det som om du menade det) så frågade jag om du alltid sitter hemma och väntar på att dina barn skall komma.
För vissa funkar det att barnen kommer oavsett - speciellt äldre barn. Men i vissa fall så passar det hekt enkelt inye eftersom man har annat inplanerat. Hade detta "annat" varit på en barnvecka - eller om det varit en kärnfamilj tex - hade man istället skaffat barnvakt eller anpassat sig efter barnens tider på ett annat sätt. Man hade som föräldrar tagit olika tider av dagen tex.
BioBonus skriver att barnen alltid är välkomna, men att det ibland inte passar för de kanske har annat inplanerat. Det måste även kollas av med föräldern de SKA vara hos - kanske har han/hon ngt inplanerat för barnen?
Så - är du alltid hemma? Skaffar du aldrig barnvakt eller planerar minsta lilla utanför/i hemmet som inte är lämpligt/möjligt att barnen är med på?
Jag vill gärna veta eftersom om du svarar ja på den frågan sitter och dömer människor som gör samma sak som du.