Tess1984 skrev 2015-10-19 08:19:19 följande:
Hej
Du kan köpa oljan i välsorterade livsmedelbutiker eller i hälsokost, jag jobbar själv på Life och säljer den där. Kokosoljan ska vara kallpressad och ekologisk.
Jag har alltid kokosolja hemma, suverän grej till allt möjligt.
Jag tror att ägglossningstest kan visa svagt streck var du än är i menscykeln men när du har ägglossning är strecket lika starkt som kontrollstrecket. Jag tyckte dessa test var bökiga att jag gick över till digitala.
Nu är det sista försöket med pergotime om inte läkaren nämner annan behandling, vi kommer antagligen bli satta i kö till IVF om inte denna kuren tar sig men man kan kanske alltid fråga efter fler behandlingar medans man väntar på IVF.
Hur många kurer pergotime kommer du få?
Min sammanfattning: 2 missfall 2012, försökt aktivt nu i 1 år och 4 månader utan resultat, på utredningen hittades inga fel förutom något oregelbunden mens och nu kör vi tredje pergotime kuren denna månaden, om vi inte blir gravida inom snar framtid kommer vi köra på IVF.
Kramar
Hej
Är den väldigt fet? Tänkte om den går in bra i huden? Ska verkligen kolla upp den och känna på den själv. Visst är det den man också kan använda till röda bebisrumpor?
Ja jag misstänkte att äl-testen fungerade så. Testade igår igen och det var ännu svagare så får se imorgon vad vul säger! Skulle också kört digitalt men känns så onödigt att lägga så mycket pengar på något jag ska pissa på och slänga bort, haha :)
Ja jag tycker ni ska be om fortsatt behandling under väntetiden. Känns ju så onödigt att pausa, eller kanske skönt för psyket att vila lite?
Vi har bara pratat om att vi ska försöka 5 gånger innan vi spolar. Och visar det inga konstigheter fortsätter vi längre. Men tar de första 5 månaderna först.
Kram
Min sammanfattning: ingen diagnos förutom gles mens. Första försöket med Pergotime cd 11. Vul på tisdag. Ska försöka 5 gånger innan spolning
.