• Anonym (anonym)

HATAR LÄKARE!!!

hatar läkare . Dom  är så egoistiska och oförstående om andra människor, elaka och dumma i huvudet . Dom vill egentligen inte hjälpa människor utan dom flesta läkare är läkare bara för pengarnas skull. För att man tjänar mycket pengar på det.

• Svar på tråden HATAR LÄKARE!!!
  • Anonym (otur?)

Då undrar jag vad du går in med för attityd mot alla dessa läkare som gör att du får ett sånt bemötande tillbaka? Jag kan inte tänka mig att det skulle vara fel på varenda läkare.

• Anonym (anonym)
    Morningglory skrev 2015-03-10 14:17:24 följande:

Tyvärr ser det ut så numera. Att en klar majoritet av läkarna som är läkare idag blev det för att få status och pengar.

Tidigare var de som verkligen ville hjälpa folk som blev läkare, statustänkandet var inte alls lika utbrett på t ex 70-talet/80-talet, det kom på 90-talet eftersom många andra jobb försvann, industrierna lades ner en efter en. Skolan erroderades. Numera är läkare det enda riktiga statusjobbet.

kunde inte sagt det bättre själv. Man stöter på läkare varje gång man är på sjukhuset, som egentligen inte skulle vara läkare eller jobba med människor överhuvudtaget. Borde införas en lag på vilka som får bli läkare.
  • Miss P
    Anonym (anonym) skrev 2015-03-10 14:19:43 följande:
    alla läkare överhuvudtaget. Men inom psykiatrin har jag märkt att många läkare är där för pengarnas skull. Många av dom undviker patienterna och är otrevliga mot dom. Ofta är det surkärringar där till läkare, även många unga sura läkare.
    Jag anade att det var inom psykatrin som du har hatet mot läkarna...
  • Morningglory
    Anonym (anonym) skrev 2015-03-10 14:21:35 följande:
    kunde inte sagt det bättre själv. Man stöter på läkare varje gång man är på sjukhuset, som egentligen inte skulle vara läkare eller jobba med människor överhuvudtaget. Borde införas en lag på vilka som får bli läkare.
    Mjo men dagens Sverige är inte speciellt bra på varken lagar eller efterfölja befintlig lagstiftning, i synnerhet inte i det sociala.
  • Anonym (sjukvårdare)
    Anonym (anonym) skrev 2015-03-10 14:16:53 följande:

jag är trevlig. och jag skulle önska att inga läkare fanns överhuvudtaget!!!

Det är ju högst frivilligt att gå till läkare om man inte blir tvångsvårdad. Läkare räddar väldigt många liv och jag har svårt att se att samhället skulle bli bättre utan dem.
  • Anonym (anonym)
    Anonym (otur?) skrev 2015-03-10 14:20:16 följande:

Då undrar jag vad du går in med för attityd mot alla dessa läkare som gör att du får ett sånt bemötande tillbaka? Jag kan inte tänka mig att det skulle vara fel på varenda läkare.

jag har inte varit annat än trevlig. t.ex om jag frågat något som t.ex när är det mat? har jag fått ett väldigt otrevligt svar tillbaka när surkärringläkaren även blängde på mig. Hon blängde även på alla andra patienter och var fruktansvärt otrevlig. Och hon är inte heller den enda läkaren som är så. Överläkare brukar vara värst av alla och vissa överläkare märker man på att dom älskar att göra andra människor illa och missbruka sin makt vilket jag tycker är väldigt sorgligt.
  • Anonym (anonym)
    Miss P skrev 2015-03-10 14:23:15 följande:
    Jag anade att det var inom psykatrin som du har hatet mot läkarna...
    inte bara psykiatrin. Detta otrevliga bemötande får man lite överallt där det finns läkare. Även vårdcentralen och privata läkare.
  • Anonym (sjukvårdare)
    Morningglory skrev 2015-03-10 14:17:24 följande:

Tyvärr ser det ut så numera. Att en klar majoritet av läkarna som är läkare idag blev det för att få status och pengar.

Tidigare var de som verkligen ville hjälpa folk som blev läkare, statustänkandet var inte alls lika utbrett på t ex 70-talet/80-talet, det kom på 90-talet eftersom många andra jobb försvann, industrierna lades ner en efter en. Skolan erroderades. Numera är läkare det enda riktiga statusjobbet.

Vad i hela fridens namn baserar du det på? Har du gjort en enkätundersökning bland alla Sveriges läkare? Det där är din högst personliga (och missunsamma låter det som) teori - basunera inte ut den som om det är fakta. Kan du komma med några som helst belägg för att det är sant? Känner du någon läkare öht? Jag känner flera och det stämmer inte oå någon av dem.
  • menvarford

Men varför frågar du läkaren om mat?
    Annars är det väl ganska enkelt, sluta gå till läkare.

Svar på tråden HATAR LÄKARE!!!