• Missilence

Fertilitetsutredning

Hej! Tänkte starta en ny tråd här för alla som går igenom en Fertilitetsutredning just nu!

Jag och min sambo har försökt få barn i 16 månader nu och i februari började vi våran utredning.

Allt såg bra ut på mig förutom att jag hade lite höga köldkörtel värden. Vi väntar på svar från sambons spermaprov men då vi inte har hört nått än tror vi att allt är bra.

Jag undrar om det är någon annan som går igenom samma sak??

Konstigt att det ska vara så svårt när allt ser normalt ut..

• Svar på tråden Fertilitetsutredning
  • halo83

Igår dök mensen upp 4 dagar för tidigt..

Men nu har jag iaf gått tid för spolning så det ska jag göra den 20:e.. Dock känns det väldigt sent då jag beräknas ha äl den 21:a men läkaren sa att man alltid spolar på cd10 så får väl hoppas att det blir äl senare då så vi har chansen till ett plus :)

• chbw
    halo83 skrev 2015-10-12 15:29:46 följande:

Igår dök mensen upp 4 dagar för tidigt..

Men nu har jag iaf gått tid för spolning så det ska jag göra den 20:e.. Dock känns det väldigt sent då jag beräknas ha äl den 21:a men läkaren sa att man alltid spolar på cd10 så får väl hoppas att det blir äl senare då så vi har chansen till ett plus :)

Håller tummarna att det går bra! =)
  • monn

Vi fick sexförbud efter spolningen, för de sade att man visste inte hur kontrastvätskan de använder skulle kunna påverka ett foster..

• halo83

Vi har fått sexförbud från nu fram till spolningen..

monn skrev 2015-10-12 17:20:27 följande:

Vi fick sexförbud efter spolningen, för de sade att man visste inte hur kontrastvätskan de använder skulle kunna påverka ett foster..

• JennyNG

Tjoho brudar

Igår var vi äntligen till läkaren.
    Allt såg bra ut så det kommer bli IVF för oss.

Så tänkte fråga om nån blivit gravid på första IVF försöket :)

• Tess1984
    chbw skrev 2015-10-10 22:25:10 följande:
    hej tjejen! =) hehe, hoppas det inte var alltför segt när du skrev :D verkar funka bra här nu iallafall! 
    Idag är det lugnt, är helt slut efter att ha sovit dåligt i en vecka, och rejält förkyld på det. Men pigg i huvudet, är kroppen som är trött. Är på jobbet nu så förhoppningen är att jag får sova hela dagen imorgon =) 
    Ah okej. Spännande! Håller tummarna! Åh, låter alldeles underbart med spa och kompishäng! =) Har massage på tisdag, så det ser jag fram emot. Känns som det behövs så jag kan få slappna av o sova :p 
    Ja.. Jag är lite nojig nu, vi har ju egentligen sexförbud, men efter ett par glas vin gick det inte riktigt o hålla sig haha (dock använde vi skydd som vi hittade långt ner i sängbordslådan haha, o de hade inte gått ut så känns ändå rätt säkert)... O så är min temp mycket högre än vanligt, dock tror jag det beror på att jag sovit dåligt o förkylningen (inte feber, men nästan en hel grad högre än min normaltemp).. Är ju alldeles för tidigt för äl som tur e, så bör ju vara den dåliga sömnen.. =) Längtar till måndag så jag får veta om vi får försöka den här månaden. Trist o stoppa i sig mediciner o få ägg man inte får "använda" :o 
    Okej =) Hur många tabletter är det i en förpackning? Letrozolen är 30 tabletter i så jag kan använda dem  i sex månader om jag behöver =) dock måste jag hämta ut ny spruta för varje gång :o 

haha min sambo är likadan.. :p jag gillar kött men äter helst varierat. Måste tipsa om icas recept på vegetarisk korma. Så himla god! På tal om vegetariskt ;) 
    www.ica.se/recept/vegetarisk-korma-717304/  min absoluta favorit är dock jambalaya, som mitt ex mamma gjorde. Så god så jag kan inte ens beskriva det haha :p 

Bra att han tar vitaminerna iallafall =) försöker få i sambon iallafall d-vitamin, men han kan inte svälja tabletter, så har fixat tuggtabletter :p men dålig på vad som mer kan behövas =) dvitamin tänker jag mest eftersom det inte är sol o han dessutom, precis som jag jobbar natt o inte ser så himla mkt sol =) 

gulle. detsamma för dig, att mensen håller sig borta!! o att du får en toppen minisemester! massor med kramar! =)
    Hej tjejen

Såg att du varit hos läkaren, tråkigt att höra =( , sa läkaren vad det kan bero på?
    Själv är jag något deppig idag, negativa gravtest och troligtvis mens på gång. Jag får nog börja ställa in mig på IVF, känns som vårt sista hopp.
    Nu har jag en kur pergotime kvar så lite hopp finns ju alltid, fattar inte vad som kan vara fel, vi har ju varit gravida tidigare men nu funkar det inte, känner mig så frustrerad och arg just nu.

Hoppas du får bättre besked på nästa läkarbesök, frågan du läkaren vad man annars gör?

Nu är jag hemma efter några intensiva dagar hos min kompis, nu fick jag känna på småbarnslivet, hehe...

Nu ska jag snart iväg och jobba, sänder dig massa kramar...

• Tess1984
    JennyNG skrev 2015-10-13 12:18:29 följande:

Tjoho brudar

Igår var vi äntligen till läkaren.
    Allt såg bra ut så det kommer bli IVF för oss.

Så tänkte fråga om nån blivit gravid på första IVF försöket :)

Hej

Härligt att något händer, när börjat ni er första IVF behandling?

Kram
  • halo83

Nu har vi varit in å lämnat spermaprovet .. Det enda mannen min bävat för å haft sån ångest för. Så skönt att de e gjort

• Tess1984
    halo83 skrev 2015-10-13 16:43:43 följande:

Nu har vi varit in å lämnat spermaprovet .. Det enda mannen min bävat för å haft sån ångest för. Så skönt att de e gjort

Vad härligt, hoppas vi på positiva besked.

Ska han lämna ett prov eller fler? Kram
  • halo83

Han ska bara lämna ett..som tur är.. ;) de va riktigt svrt att få dit honom

Tess1984 skrev 2015-10-13 17:35:41 följande:

Vad härligt, hoppas vi på positiva besked.

Ska han lämna ett prov eller fler? Kram

Svar på tråden Fertilitetsutredning