Usagi skrev 2015-03-06 19:43:11 följande:
Vad kul pannkakan87!????
Vi kunde se en liten böna med pickande hjärta. I vecka 13 sen gjorde vi kub och nupp test. I vecka 18 rutinultraljud och såg kön då. Fick även göra 2 till UL för att kolla så bebis låg med huvudet neråt????
Vi ska till Thailand i mars nästa år och hade tänkt börja efter det, då jag helst inte vill vara gravid där. Men suget efter ett syskon gör att det kanske blir tidigare iaf????
Mådde du illa under den första graviditeten? Jag tänker på att du inte vill må dåligt i Thailand, men om ni blir gravida i början på året så kanske det har hunnit släppa tills ni ska åka. :)
Här måste jag tajma in så att jag hinner arbeta 8 månader och få upp min föräldrapenning. Jag tar examen i januari och kommer att börja jobba direkt - så vi börjar försöka första ägglossningen i februari. :) Hoppas det tar sig rätt fort. Vet inte hur chef osv kommer att reagera men struntar faktiskt i det eftersom jag väntar i många år på att få skaffa barn nu. Har alltid velat gå klart universitetet först så att vi har en stabil ekonomi när lillen kommer. :)