• pannkakan87

Östgötar som planerar barn 2016

Nu tar jag tjuren vid hornen och göra en egen tråd för oss från Östergötland som vill följas åt till pluset under 2016. Även ni som börjar försöka 2015 är självklart välkomna. Glad 

Ni får jättegärna presentera er lite, berätta hur många barn ni ev. har sedan tidigare, när ni tänkt försöka börja planera, varför ni väntar, jobb/studier osv.

Hoppas att vi kan följas åt när alla plusar och att det kanske även kan leda till någon träff sen i framtiden med alla bebisar! TystPlus

Välkomna!!

• Svar på tråden Östgötar som planerar barn 2016
  • skatergirl81
    Nrk79 skrev 2015-03-13 22:46:11 följande:

Vi ska snart köra igång, väntar bara på klartecken från läkaren. Ska på ett besök den 1/4.

Ska hålla tummarna jättehårt att allt går vägen!
  • Nrk79
    skatergirl81 skrev 2015-03-13 23:12:21 följande:
    Ska hålla tummarna jättehårt att allt går vägen!
    Tack! :) I slutet av januari förlorade jag min son i vecka 22, så behöver få 2 månader emellan.
  • pannkakan87
    Nrk79 skrev 2015-03-14 16:53:48 följande:
    Tack! :) I slutet av januari förlorade jag min son i vecka 22, så behöver få 2 månader emellan.
    Nej, din stackare. Hoppas att allt gått bra efteråt och att det går bra nästa gång. Stor kram!
  • skatergirl81
    Nrk79 skrev 2015-03-14 16:53:48 följande:

Ja jag läste din profil, har de rett ut vad missfallen beror på? Kan inte tänka mig något värre, du måste vara så himla stark!! Men toppen att ni har en ny chans nu snart igen!
  • Joozzaan

Hoppar in här om det är ok? :) ät ju östgöte och jag planerar barn så känner att jag passar in.

Är 22 år och sambon 26, inga barn sedan innan utan detta blir första! slutade med skydd i december så nu är det bara att vänta och se. Blir det inget nu i mars blir det ju en liten bebis till 2016 förhoppningsvis :)

• pannkakan87
    Joozzaan skrev 2015-03-15 14:41:30 följande:

Hoppar in här om det är ok? :) ät ju östgöte och jag planerar barn så känner att jag passar in.

Är 22 år och sambon 26, inga barn sedan innan utan detta blir första! slutade med skydd i december så nu är det bara att vänta och se. Blir det inget nu i mars blir det ju en liten bebis till 2016 förhoppningsvis :)

Välkommen!

Å vad spännande! :D Prickar ni in ägglossningen eller är ni mer avslappnade att händer det så händer det? :)

• Joozzaan
    pannkakan87 skrev 2015-03-15 14:56:11 följande:

Välkommen!

Å vad spännande! :D Prickar ni in ägglossningen eller är ni mer avslappnade att händer det så händer det? :)

Vi kör mest på och hoppas på det bästa :) sen jag slutade med p-piller har min cykel blivit längre och längre varje månad. . . Först 28, 32, 36 och nu sist 40! Ingen aning om varför det blir så eller om det vanligt men det gör det hela lite jobbigt eftersom jag aldrig vet hur lång nästa blir. Men vi kör på så får vi väl se, hoppas denna månad kan be the one!

Känner mig mycket mer avslappnad nu mot innan Och Förstår att det kan ta tid, inte som i början när man ville ge upp när det inte tog första gången ;) men har insett att det inte är någon brådska.
  • skatergirl81
    Joozzaan skrev 2015-03-15 18:48:43 följande:

Vi kör mest på och hoppas på det bästa :) sen jag slutade med p-piller har min cykel blivit längre och längre varje månad. . . Först 28, 32, 36 och nu sist 40! Ingen aning om varför det blir så eller om det vanligt men det gör det hela lite jobbigt eftersom jag aldrig vet hur lång nästa blir. Men vi kör på så får vi väl se, hoppas denna månad kan be the one!

Känner mig mycket mer avslappnad nu mot innan Och Förstår att det kan ta tid, inte som i början när man ville ge upp när det inte tog första gången ;) men har insett att det inte är någon brådska.

Välkommen! ! Ja du är ju ung och har gått om tid så då gör det ju inget om det tar lite tid. Din kropp håller nog på att ställa om sig efter pillerna.

Jag vet inte om jag ska testa äl med stickor när vi börjar försöka eller bara vänta och se om det händer.

Men vill nog inte att det ska ta alltför lång tid för att man "chansar"
  • Joozzaan
    skatergirl81 skrev 2015-03-15 20:21:06 följande:

Välkommen! ! Ja du är ju ung och har gått om tid så då gör det ju inget om det tar lite tid. Din kropp håller nog på att ställa om sig efter pillerna.

Jag vet inte om jag ska testa äl med stickor när vi börjar försöka eller bara vänta och se om det händer.

Men vill nog inte att det ska ta alltför lång tid för att man "chansar"

jag körde stickor några dagar bara för att se om äl var nära men kände att det bara blev ett stressmomentet. Kan ju ha varit för jag var stressad i övrigt med. Men det är ju bra att veta när man har äl så man inte råkar missa den helt och måste vänta en hel månad igen. Blir så dyrt när man har så lång cykel bara känner jag eftersom jag har noll koll just nu... Undra på hur många dagar jag kommer sluta denna månad :P

Försöker du nu? :)
  • pannkakan87
    Joozzaan skrev 2015-03-15 23:01:55 följande:
    jag körde stickor några dagar bara för att se om äl var nära men kände att det bara blev ett stressmomentet. Kan ju ha varit för jag var stressad i övrigt med. Men det är ju bra att veta när man har äl så man inte råkar missa den helt och måste vänta en hel månad igen. Blir så dyrt när man har så lång cykel bara känner jag eftersom jag har noll koll just nu... Undra på hur många dagar jag kommer sluta denna månad :P

Försöker du nu? :)
    Jag använder temp för att inte bli gravid nu - alltså staka ut när jag har ägglossning och inte ha sex då. När jag ska börja försöka komma jag göra tvärtom :)
Svar på tråden Östgötar som planerar barn 2016