Kvastskaft skrev 2015-02-25 13:23:38 följande:
Som du ser så har vi, trots att vi är av olika kön, samma erfarenheter. Vad det beror på kan jag inte svara på fullt ut. I mitt fall så kräver jag samma sak av andra som jag själv är villig att göra själv. Du kanske är en svag människa som man kan köra över?
Oavsett så anser jag att samma regler gäller för båda parter.
För att återgå till trådstarten så ser jag en egoistisk person med en väldigt kass karl.
Hon gick in i ett förhållande där det fanns två barn o lik en gökunge så såg hon till att barnen försvann o nu är det även jobbigt när barnen är ensamma med henne. Jag försår inte hur hon kan gå in i ett förhållande med en man för att sedan inte käpa hela paketet. Redan där så är dessa två personer fel för varandra.
Finns inte en chans att jag hade gått med på hennes villkor om jag var hennes man. Jag får iaf intrycket att barnen kom in i mannens liv först samt att de inte ens bett om att få komma in i sina föräldrars liv. Det bad trådstartaren om, däremot.
Skulle vara intressant att veta vad barnen gör som är så otroligt jobbig? Laga mat till dem måste vara jobbigt när man själv inte har behov av att äta
Att "köpa hela paketet" finns inget som heter..
Varje nybildad familj måste få liv att själva komma fram till vilka roller respektive vuxen skall ha. Vilken roll VILL och FÅR bo US föräldern ta. Det är inte helt självklart...
En del, som jag, hade inte kunnat leva med en man som inte släppte in mig vad gäller barnuppfostran, ansvar, bestämmanderätt osv på samma villkor som han själv. Jag hade inte trivts i att hamna utanför eller göra saker på "min tid". Jag är inye en person som har ett stort behov av att glra saker på egen hand utan tillbringar så mycket av min fritid som möjligt med min familj. Och för mig ingår där min bonusdotter.
Men jag kan även förstå att alla inte är som mig. Alla har inte en stor längtan efter barn - en del har helt valt bort egna barn av olika anledningar. Det hindrar inte att man kan leva tillsammans på ett sätt som alla mår bra av. Däremot kräver det att föräldern tar FULLT föräldraansvar, precis som föräldern skulle fått göra om man inte bott tillsammans med någon.
När jag inte har några barn hemma (bonus eller egna) så lagar jag inte mat. Jag gör en macka eller så äter jag då mycket onyttigt att jag inte är hungrig :D
Jag ligger i soffan och tittar på serier eller filmer som definitivt INTE är lämpade för barn att titta på...
Jag bjuder hem en kompis och sedan basar vi bastu och dricker vin - tro mig, det är ibland skönt att glra sådant barnfri.
Ibland passar jag på att arbeta över..
Ibland sitter jag uppe hela natten och tittar på film, eftersom det ändå inte är några barn hemma som väcker mig på morgonen.
Jag behöver inte förhöra några läxor, inye se till att barnen lägger sig i tid eller kommer iväg till skolan. Inte se till att de äter ordentligt...
Om du verkligen verkligen inte kan komma på något som du gör ibland när du är barnfri som INTE hade varit exakt samma sak om barnen var med så undrar jag lite hur du lever?
Missförstå mig inte. Jag ÄLSKAR mina barn, både bio o bonus. Men visst sjutton inser jag att det inte är samma sak att ha barnen hemma som att vara hemma ensam.....