• Anonym (anonym)

HATAR LÄKARE!!!

hatar läkare . Dom  är så egoistiska och oförstående om andra människor, elaka och dumma i huvudet . Dom vill egentligen inte hjälpa människor utan dom flesta läkare är läkare bara för pengarnas skull. För att man tjänar mycket pengar på det.

• Svar på tråden HATAR LÄKARE!!!
  • Anonym (Fel)

Tror att d har tok-fel. Kanske du kan skriva mer om vad som hänt så någon här kan hjälpa dig?

• Anonym (anonym)

har erfarenhet av många läkare. och mina åsikter är demsamma , DUMMA I HUVUDET!! mer finns inte att säga

• Vokalissan

Jag har också erfarenhet av många läkare, både privat och professionellt och jag håller inte med dig. Du får nog utveckla dig lite!

• Koppkaka

Oftast är det ju så att om man har problem med så många människor, så ligger inte problemet hos dom. Problemet är hos dig. Och med tanke på hur "trevlig" du verkar i trådstarten så lan jag ju tänka mig att du inte är så trevlig IRL heller.

• Anonym (anonym)
    Vokalissan skrev 2015-03-10 14:11:05 följande:

Jag har också erfarenhet av många läkare, både privat och professionellt och jag håller inte med dig. Du får nog utveckla dig lite!

i alla fall psykläkare är människor som inte ska jobba med andra människor.
  • Anonym (Fel)
    Anonym (anonym) skrev 2015-03-10 14:09:31 följande:

har erfarenhet av många läkare. och mina åsikter är demsamma , DUMMA I HUVUDET!! mer finns inte att säga

Självklart är de inte dumma i huvudet, det förstår ju du också om du tänker lite. Kanske är det något du kan göra för att börbättra er kommunikation, som att skriva ett brev i förväg eller så? Kanske ta någon med dig som hjälper dig i kontakten med läkaren så att du får rätt hjälp?
  • Miss P
    Anonym (anonym) skrev 2015-03-10 14:09:31 följande:

Det känns som om du är inte bara trött på läkarna utan hela samhället... Sedan undrar jag vilka specifika läkare du tänker på som du tycker är dumma i huvudet. För så som du beskriver det så verkar det som det är läkare inom psykiatrin. Kanske jag har fel??
  • Anonym (anonym)
    Koppkaka skrev 2015-03-10 14:15:00 följande:

Oftast är det ju så att om man har problem med så många människor, så ligger inte problemet hos dom. Problemet är hos dig. Och med tanke på hur "trevlig" du verkar i trådstarten så lan jag ju tänka mig att du inte är så trevlig IRL heller.

jag är trevlig. och jag skulle önska att inga läkare fanns överhuvudtaget!!!
  • Morningglory

Tyvärr ser det ut så numera. Att en klar majoritet av läkarna som är läkare idag blev det för att få status och pengar.

Tidigare var de som verkligen ville hjälpa folk som blev läkare, statustänkandet var inte alls lika utbrett på t ex 70-talet/80-talet, det kom på 90-talet eftersom många andra jobb försvann, industrierna lades ner en efter en. Skolan erroderades. Numera är läkare det enda riktiga statusjobbet.

• Anonym (anonym)
    Miss P skrev 2015-03-10 14:16:37 följande:
    Det känns som om du är inte bara trött på läkarna utan hela samhället... Sedan undrar jag vilka specifika läkare du tänker på som du tycker är dumma i huvudet. För så som du beskriver det så verkar det som det är läkare inom psykiatrin. Kanske jag har fel??
    alla läkare överhuvudtaget. Men inom psykiatrin har jag märkt att många läkare är där för pengarnas skull. Många av dom undviker patienterna och är otrevliga mot dom. Ofta är det surkärringar där till läkare, även många unga sura läkare.
Svar på tråden HATAR LÄKARE!!!