• Zazou

Fertilitetsutredning

Tess1984 skrev 2015-10-26 18:09:58 följande:
    Hej tjejen...
    Kommer från det värsta läkarbesöket någonsin idag.Först var läkaren sen 30 minuter sen vart läkaren stressad. fick två minuter med läkaren där i undersökningsrummet, innan jag tagit på alla mina kläder hade läkaren redan stuckit, telefonen ringde och hon fick springa iväg. 
    Ultraljudet gick så snabbt att jag knappt fatta någonting, livmodersslemhinnan mätte hon aldrig, hittade i alla fall 1 äggblåsa på höger sida 16mm, andra sidan en på 10mm, något positivt i alla fall. Är på dag 13.

Har funderat på en sak, jag har börjat misstänka att jag kan ha en långsam sköldkörtel, har börjat kollat tempen och den är 35,6 på morgonen, jag är alltid frusen, känner mig ofta låg och trött, en kompis sa till mig idag att hon hade låg temp alltid frusten och långsam sköldkörtel, vet du om det kan stämma?
    Undrar om sköldkörtel prov ingår i de proverna man tar vid fertilitetsutredning eller man får gå till vårdcentralen och ta dessa prover?

Ja jag blev inte glad av hennes kommentar, hon var dessutom höggravid, vilket gjorde situationen ännu jobbigare. Just nu känns livet piss, undrar om man någonsin kommer få bli mamma!! Idag är ingen bra dag....ska vila nu och se på tv...

Hur är det med dig? Kramar i massor fina...
    Men snälla nån! Vilken tråkig upplevelse! Visserligen positivt med äggblåsorna! Den på 16 mm är det den som man räknar har "vunnit"? Ska du tillbaks igen eller har du fått beräknad dag för äl?

Jag testades för sköldkörteln vet jag. Det ingick i de testerna de gjorde. Det var inget jag bad om. Jag är också frusen och hade låg temp när jag tempade men hade bra värden. Men man är ju olika och jag kan inte säga att jag har "rätt". Men så ligger det till här iaf :)

Kram
  • Zazou
    halo83 skrev 2015-11-02 05:59:51 följande:

JAG ÄR GRAVID!!!!

Gråter skakar å är superlycklig just nu..vet inte vart jag ska ta vägen. Mannen har dessutom gått till jobbet.

Får ta en sväng dit när jag går hem från skolan efter att jag lämnat barnen.

Men åh vad roligt! Jag ryser i hela kroppen! Vad roligt för er! Det visar ju att det inte är omöjligt även om det känns så ibland! Stort grattis!
  • Zazou
    Hallonsoda2016 skrev 2015-11-09 17:04:08 följande:

Är det normalt att bli lite rädd/skraj så här i utredningen? Rädd för spolning av äggledarna mm?

Min sambo har ännu inte lämnat spermaprov, svårt att få ihop det med jobb då kliniken där det ska lämnas är långt bort.

Ni som lämnat spermaprov, har ni behövt boka tid innan?

Ja jag har också känt mig rädd. Eller nervös kanske. För resultatet, för vad som ska hända härnäst och liksom släppa kontrollen och lägga min kropp i någon annans händer. Men nu är vi mitt i det och känner mig nu lättad att äntligen fått svar.

Min sambo var tvungen att boka tid, ca en månads väntetid dessutom.
  • Zazou

Måste bara få skriva av mig. Fick en sån underlig känsla idag. Fick veta att en kollega är gravid igen och blev uppriktigt glad för hennes skull. Som jag blir för alla som tidigare berättat för mig. Men medan jag ler och gratulerar så kunde jag inte hjälpa att bli tårögd. Även om jag skrattade bort det med att det var glädjetårar så tror jag inte det. Har aldrig varit med om det förut och det skrämmer mig. Trodde aldrig jag skulle reagera så av avund eller vad det nu kan ha varit.

• Zazou

Hej igen!
    Hoppas allt är bra med er! Nu är det dags igen. Slapp provera denna gången, skönt då det går lite snabbare då. Så på tisdag ska jag på vul. Detta blir min andra gång med Pergotime, denna gång med 1,5 dos då jag inte hade ägglossning sist.

Hur går det för er? Några nyheter?

• Zazou
    chbw skrev 2015-11-19 10:14:41 följande:
    Håller tummarna! =) hur många dagar tar man pergo och vilka cykeldagar? =) kommer du få ta spruta eller vänta in spontan äl?

Här är det bara väntan på bim. Fick två äggblåsor med dubbel kur letrozol, varav den ena med säkerhet skulle släppa. Eventuellt även den andra =)

Har testat varje dag nu för o ha koll när hormonerna går ur kroppen så jag kan va säker på att eventuellt plus sen inte är falska. Får just nu falska positova pga hormonerna från ovitrelle-sprutan =) men de har blivit svagare så tror sprutans hormoner är borta inom två, max tre dagar! =)
    Tack! Man tar det på cd 5-10 så 5 dagar alltså. Jag tar inga sprutor utan väntar in. Vi får se hur det går. Visar det sig att äggen mognar som de ska så blir det vårt första "riktiga" äl. Det är så konstigt med tanke på att vi försökt i ett år nu snart och ALDRIG haft en ägglossning.

Åh! 2?! Pirrigt! Hur tänker du kring tvillingar? Åh så om tre dagar borde du veta?
  • Zazou
    Tess1984 skrev 2015-11-20 09:09:57 följande:
    Hej tjejen

Här rullar det på, fick mens igen nu för några dagar sedan, kändes surt eftersom det var vår sista pergotimekur, nu får det bli IVF för vår del, kanske får någon kur till medans man väntar, man kan ju alltid hoppas.

Lycka nu till på tisdag, massa goa kramar till dig.
    Åh vad tråkigt med mens! Hoppas ivf är er behandling! Har du fått veta hur lång väntetiden är?
  • Zazou
    chbw skrev 2015-11-22 11:51:56 följande:
    Ja okej! =) jag har troligen inte heller haft äl.. har du pco/s?

Håller tummarna att pergon funkar för er =)

Tvillingar för mig är mer än välkommet! Däremot hade jag gärna fått en först o sen tvillingar. Jag vill nämligen ha tre om jag får bestämma. Sambon vill ha två haha! Men blirbså nöjd oavsett det blir en eller två nu =)

Nja men nästa helg =) hormonerna från sprutan är borta men äl var ju för typ 7-8 dagar sen o om ägget fäst kan det ta ett tag till innan hcg är märkbart på tester =)

Kram
    Om jag ska vara helt ärligt är jag osäker. Läkaren skrev "icke klassisk pco" så vet inte vad det innebär.

Då tänker vi lika när det kommer till tvillingar. Tror inte det kommer stoppa oss om det visar sig vara två ägg.

Ah okej, visste inte att äl var såpass nyligen. Men hoppas hoppas nu då :)
  • Zazou
    chbw skrev 2015-11-22 13:22:37 följande:
    ja okej. Men har du pco så kan det ju vara därför äl är sällan. undrar vad "ickeklassisk" innebär dock :O 

okej =) 

jo. Tog ju sprutan i fredags, o ägget/n släpps oftast inom 36timmar då =) ja, :D detsamma för er! 
    kramar
    Åh vad jag är lättad!
    Det verkar som att det blir ägglossning denna gång! Så otroligt skönt att äntligen få börja försöka på riktigt! Försök ett nu då kan man säga!
  • Zazou
    Tess1984 skrev 2015-11-25 18:44:59 följande:

Hej tjejer...

Imorgon åker jag till Skottland, har tagit en liten paus från familjeliv men skriver igen nästa vecka när jag kommer hem.
    Det ska bli kul att komma hemifrån och uppleva något nytt..

Kramar till er alla tjejer

Ha så skoj och försök tänk på annat en stund :)
Svar på tråden Fertilitetsutredning