• hantverkaren12

vad anser ni om detta

en del här säger att man inte ska ha barnen på förskolan när man är ledig. jag själv jobbar måndag till fredag men min sambo är vikarie på ett jobb så hon jobbar när det behövs. ibland jobbar hon typ måndag tisdag ledig onsdag jobb torsdag fredag lördag ledig söndag, ibland jobbar hon 6-7 dagar i följd sen ledig typ 1 vardag, tycker ni att barnen borde vara hemma den enda dagen hon är ledig efter att ha jobbat kanske 7 dagar. jag tycker dom kan vara på dagis ändå.

kan tillägga till er som undrar att ibland kan hon vara ledig en hel vecka och då är barnen såklart hemma med henne.

• Svar på tråden vad anser ni om detta
  • Pescetarian
    nozpa skrev 2015-03-16 17:00:26 följande:

Det finns dygnet runt. Till och med julafton. Så det var en väldigt bra jämförelse. Spelar väl ingen roll om den lediga dagen är lördag eller tisdag. Är man ledig vill man väl vara med sina barn och inte ha dom på förskola.

Precis som att ts resonerar att hans sambo behöver vara ledig, alltså ledig från sina barn mitt i veckan då hon jobbat helg kan man ju vända till att ts anser att vem som som jobbat 7 dagar behöver vara ledig, skulle då den lediga dagen infalla en lördag så är det väl lika självklart att man då anser att barnet bör vara på förskola.

Så nej, ingen dum fråga alls.

Men läs vad det står.
  • nozpa
    Pescetarian skrev 2015-03-16 17:22:58 följande:
    Men läs vad det står.
    Vilket utav det är det du vill att jag ska läsa?
  • Anonym (aina)

Visa var det står att ingen har sitt barn på förskola på helgen, visa var det står att det inte finns helgöppna förskolor. Citera. Så kan övriga diskutera grundfrågan så länge.

Pescetarian skrev 2015-03-16 17:22:58 följande:

Men läs vad det står.

• Pescetarian
    Anonym (aina) skrev 2015-03-16 17:31:52 följande:

Visa var det står att ingen har sitt barn på förskola på helgen, visa var det står att det inte finns helgöppna förskolor. Citera. Så kan övriga diskutera grundfrågan så länge.

Läs vad en FÖRSKOLA är och innebär. Det finns inga FÖRSKOLOR öppna på helger.
  • nozpa
    Pescetarian skrev 2015-03-16 17:41:36 följande:
    Jo det finns förskolor som är öppna på helgen.
  • Anonym (aina)

Jo!!!

Du kunde alltså inte producera något citat. Konstigt! Eller inte...

Pescetarian skrev 2015-03-16 17:41:36 följande:

• Pescetarian

Nej.

Förskolor lyder under skollagen och skollagen innefattar pedagogisk verksamhet, intensivt mellan 9-14.

• Anonym (aina)

Du har fel. Så är det med det. Y

• Natulcien
    Pescetarian skrev 2015-03-16 18:03:49 följande:

Nej.

Förskolor lyder under skollagen och skollagen innefattar pedagogisk verksamhet, intensivt mellan 9-14.

Jag hämtade min son kl.16 idag. Jag trodde att jag hämtade honom från förskolan...men där var han alltså inte mellan 14-16!? Förvånad
  • Pescetarian
    Natulcien skrev 2015-03-16 18:06:15 följande:

Jag hämtade min son kl.16 idag. Jag trodde att jag hämtade honom från förskolan...men där var han alltså inte mellan 14-16!?

Har du taskig läsförståelse?

Förskolan har en ramtid mellan 06:30-18:30 alla HELGFRIA VARDAGAR (med undantag för vissa dagar så som julafton, t ex).

Den pedagogiska verksamheten äger rum mellan 9-14.
Svar på tråden vad anser ni om detta