• hantverkaren12

vad anser ni om detta

en del här säger att man inte ska ha barnen på förskolan när man är ledig. jag själv jobbar måndag till fredag men min sambo är vikarie på ett jobb så hon jobbar när det behövs. ibland jobbar hon typ måndag tisdag ledig onsdag jobb torsdag fredag lördag ledig söndag, ibland jobbar hon 6-7 dagar i följd sen ledig typ 1 vardag, tycker ni att barnen borde vara hemma den enda dagen hon är ledig efter att ha jobbat kanske 7 dagar. jag tycker dom kan vara på dagis ändå.

kan tillägga till er som undrar att ibland kan hon vara ledig en hel vecka och då är barnen såklart hemma med henne.

• Svar på tråden vad anser ni om detta
  • BigMami

Här FÅR inte barnen vara på förskola när man själv har lediga dagar.

• hantverkaren12

men om man har jobbat 7 dagar i sträck kan man ju behöva va helt ledig 1 dag.
    dom behöver ju inte få reda på att man är ledig.

• Drottningen70

Du tänker alltså att hon efter 7 dagars jobb på raken på nåt vis förtjänar att vara ledig även från barnet? Så kan man ju resonera eller så är man frisk i huvudet och inser att BARNET förtjänar/behöver lite kvalitetstid, men föräldern som jobbat 7 dagar. Föräldrarskap är inget man tar ledigt ifrån.

• BigMami

Spelar ingen roll hur mkt man jobbar. Är man ledig ska barnet vara ledigt. Så är det här i alla fall. Annat är nog med nattjobb men det kan jag inte yttra mig om.

• Drottningen70
    hantverkaren12 skrev 2015-03-11 21:03:17 följande:

men om man har jobbat 7 dagar i sträck kan man ju behöva va helt ledig 1 dag.

dom behöver ju inte få reda på att man är ledig.

Idiot
  • Erizajo

Jag skiter fullständigt i vad andra tycker och har barnen på dagis ibland när jag är ledig då jag jobbar dygn och barnen älskar dagis. Jag betalar för det.

• puss
    Erizajo skrev 2015-03-11 21:45:57 följande:

Jag skiter fullständigt i vad andra tycker och har barnen på dagis ibland när jag är ledig då jag jobbar dygn och barnen älskar dagis. Jag betalar för det.

Jaså? Bor du inte i Sverige?
  • pigglet

Man är väl borta från sina barn tillräckligt mycket när man jobbar, ska man lämna dem även när man är ledig? För MIG känns det helt absurt! Hade jag jobbat 7 dagar i sträck så skulle jag verkligen behöva träffa mina barn...

Sedan är det inget problem, här får man inte ha barnen på förskolan när man är ledig.

Det är ju ändå ganska få år som man kan ha möjlighet att ha barnen hemma så där en vardag. Snart nog börjar de skolan och då har man bara helgen att träffas dagtid liksom, sedan kanske de har aktiviteter osv dessutom och vill träffa kompisar. Så man bör nog ta vara på den tid man har.

Men vi är så olika. Själv har tid med mina barn varit prio 1. Det är något jag verkligen satsat på.

Svar på tråden vad anser ni om detta