• Knottet

Novemberbebisar 2015

Hej! Finns det fler här med bf i november som vill följas åt? Glad

Är i vecka 5 (4+0) idag, bf 3/11. Andra barnet, har en flicka som fyller 1 den 9/4. Vi vela ha syskon ganska tätt. Glad

Började känna av växtvärk för ett par dagar sedan och ett lätt illamående i morse. Hoppas bara att den lille vill stanna! Glad

• Svar på tråden Novemberbebisar 2015
  • LillyP

Vi ska på RUL imorgon men jag vågar inte riktigt hoppas på att få veta kön.

Jag har fått rätt stor mage tidigt (är i v20 nu) och känner fortfarande i stort sätt inte av bebis, det är tydliga tecken på att moderkakan ligger fram och det kan väl försvåra en hel del när det kommer till att kolla kön va?

Någon som vet?

• Maja 1
    LillyP skrev 2015-06-28 17:50:45 följande:

Vi ska på RUL imorgon men jag vågar inte riktigt hoppas på att få veta kön.

Jag har fått rätt stor mage tidigt (är i v20 nu) och känner fortfarande i stort sätt inte av bebis, det är tydliga tecken på att moderkakan ligger fram och det kan väl försvåra en hel del när det kommer till att kolla kön va?

Någon som vet?

I min förra graviditet hade jag moderkakan i framvägg och deras var inte svårare och kolla kön än annars. Så hoppas du får veta imorgon om du nu vill det.
  • LillyP
    Maja 1 skrev 2015-06-28 18:22:09 följande:

I min förra graviditet hade jag moderkakan i framvägg och deras var inte svårare och kolla kön än annars. Så hoppas du får veta imorgon om du nu vill det.

Va bra :) Vi vill veta och håller verkligen tummarna.

Dock har vi tänkt hålla det för oss själva (öppet här men inte annars), saknar de mysiga veckorna när bebisen bara var våran lilla hemlighet så könet får bli nästa hemlis :)

Tack för svar!
  • jvd89
    Maja 1 skrev 2015-06-28 17:00:35 följande:
    På onsdag ska jag dit. Men vet redan att vi väntar en liten pojke. Då vi gjort fostervatten prov. Men spännande ändå att de den lille ordentligt.
    Jaså ni vet redan att det åt en pojk?
    Vi får förhoppningsvis reda på det på tisdag. Är så spänd på vad det är för filur därinne och såklart hoppas man att allt ser bra ut:)
  • Miracle2015

Hej alla väntande! Har ni funderat på namn ännu? Några som bestämt sig redan? Tycker det är svårt att hitta rätt, men vi har en ganska kort lista kvar nu :)

• mea84
    Miracle2015 skrev 2015-06-29 00:50:41 följande:

Hej alla väntande! Har ni funderat på namn ännu? Några som bestämt sig redan? Tycker det är svårt att hitta rätt, men vi har en ganska kort lista kvar nu :)

Jättesvårt med namn...vi har oxå bara en kort lista! Men tjejnamn tyra, elicia, ellie, ally. Killnamn är mycket svårare så där hat vi inget alternativ ännu
  • emeliemarietherese
    Hejhejhejilc skrev 2015-06-26 22:41:13 följande:
    Vilken fin bild :) Vi ska också få en tjej, men lite orolig nu om de "sett fel" Men hur såg man på er att det var en flicka? :)
    Detta är ju mitt tredje barn och har tagit reda på kön med de andra två och kan tyda ganska så bra själv hur det ska se ut mellan benen :P men vi hade en helt ny ultraljudsmaskin som vår BM höll på att lära sig teknikerna på (erfaren ultraljuds-BM, bara ny maskin), man såg dels jättebra med den nya maskinen. Bad henne redan i början att om hon kunde se könet så fick hon gärna berätta. Hon berättade däremot inte förrän i slutet. Men vi fick ett lååångt ultraljud med en ordentlig genomgång och vi fick se henne underifrån vid flera tillfällen och jag tänkte då själv att det nog ser ut som en tjej då det inte fanns någonting alls som stack ut, fanns även de tre strecken som man brukar prata om när det är en tjej. Den enda gång jag såg någonting som eventuellt kunde tolkas som en snopp förklarade BM utan att jag sagt någonting att "här ser ni navelsträngen". :P Sen kollade hon på slutet specifikt efter könet och sa då att efter vad hon sett under ultraljudet och nu så var hon ganska säker på att det är en tjej :) och då jag även tyckt mig se det själv (även fast jag trott att det varit en pojke innan ultraljudet) så kändes det som en bekräftelse :)
  • Nilla6

Vi är helt klara med namnet, var vi innan jag blev gravid;) ultraljudet var skit kul, hon titta ordentligt på allt, man fick se att han inte hade klumpfötter, att benen var raka, organen satt rätt och att han inte hade nån läppspalt, trodde jag inte man kunde se i magen men det gick tydligen. Hon fick in en perfekt vild med färg så man fick se halva ansiktet som 3d bild, såg exakt hur nösa och läppar så

• Nilla6

Skickades innan ja va klar, iaf man fick se exakt hur nösan och läpparna såg ut men fick tyvärr ingen bild vilket jag tycker att vi borde då det var väldigt ovanligt att få en sån bild. Men allt var bra och han är frisk.

• Nilla6

Samma sak igen haha, vi ska komma tillbaka för nytt ul i vecka 32 för moderkakan är i framvägg väldigt långt ner så ska se att den flyttat sej då. Men den har inte påverkat nåt innefrån, hört hjärtat och känt sparkar sen vecka 12, igår fick jag en spark som syntes utanpå magen. Jätte coolt.

Svar på tråden Novemberbebisar 2015