• Anonym (anonym)

HATAR LÄKARE!!!

hatar läkare . Dom  är så egoistiska och oförstående om andra människor, elaka och dumma i huvudet . Dom vill egentligen inte hjälpa människor utan dom flesta läkare är läkare bara för pengarnas skull. För att man tjänar mycket pengar på det.

• Svar på tråden HATAR LÄKARE!!!
  • Anonym (Wut)
    Anonym (Hmmmm) skrev 2015-03-11 08:20:05 följande:

En läkare jag träffat har testat mediciner på mig som inte varit godkända (har jag fått veta i efterhand). Resultatet blev att jag fick en reaktion som gjorde mig delis funktionshindrad. Senare gav han mig annan medicin som bara kanske, kanske, skulle hjälpa mig och den medicinen fick jag annan hemsk biverkning (som lett till kroniska problem) av. En biverkning som var vanlig och känd. Det hade ju varit schysst om han meddelat detta INNAN jag tagit medicinen så att jag själv kunnat välja om jag ville ta risken.

Godkända för just din sjukdom menar du? Och det gjorde dig funktionshindrad? Då har du anmält det hoppas jag.

Själv har jag träffat på många bra och trevliga läkare. Är det nån som varit en riktig surputte så har jag skitit i det. Jag går till läkaren för att få vård och inte för att skaffa kompisar.
  • tobbe01
    Anonym (anonym) skrev 2015-03-10 15:32:04 följande:

går nästan aldrig till läkare längre. Försöker undvika dom så mycket som bara går..

Bra! Finns inget egenvärde i att söka läkarvård stup i kvarten. 
  • Litet My

Skönt för dig att det är frivilligt att gå till läkaren då om de är så dåliga och elaka.

• Sweet Sofia
    Anonym (anonym) skrev 2015-03-10 16:31:12 följande:

högre än dom flestas löner..

Både usk och ssk är låglöne yrken.
  • Sweet Sofia
    Anonym (Hmmmm) skrev 2015-03-11 08:20:05 följande:

En läkare jag träffat har testat mediciner på mig som inte varit godkända (har jag fått veta i efterhand). Resultatet blev att jag fick en reaktion som gjorde mig delis funktionshindrad. Senare gav han mig annan medicin som bara kanske, kanske, skulle hjälpa mig och den medicinen fick jag annan hemsk biverkning (som lett till kroniska problem) av. En biverkning som var vanlig och känd. Det hade ju varit schysst om han meddelat detta INNAN jag tagit medicinen så att jag själv kunnat välja om jag ville ta risken.

Du har en skyldighet skälv at ALLTID lösa igenom bipacksedeln innan intag av medicin.
  • Litet My
    Sweet Sofia skrev 2015-03-11 20:01:03 följande:
    Du har en skyldighet skälv at ALLTID lösa igenom bipacksedeln innan intag av medicin.
    Håller med, även om det är schystast av läkaren (tycker jag) att berätta det viktigaste för patienten om medicinen så har man alltid ett eget ansvar förutsatt att man inte är dement eller dyl.
  • Sweet Sofia
    Litet My skrev 2015-03-11 20:53:09 följande:

Håller med, även om det är schystast av läkaren (tycker jag) att berätta det viktigaste för patienten om medicinen så har man alltid ett eget ansvar förutsatt att man inte är dement eller dyl.

Det är inte alltid läkaren vet om biverkningar.
  • Rixa
    rosa banan skrev 2015-03-11 04:51:05 följande:
    Ts har nog snarare kommit hem efter ännu ett jobbigt läkarbesök som inte gav någon hjälp alls. Har själv varit med om känslan flera gånger.

Hoppas du inte är läkare med den attityden...
    Jag/vi också. Under tre år träffade jag och min son sammanlagt 63 läkare i vaket tillstånd. Alltså inte medräknat operationsläkare. Kan inte påstå att de var otrevliga men däremot var de flesta av dem ointresserade, nonchalanta och allmänt tråkig attityd.  

Jag kan förstå vad TS känner.

TS: Kräv att du får en ansvarig läkare eller åtminstone en rehabkoordinator. Du har även rätt till en second opinion. Begär även det. Då från ett annat sjukhus.
    "Säkert är att alla ska dö men inte lika säkert är det att alla levt sitt liv!"
  • Lord Hans

Lite överdrivet att tro att alla läkare är likadana. Men visst håller jag med om att det finns drag av elitism och klasstänkande bland väldigt många läkare. De få gånger jag har uppsökt läkare har de nästan tagit på näsan för att man kommit till mottagningen med en färdig diagnos. Helst ska man som patient vara hjälplös så att läkaren får glänsa och visa sin profession. En läkare började till och med läxa upp mig hur värdelöst wikipedia var när jag hade diagnosen färdig;P

• Anonym (anonym)

läkare missbrukar sin makt och tror att dom är överlägsen alla andra människor! punkt slut

• Anonym (Hmmmm)
    Anonym (IQ) skrev 2015-03-11 12:45:46 följande:
    Läkare inom vården har ingen tillgång till läkemedel som inte är godkända att använda.
    Jo. Läkemedlet är godkänt, men inte att användas för den sjukdom jag har.
  • med stud

Att informera om biverkningar kan vara lite vanskligt. Ofta är det bara kontraproduktivt att informera om de mer sällsynta biverkningarna. T.ex. Kommer en patient med huvudvärk börjar man inte med att informera att det kan vara en hjärntumör. Men läkare kan fela som alla andra människor.

Skulle hävda att de läkare och läkarstudenter jag träffat är mer docksocialt kompetenta än.

genomsnittet

• Anonym (Karrrin)

Håller med delvis. Många läkare, särskilt kirurger, är riktiga narcissister och älskar sig själva och det dom åstadkommit genom sina studier. Patienter kommer i andra hand.

TS exempel med en läkare som använder sina patienter som försökskaniner utan att be om lov ens och informera om riskerna är ett praktexemplar av en narcissist.

Jag är säker på att många läkare ser ner på sina patienter för dom är inte lika underbara och fantastiska som dom själva, dom har ju genomgått sååå långa och svåra studier. Vi patienter är ju bara jobbiga gnällspikar. Visst får dom och bör vara stolta över det dom åstadkommit, men det finns en gräns.

Tack och lov finns det en del guldkorn bland läkarna, har stött på flera som tar sitt yrke på allvar, dvs att tjäna för patientens bästa intresse. De bästa läkarna är dom som följer ett kall och har patientens bästa i sitt hjärta, får glädje av att hjälpa folk. De sämsta läkarna som tyvärr blir fler och fler väljer detta yrke endast för prestigen och lönen. Såna gamar är dom som oftast skadar oskyldiga människor. Tyvärr.

• Sweet Sofia
    Anonym (Hmmmm) skrev 2015-03-12 10:54:59 följande:

Då har ju läkaren inte begått något fel...
  • Anonym (Wut)
    Anonym (Hmmmm) skrev 2015-03-12 10:54:59 följande:

Så den är förbjuden att använda mot din sjukdom?
  • Anonym (Sjukdomsinsikt?)
    Anonym (anonym) skrev 2015-03-10 15:10:08 följande:
    fast när man stött på så många läkare som är rötägg så är inte dom två ett undantag. Kan tänka mig att flera tusen läkare är ungefär likadana som dom. Oftast är det personer med hög lön och myndigheter som är rötägg. Jag kan säga att väldigt mycket läkare som jag stött på har psykopatiska drag eller andra former av diagnoser som får dom att tycka att dom är överlägsen alla andra..
    Vad har du själv för diagnos?
  • Anonym (???)
    Anonym (anonym) skrev 2015-03-10 15:23:34 följande:
    majoriteten av alla läkare är dumma i huvudet enligt mig. Och det är min åsikt men  vi tycker ju olika. Och jag har svårt att förstå från första början hur man ens kan vilja bli läkare. För läkare gör mycket fel i sitt jobb också
    Åsikt? Vet du vad en åsikt är för något? Om det nu är så att de allra flesta läkare är väldigt trevliga och härliga, då är det inte som du säger att du upplever att det är. Med andra ord handlar det inte om din åsikt. En åsikt kan vara: "Jag tycker att färgen grön är finast av alla färger", men du kan inte säga: "Färgen grön är finast", för då kommer du med ett faktum som inte stämmer. 
  • border1
    Anonym (anonym) skrev 2015-03-12 10:49:56 följande:

läkare missbrukar sin makt och tror att dom är överlägsen alla andra människor! punkt slut

Jag har inte träffat någon läkare som jag har upplevt missbrukar sin makt. Allvarligt talat så är yrket läkare ganska överlägset, för läkare räddar liv.
    The good thing about science is that it's true whether or not you believe in it.
Svar på tråden HATAR LÄKARE!!!