• Anonym (anonym)

HATAR LÄKARE!!!

hatar läkare . Dom  är så egoistiska och oförstående om andra människor, elaka och dumma i huvudet . Dom vill egentligen inte hjälpa människor utan dom flesta läkare är läkare bara för pengarnas skull. För att man tjänar mycket pengar på det.

• Svar på tråden HATAR LÄKARE!!!
  • Anonym (Hmmmm)
    Dr Mupp skrev 2015-03-11 08:53:20 följande:
    Alla eventuella biverkningar står på både FASS och på bipackssedeln som du fick med medicinen när du köpte den. Det är inte läkarens fel att du inte läser informationen om vad du stoppar i dig.
    Det var medicin i droppform och jag frågade om det fanns några biverkningar. "Nej det finns inga" var svaret.
  • Anonym (Hmmmm)
    Anonym (Hmmmm) skrev 2015-03-11 10:39:35 följande:
    Det var medicin i droppform och jag frågade om det fanns några biverkningar. "Nej det finns inga" var svaret.
    Jag fick alltså medicinen i dropp på sjukhuset.
  • Batmamba
    Dr Mupp skrev 2015-03-11 08:53:20 följande:

Alla eventuella biverkningar står på både FASS och på bipackssedeln som du fick med medicinen när du köpte den. Det är inte läkarens fel att du inte läser informationen om vad du stoppar i dig.

En läkare bör ändå informera.
  • Anonym (otur?)

Om man nu blir bemött dåligt gång på gång och bara träffar på "sura" personer måste man ju börja fundera på om man gör något fel själv ju. Naturligtvis kan man ju träffa på nån som inte har bästa dagsformen men att alla skulle vara så ser jag som osannolikt.

• Anonym (Hmmmm)
    Anonym (otur?) skrev 2015-03-11 12:24:26 följande:

Om man nu blir bemött dåligt gång på gång och bara träffar på "sura" personer måste man ju börja fundera på om man gör något fel själv ju. Naturligtvis kan man ju träffa på nån som inte har bästa dagsformen men att alla skulle vara så ser jag som osannolikt.

För min träffar jag ofta på arroganta och nonchalanta läkare, men har som sagt träffat på en som jag verkligen litatde på (vilket var tur med tanke på att jag var tvungen att träffa denna läkare 1-2 gånger om året, fram tills läkaren slutade).
  • Anonym (otur?)
    Anonym (Hmmmm) skrev 2015-03-11 12:28:11 följande:
    För min träffar jag ofta på arroganta och nonchalanta läkare, men har som sagt träffat på en som jag verkligen litatde på (vilket var tur med tanke på att jag var tvungen att träffa denna läkare 1-2 gånger om året, fram tills läkaren slutade).
    Kanske bara jag som haft tur då eller? Jag har träffat mycket sjukvårdspersonal genom åren i och med mina defekter och känner inte igen mig alls att alla ska vara arroganta och sura. Snarare tvärtom. 
  • Anonym (IQ)
    Anonym (Hmmmm) skrev 2015-03-11 10:39:35 följande:
    Alla mediciner k a n ha biverkningar. Det är svårt att tro att en läkare skulle påstå något annat..
  • Anonym (IQ)
    Anonym (Hmmmm) skrev 2015-03-11 08:20:05 följande:

En läkare jag träffat har testat mediciner på mig som inte varit godkända (har jag fått veta i efterhand). Resultatet blev att jag fick en reaktion som gjorde mig delis funktionshindrad. Senare gav han mig annan medicin som bara kanske, kanske, skulle hjälpa mig och den medicinen fick jag annan hemsk biverkning (som lett till kroniska problem) av. En biverkning som var vanlig och känd. Det hade ju varit schysst om han meddelat detta INNAN jag tagit medicinen så att jag själv kunnat välja om jag ville ta risken.

Läkare inom vården har ingen tillgång till läkemedel som inte är godkända att använda.

• Anonym (ssk)
    Anonym (Hmmmm) skrev 2015-03-11 12:28:11 följande:
    Bara av intresse...exakt VILKEN medicin var det du fick?
  • Anonym (Hmmmm)
    Anonym (IQ) skrev 2015-03-11 12:43:53 följande:
    Alla mediciner k a n ha biverkningar. Det är svårt att tro att en läkare skulle påstå något annat..
    Jag "Vad finns det för biverkningar?"
    Läkaren "Nej, det finns egentligen inga biverkningar, mer än att man kan bli lite piggare än normalt"

Sjuksköterskorna däremot brukar vara noga med att berätta och dessutom fråga hur man mår.
Svar på tråden HATAR LÄKARE!!!