• Knottet

Novemberbebisar 2015

Hej! Finns det fler här med bf i november som vill följas åt? Glad

Är i vecka 5 (4+0) idag, bf 3/11. Andra barnet, har en flicka som fyller 1 den 9/4. Vi vela ha syskon ganska tätt. Glad

Började känna av växtvärk för ett par dagar sedan och ett lätt illamående i morse. Hoppas bara att den lille vill stanna! Glad

• Svar på tråden Novemberbebisar 2015
  • hannami
    mea84 skrev 2015-06-22 19:32:43 följande:

Är de någon som känner sig ömma i magen på kvällarna? Typ så man inte kan gå upprätt??

Jag har också känt av det men mer under dagen. Min bm sa att det med största sannolikhet är för att bebisen är i en tillväxtperiod. Nu var det någon vecka sedan och nu börjar jag istället känna lite pirr och petningar i magen :) tror det är den lille som börjar ge sig tillkänna!
  • Nilla6

Har fått sammandragningar som känns rejält, nån mer? Får nån gång per dag, magen blir stenhård och känns obehagligt. Ska till bm imorrn, ta prover o så, då hb har sjunkit lite och jag har gått upp 10 kg, en massa vätska, händer och fötter är svullna och somnar/domnar bort emmelanåt. Usch hoppas jag inte får havandeskapsförgiftning igen. Ska på rul på fredag, längtar som tusan.

• Sindyrella1983

Jag har också sammandragningar någon gång då och då, inte som gör ont, men det är en lite märklig känsla när hela magen blir som en boll. 
    Jag går in i vecka 22 idag, och har gått upp ca 8 kg...undrar var det ska sluta. 

Här är min mage idag Gravid Solig

• Miiia84

Jag tror inte jag haft några sammandragningar ännu, bara som ilningar som sticker till ibland. Min bebis sprattlar ganska mycket nu så jag känner henne nästan varje timme någon gång. Igår var det en rejäl buff rätt ut nere mot ena ljumsken så man kände från utsidan. Dock kom det ingen mer så hård så min sambo fick inte känna något. Men det lär ju bara bli mer och mer ju trängre det blir.

• sofiashem

I dag kl 14 är det äntligen dags för RUL! Är i vecka 20 (19+5) så väntan har känts lång. Förhoppningsvis får vi veta om det är en liten pojk eller flicka där inne också, spännande!! :)

• Maja 1
    sofiashem skrev 2015-06-25 09:03:05 följande:

I dag kl 14 är det äntligen dags för RUL! Är i vecka 20 (19+5) så väntan har känts lång. Förhoppningsvis får vi veta om det är en liten pojk eller flicka där inne också, spännande!! :)

Spännande lycka till.
  • sofiashem

Min magkänsla var rätt, det är en liten lillebror i magen :) Storebror och storasyster är mycket glada då dom har hävdat detta hela tiden :)

• Lisa_1986

Går in i v 21 idag! Hurra! Det är en liten flicka där inne som ibland sparkar så att det syns utanpå magen. Får ganska mkt sammandragningar (tror jag) det känna mest när jag promenerar. Styrketräning funkar dock utan att jag får några känningar. Lite knas.

Svar på tråden Novemberbebisar 2015