• hantverkaren12

vad anser ni om detta

en del här säger att man inte ska ha barnen på förskolan när man är ledig. jag själv jobbar måndag till fredag men min sambo är vikarie på ett jobb så hon jobbar när det behövs. ibland jobbar hon typ måndag tisdag ledig onsdag jobb torsdag fredag lördag ledig söndag, ibland jobbar hon 6-7 dagar i följd sen ledig typ 1 vardag, tycker ni att barnen borde vara hemma den enda dagen hon är ledig efter att ha jobbat kanske 7 dagar. jag tycker dom kan vara på dagis ändå.

kan tillägga till er som undrar att ibland kan hon vara ledig en hel vecka och då är barnen såklart hemma med henne.

• Svar på tråden vad anser ni om detta
  • Pescetarian

En förskola, i ordets rätta bemärkelse, innefattar helgfri vardag mellan ramtiderna 06:30-18:30, med undantag för julafton, midsommarafton och nyårsafton.

• Anonym (aina)

Gör ett nytt försök! Citera var det står att det inte finns några helgöppna förskolor och att ingen har sitt barn på förskola på helgen. I dare you.

Pescetarian skrev 2015-03-16 18:11:32 följande:

Ni som uppenbarligen inte klarar av att läsa och ta in alltför mycket text, kan läsa denna länk istället. Kort och koncist:

www.stockholm.se/ForskolaSkola/forskola/Avgifter/

Ni som uppenbarligen inte klarar av att läsa och ta in alltför mycket text, kan läsa denna länk istället. Kort och koncist:

• Pescetarian
    Anonym (aina) skrev 2015-03-16 18:17:44 följande:

Gör ett nytt försök! Citera var det står att det inte finns några helgöppna förskolor och att ingen har sitt barn på förskola på helgen. I dare you.

Pescetarian skrev 2015-03-16 18:15:46 följande:

En förskola, i ordets rätta bemärkelse, innefattar helgfri vardag mellan ramtiderna 06:30-18:30, med undantag för julafton, midsommarafton och nyårsafton.

• modsey
    Anonym (aina) skrev 2015-03-16 18:17:44 följande:

ps/ jag tror du ska kolla upp vad ordet ramtider står för...ett tips bara :)
  • Anonym (aina)
    modsey skrev 2015-03-16 18:28:45 följande:
    ps/ jag tror du ska kolla upp vad ordet ramtider står för...ett tips bara :)
    Varför det?
  • modsey
    Anonym (aina) skrev 2015-03-16 18:37:37 följande:
    Varför det?
    för att det betyder att det är grundutbudet som kommun måste erbjuda. Men de kan alltså som många förklarat här erbjuda mer förskoletid på helger och kvällar.
    Så det som någon skriver att förskola aldrig kan erbjudas på kvälls och helgtid har fel helt enkelt.
  • Anonym (aina)

Ja? Vad får dig att tro att jag inte vet det?

modsey skrev 2015-03-16 18:40:13 följande:

för att det betyder att det är grundutbudet som kommun måste erbjuda. Men de kan alltså som många förklarat här erbjuda mer förskoletid på helger och kvällar.

Så det som någon skriver att förskola aldrig kan erbjudas på kvälls och helgtid har fel helt enkelt.

• nozpa
    Pescetarian skrev 2015-03-16 18:03:49 följande:

Nej.

Förskolor lyder under skollagen och skollagen innefattar pedagogisk verksamhet, intensivt mellan 9-14.

Men bara inse att du hade fel. Det kan hända alla.
Svar på tråden vad anser ni om detta