Fertilitetsutredning
Kommer från det värsta läkarbesöket någonsin idag.Först var läkaren sen 30 minuter sen vart läkaren stressad. fick två minuter med läkaren där i undersökningsrummet, innan jag tagit på alla mina kläder hade läkaren redan stuckit, telefonen ringde och hon fick springa iväg.
Ultraljudet gick så snabbt att jag knappt fatta någonting, livmodersslemhinnan mätte hon aldrig, hittade i alla fall 1 äggblåsa på höger sida 16mm, andra sidan en på 10mm, något positivt i alla fall. Är på dag 13.
Har funderat på en sak, jag har börjat misstänka att jag kan ha en långsam sköldkörtel, har börjat kollat tempen och den är 35,6 på morgonen, jag är alltid frusen, känner mig ofta låg och trött, en kompis sa till mig idag att hon hade låg temp alltid frusten och långsam sköldkörtel, vet du om det kan stämma?
Undrar om sköldkörtel prov ingår i de proverna man tar vid fertilitetsutredning eller man får gå till vårdcentralen och ta dessa prover?
Ja jag blev inte glad av hennes kommentar, hon var dessutom höggravid, vilket gjorde situationen ännu jobbigare. Just nu känns livet piss, undrar om man någonsin kommer få bli mamma!! Idag är ingen bra dag....ska vila nu och se på tv...
Hur är det med dig? Kramar i massor fina...
Jag testades för sköldkörteln vet jag. Det ingick i de testerna de gjorde. Det var inget jag bad om. Jag är också frusen och hade låg temp när jag tempade men hade bra värden. Men man är ju olika och jag kan inte säga att jag har "rätt". Men så ligger det till här iaf :)
Kram