• pannkakan87

Östgötar som planerar barn 2016

Nu tar jag tjuren vid hornen och göra en egen tråd för oss från Östergötland som vill följas åt till pluset under 2016. Även ni som börjar försöka 2015 är självklart välkomna. Glad 

Ni får jättegärna presentera er lite, berätta hur många barn ni ev. har sedan tidigare, när ni tänkt försöka börja planera, varför ni väntar, jobb/studier osv.

Hoppas att vi kan följas åt när alla plusar och att det kanske även kan leda till någon träff sen i framtiden med alla bebisar! TystPlus

Välkomna!!

• Svar på tråden Östgötar som planerar barn 2016
  • skatergirl81
    Javli skrev 2015-03-12 08:43:53 följande:

Hur många av er har barn sedan tidigare och för hur många blir detta första barnet?

För vår del blir det andra barnet, har en dotter på snart 3 år.

Första barnet blir det för oss!
  • pannkakan87

Hur många av er har barn sedan tidigare och för hur många blir detta första barnet?

Första barnet för mig :)
  • pannkakan87
    skatergirl81 skrev 2015-03-12 12:53:05 följande:
    Det var en cysta de opererade bort, har gjort det en gång tidigare med. De kan inte veta säkert att det är endometrios utan att kolla med titthål. Nu när de var inne och tog bort cystan så förklarar de att det förmodligen var pga endometrios som jag haft så ont och att de bränt bort det. Men de sa inget om att det kan påverka att bli gravid men det har jag läst om nu. Men förhoppningsvis kommer det inte bli så för mig.

Men tycker det är jobbigt att jag har typ ingen energi, försöker träna 3-4 ggr i veckan...äter bra...dricker en kopp kaffe om dagen och röker inte och dricker nästan ingen alkohol. Äter dvitamin och har testat äta tillskott av järn. Men känner mig helt orkeslös...även om jag lägger mig så jag får sova 8 timmar så är jag trött när jag ska jobba. Försöker komma på vad det beror på.
    Hm, det låter lite som att det skulle kunna vara sköldkörteln annars? Har ni kollat den? Då vet jag att man brukar bli väldigt trött. Men annars kan det ju vara endometrios, jag har ingen aning om symtomen förutom att man får ont.
    Har du regelbunden mens?
  • Nrk79

Hej!

Jag har inte kört med ägglossningssstickor då jag känner att det blir för mycket verkstad och även jag känner när det är dags. Dock kör jag med en app där jag skriver in mens och sex mm. Där räknar appen också ut när det är ägglossning om man skulle vilja ha lite koll. Smart och enkelt! :) Den heter WomanLog. Lycka till!

• skatergirl81
    pannkakan87 skrev 2015-03-12 18:19:40 följande:

Hm, det låter lite som att det skulle kunna vara sköldkörteln annars? Har ni kollat den? Då vet jag att man brukar bli väldigt trött. Men annars kan det ju vara endometrios, jag har ingen aning om symtomen förutom att man får ont.

Har du regelbunden mens?

Jag vet inte om de kollade det då för ett år sedan...de tog lite blodprovet då. En annan sak är att jag är så fruktansvärt frusen hela tiden och det är ju ett symptom på sköldkörteln.

Ja den är ganska regelbunden men kan diffa några dagar hit och dit. Jag ska se om jag kan få göra en hälsoundersökning via företagshälsovården och kolla upp detta.

Därför jag är orolig för det här med barn också och hur jag kommer orka.
  • skatergirl81
    Nrk79 skrev 2015-03-12 18:57:35 följande:

Hej!

Jag har inte kört med ägglossningssstickor då jag känner att det blir för mycket verkstad och även jag känner när det är dags. Dock kör jag med en app där jag skriver in mens och sex mm. Där räknar appen också ut när det är ägglossning om man skulle vilja ha lite koll. Smart och enkelt! :) Den heter WomanLog. Lycka till!

Ok kanske kan vara värt att kolla på. Försöker du bli gravid just nu?
  • Desideri

För oss blir det andra barnet. Har en dotter på lite mer än 1 och 1/2 år. :)
  • pannkakan87
    skatergirl81 skrev 2015-03-12 20:17:34 följande:
    Jag vet inte om de kollade det då för ett år sedan...de tog lite blodprovet då. En annan sak är att jag är så fruktansvärt frusen hela tiden och det är ju ett symptom på sköldkörteln.

Ja den är ganska regelbunden men kan diffa några dagar hit och dit. Jag ska se om jag kan få göra en hälsoundersökning via företagshälsovården och kolla upp detta.

Därför jag är orolig för det här med barn också och hur jag kommer orka.
    Det tycker jag att du ska göra! Du har inte ändrat matvanor eller nåt? Vet att celiaki(gluten) kan utlösa såna symtom också.

Det är ju skönt att ha kollat upp det innan ni börjar försöka, för att som du skriver, ha orken att ta hand om en liten också. Det är säkert bara något som går över snart men det kan ju vara bra om du kommer iväg till en hälsokontroll eller ett läkarbesök.
  • Nrk79
    skatergirl81 skrev 2015-03-12 20:19:03 följande:
    Ok kanske kan vara värt att kolla på. Försöker du bli gravid just nu?
    Vi ska snart köra igång, väntar bara på klartecken från läkaren. Ska på ett besök den 1/4.
  • Nrk79

Det blir mitt första och min sambos andra. Har en bonusson på 15 år, så var ett tag sedan min sambo hade en bebbe att ta hand om. :)
Svar på tråden Östgötar som planerar barn 2016