fluu skrev 2015-03-01 21:41:01 följande:
Jag hade inte varit bekväm med att lämna mitt barn till någon som inte kan tänka själv.. Oavsett hur många bra egenskaper personen besitter i övrigt.Inte rocket science att ta hand om ett barn, inte ens en bebis. Åtminstone inte om det bara gäller några dagar.
Tar man allt ifrågasättande som negativt så...
"Tar allt ifrågasättande som negativt"!? Alltså, nu får du ju ge dig!
Du skrev följande: "Bara av nyfikenhet, varför förökade du dig med någon som uppenbarligen är lite efter?"
Du anser inte att man skulle kunna byta ut och ta bort en del ord i den meningen, för att få den lite trevligare? - Hur kan man
inte tolka den meningen som negativ? Exakt vad i den meningen du skrev, ser du som positiv?
Givetvis kan karln tänka själv. Men han skulle väl inse när klockan är sen, att maten skulle varit färdig och uppäten för någon-några timmar sedan. Då skulle han köra en nödlösning och koka ett paket nudlar eller så.
Tandborstning skulle han givetvis också komma ihåg. Men kanske göra det lite halvdant och inte orka ta striden om tandkräm (som mitt barn avskyr), utan istället ge med sig och borsta barnets tänder enbart med vatten.
Med en lista så kommer jag att belysa det som är viktigt. Det finns 6 tider, instruktioner kring tandborstning, samt en del recept på näringsrik mat som jag vet att mitt barn tycker om.
Alla människor är olika. Denna man är suverän på sitt sätt. Och han är knappast "efter", som du så vidrigt uttryckte det.