• Missilence

Fertilitetsutredning

Hej! Tänkte starta en ny tråd här för alla som går igenom en Fertilitetsutredning just nu!

Jag och min sambo har försökt få barn i 16 månader nu och i februari började vi våran utredning.

Allt såg bra ut på mig förutom att jag hade lite höga köldkörtel värden. Vi väntar på svar från sambons spermaprov men då vi inte har hört nått än tror vi att allt är bra.

Jag undrar om det är någon annan som går igenom samma sak??

Konstigt att det ska vara så svårt när allt ser normalt ut..

• Svar på tråden Fertilitetsutredning
  • chbw
    Tess1984 skrev 2015-07-15 08:12:41 följande:

Godmorgon =)

Igår bara någon timme efter att jag skickat iväg mitt inlägg till dig kom mensen men det hade jag ju redan på känn, känns något bättre nu. Kanske därför ja varit lite tröttare och kinkigare de senaste dagarna. Mensen kom på dag 30 - 31 denna månaden också, vilket är någon dag tidigare än den brukar, kanske är ett gott tecken.

Får jag inte mensen i augusti drar vi igång med pergotime, på något sätt känns det som en trygghet och hopp.

Åh vilken spännande bok, den skulle jag verkligen också kunna tänka mig.

Åh vad jag längtar tills man har sin växande mage, känns så nära men ändå så långt borta men det är ju för att man inget vet, ovissheten är jobbig, tur nog känner man hopp om att det snart ska hända. =)

Åh det ska bli så spännande att få höra om dina testresultat, måste uppdatera direkt. =)

Lycka nu till, ja det är helt sjukt att dagens tester kan visa graviditet så snabbt.

Ha en fin dag, nu ska jag förbereda mig inför för en ny jobbdag, idag har jag inte samma olustkänsla för att gå dit men jag tror mycket av min PMS spelade roll igår eftersom jag blir så deppig några dagar innan.

Kramar

Nej så trist :( skönt att ni har bestämt när ni ska börja behandla iallafall , om det inte tar sig av sig självt

Ja. Tycker så mycket om fotografens bilder så kändes självklart o köpa den när den låg framför mig på ett museum! :)

Ja verkligen. Längtar ihjäl mig! Hoppet är det sista som lämnar... :)

Ja! Hem o sova nu. Testar så fort jag vaknar :) nu molar o gnager det i livmodern o ryggen, men kan lika gärna vara min vanliga värk. Men nånting känns annorlunda. Kan inte sätta fingret på vad. Kanske bara att kroppen är i fas igen. Återstår att se :)

Detsamma! Skönt att det känns lite bättre idag! :)

Många kramar
  • Tess1984
    chbw skrev 2015-07-15 09:16:53 följande:
    Nej så trist :( skönt att ni har bestämt när ni ska börja behandla iallafall , om det inte tar sig av sig självt

Ja. Tycker så mycket om fotografens bilder så kändes självklart o köpa den när den låg framför mig på ett museum! :)

Ja verkligen. Längtar ihjäl mig! Hoppet är det sista som lämnar... :)

Ja! Hem o sova nu. Testar så fort jag vaknar :) nu molar o gnager det i livmodern o ryggen, men kan lika gärna vara min vanliga värk. Men nånting känns annorlunda. Kan inte sätta fingret på vad. Kanske bara att kroppen är i fas igen. Återstår att se :)

Detsamma! Skönt att det känns lite bättre idag! :)

Många kramar
    Nyfiken, hur gick dagens testning? =)
    Spännande att det känns annorlunda i kroppen, vore underbart med ett plus nu, lycka till...=)

Nu ska jag mysa framför någon tv-serie, vet ej vilken bara..får spana in netflix och viaplay =)

kram
  • chbw
    Tess1984 skrev 2015-07-15 22:09:40 följande:
    Nyfiken, hur gick dagens testning? =)
    Spännande att det känns annorlunda i kroppen, vore underbart med ett plus nu, lycka till...=)

Nu ska jag mysa framför någon tv-serie, vet ej vilken bara..får spana in netflix och viaplay =)

kram
    Hej =) 
    Negativt idag. Var som en skugga av ett streck först, men det försvann. Men är ju trots allt bara sju dagar efter äl.. Så har ju ett tag kvar innan det är "säkert" =) Får se hur det går imorgon.. 

Ja.. Sambon har påpekat att jag är tröttare än vanligt.Och jag äter mer. Inte hungrig men "behöver" äta känns det som. Helmysko. Men kan ju vara mensen det med... =) 

Härligt! Jag har hittat en ny serie på netflix som e rätt bra, "the glades" och så en som heter "between" och "the returned".  Om du inte hittar någon =)

kramar
  • varningsljus
    Tess1984 skrev 2015-07-14 08:02:02 följande:

Nu kom jag på att jag fick en mellanblödning de första dagarna i San Francisco och det var exakt en vecka efter min mens, vet inte alls vad det kan bero på.

Det upphörde i alla fall efter några dagar sen tänkte jag inte mer på det, tror bara att det kan bli så ibland, tror inte heller att det var ägglossning eftersom jag aldrig haft ägglossning en vecka efter mens men men kroppen är allt märklig ibland :P

Låter som en mysig semester, ibland behöver man bara vara. =)

Jag har fler semesterdagar att ta ut sen, får se om det blir till hösten eller till våren.

Vad har du annars för spännande planer i veckan? Själv ska det tvättas efter semestern och sen ska jag försöka komma iväg och simma med sambon, han jobbar som simtränare, sen ska vi spela minigolf på torsdag med syrran och våra respektive, till helgen ska vi nog grilla hemma hos föräldrarna, så mellan jobb händer spännande saker. =)

Nu börjar jag mitt första pass om två timmar, känns helt okej. Tror som du säger att det känns bättre när man väl är där. Lovar att återkomma med svar sen. =)

Ha en fin dag, kramar i massor.

Hej!

Hur har det gått på jobbet i veckan? Känns det ok att vara tillbaka?

Okej.. där ser man. Nu då för bara några veckor sen?

Mina beunda flytningar är fortfarande kvar och så har jag sett lite, lite klarrött blod. Jag blir inte klok på det! Känns som cykeln är rubbad... får se när mensen behagar dyka upp eftersom det är oklart när jag hade eller om jag ens haft äl.

I veckan är det fullt upp med jobb. Sista dagen innan semestern imorgon så mycket som måste slutföras och en del jag behöver lämna över till kollegor.

I helgen blir det nog mest lugnt med sambon och på söndagen ska vi på hundutställning :)

Låter som du haft en mysig vecka. Vad härligt att ha föräldrarna så nära och bara kunna käka middag ihop en kväll sådär. Det saknar jag! Nu ses vi ett pse gånger om året typ i och med avståndet.

Hoppas du får en mysig kväll!

Massa kramar
  • varningsljus
    chbw skrev 2015-07-14 00:09:50 följande:

Ja.. Känns ju på nått sätt som om vi äntligen har nån chans nu i alla fall. 

Okej.. Vad lustigt.. Kan det vara lite blödning pga äl? eller nidis, om ägglossningen kommit tidigare än beräknat? Dålig på mellanblödningar, har aldrig haft det heller.. 

Enda skillnaden är väl att det ena e sprutor, andra tabletter. Min läkare sa att sprutorna är bättre, men jag vet inte ja. Smidigare med tabletter i allafall. Om jag får sprutor ska jag ta på mig själv varje dag i x antal dagar o sen när äggblåsan utvecklats få en annan spruta så den släpper.. 

Ja. Ska göra det så fort de öppnar! 

Men vad lustigt. Jag har hela tiden trott att spolning är rutin vid utredningar, pga att det kan vara stopp osv. Har du fått veta varför du inte fått göra nån spolning? 

Okej! Minns inte datum men nån gång första eller andra veckan i augusti. Har skrivit upp i kalendern iallafall så jag inte ska glömma att ringa =) 

Nu är jag iallafall på cykeldag 27, och ÄL+6 så fr.om onsdag kan jag börja testa. Köpt på mig 40 billiga graviditetsstickor, så gör inget om jag slösar... :p Känner mig positiv i kroppen, vilket jag inte gjort förut. Trots att jag inte tror jag är gravid så har jag en positiv känsla jag inte riktigt kan förklara... Har ju iallafall senaste sex, sju månaderna känt mig negativ... 

Men det visar sig.. Vill så gärna få berätta för sambons mamma att hon ska bli farmor, som lite tidig bröllopspresent till henne! Men hoppas inte för mycket... 

stor kram

Hej!

Här fortsätter mellanblödningen.. så himla konstigt. Känns som att hela cykeln är rubbad på något vis.

Hur mår du idag?

Okej.. jag har ju kört pergo en månad, i april tror jag det var men sen hsde jag uppehåll två månader så min sambo var bortrest och nu denna månaden eftersom kliniken är stängd.

Det där med spolning verkar vara individuellt från klinik till klinik. Min läkare såg ingen anledning då det inte var något som direkt tyder på att det är stopp i äggledarna. Jag vet inte. Ska ta upp det med henne vid nästa besök.

Skönt att du känner så!! Bra att vara positiv. Jag tror det hjälper en på vägen. Jag har varit positiv och negativ i perioder. Men någon gång tror jag ändå att det löser sig på ett eller annat vis.

åh jag förstår precis hur du känner. Man vill så gärna komma med det där posiyiva beskedet.

ska du och din sambo gifta er? :)

Kramar
  • chbw
    varningsljus skrev 2015-07-16 17:54:46 följande:
    Hej!

Här fortsätter mellanblödningen.. så himla konstigt. Känns som att hela cykeln är rubbad på något vis.

Hur mår du idag?

Okej.. jag har ju kört pergo en månad, i april tror jag det var men sen hsde jag uppehåll två månader så min sambo var bortrest och nu denna månaden eftersom kliniken är stängd.

Det där med spolning verkar vara individuellt från klinik till klinik. Min läkare såg ingen anledning då det inte var något som direkt tyder på att det är stopp i äggledarna. Jag vet inte. Ska ta upp det med henne vid nästa besök.

Skönt att du känner så!! Bra att vara positiv. Jag tror det hjälper en på vägen. Jag har varit positiv och negativ i perioder. Men någon gång tror jag ändå att det löser sig på ett eller annat vis.

åh jag förstår precis hur du känner. Man vill så gärna komma med det där posiyiva beskedet.

ska du och din sambo gifta er? :)

Kramar

Hej! 

okej. lustigt! :O

idag är jag trött. Lyckades bara sova en timme när jag kom hem från jobbet. Väcktes av åska (åskrädd) och så regnade/åskade det så mycket att det var omöjligt o sova. Negativt idag med men fortsatta symtom. Får se hur det slutar! Inatt tyckte jag även att blodådrorna på brösten blivit tydligare, men kanske var inbillning. Brösten har iallafall blivit större och är fortsatt ömma, nu la även sambon märke till att de var större. Men det händer också varje gång innan mensen kommer.. Hmm. 

okej! Så ni kör igång med pergo igen om det inte tagit sig i augusti/september? =) 

Okej. Rätt lustigt. Det går ju inte o se på annat sätt, o även om man har ägglossning så vet man ju inte om ägget hamnar i livmodern eller inte.. Det tycker jag låter som en bra ide! 

Ja. Det är otroligt skönt i jämförelse med negativiteten jag känt senaste 6-7 månaderna!! =) Ja. Det gör ju det tillslut =) 

Jaaa. haha. längtar mest efter att få berätta för svärmor och för min farmor :P 

Nej.. eller alltså. Nån gång haha! Det är sambons mamma som gifter sig i augusti =) Sambon tycker han är för ung (22) än sålänge ;) men nån gång kommer vi gifta oss =) Jag har alltid varit "emot" att gifta mig, aldrig velat. Så träffade jag min sambo och ändrade åsikt totalt :P

är ni gifta/ska gifta er? =) 
    kramar

• Tess1984
    varningsljus skrev 2015-07-16 17:49:13 följande:
    Hej!

Hur har det gått på jobbet i veckan? Känns det ok att vara tillbaka?

Okej.. där ser man. Nu då för bara några veckor sen?

Mina beunda flytningar är fortfarande kvar och så har jag sett lite, lite klarrött blod. Jag blir inte klok på det! Känns som cykeln är rubbad... får se när mensen behagar dyka upp eftersom det är oklart när jag hade eller om jag ens haft äl.

I veckan är det fullt upp med jobb. Sista dagen innan semestern imorgon så mycket som måste slutföras och en del jag behöver lämna över till kollegor.

I helgen blir det nog mest lugnt med sambon och på söndagen ska vi på hundutställning :)

Låter som du haft en mysig vecka. Vad härligt att ha föräldrarna så nära och bara kunna käka middag ihop en kväll sådär. Det saknar jag! Nu ses vi ett pse gånger om året typ i och med avståndet.

Hoppas du får en mysig kväll!

Massa kramar
    Hej =)

Jo det känns bättre nu, har inte samma olustkänsla mer men det kan ju ha varit lite PMS som spökat också. Mensen börjar gå mot sitt slut nu och jag börjar bli mig själv igen, skönt känsla det där. =)

Vad konstigt att du fortfarande har blödning, vilken dag i cykeln är du nu på?
    Har kanske frågat innan och ber i så fall om ursäkt.

Åh vad skönt med semester, det är du värd. Har ni något inplanerat i sommar?

Igår var en mysig kväll med halva släkten, både syrran med bebis, kusinerna med alla barnen och moster med sambo, tror vi behövde denna mysiga kväll efter begravning och allt skit som hänt. Jag förlorade som vanligt, minigolf är nog inte min grej, hehe..

Nu är det snart dags för jobb igen, hoppas att du får en sista bra dag på jobb och njut nu av en underbar semester. Massa goa kramar
  • Tess1984
    chbw skrev 2015-07-15 22:23:53 följande:
    Hej =) 
    Negativt idag. Var som en skugga av ett streck först, men det försvann. Men är ju trots allt bara sju dagar efter äl.. Så har ju ett tag kvar innan det är "säkert" =) Får se hur det går imorgon.. 

Ja.. Sambon har påpekat att jag är tröttare än vanligt.Och jag äter mer. Inte hungrig men "behöver" äta känns det som. Helmysko. Men kan ju vara mensen det med... =) 

Härligt! Jag har hittat en ny serie på netflix som e rätt bra, "the glades" och så en som heter "between" och "the returned".  Om du inte hittar någon =)

kramar
    Godmorgon

Hur har det gått med testerna? =)

Låter som lovande symtom, de gångerna jag varit gravid upplevde jag gravsymtom och pms symtom ganska lika, någon vecka efter beräknad men fick jag skit ont i brösten men sen någon vecka efter där fick jag missfallen.
    Nu hoppas jag verkligen att du är gravid.

Tack för tipsen om tv-serierna. The returned har jag börjat titta en del på men den between låter också spännande. Hoppas på fler spännande tv-serier i höst. Jag är helt frälst i outlander, har du sett den?

Nu är det snart dags för att jobba, nu kan man inte sitta här och dega mer, ha nu en bra dag..massa goa kramar och lycka till med testerna.

• chbw
    Tess1984 skrev 2015-07-17 08:36:28 följande:
    Godmorgon

Hur har det gått med testerna? =)

Låter som lovande symtom, de gångerna jag varit gravid upplevde jag gravsymtom och pms symtom ganska lika, någon vecka efter beräknad men fick jag skit ont i brösten men sen någon vecka efter där fick jag missfallen.
    Nu hoppas jag verkligen att du är gravid.

Tack för tipsen om tv-serierna. The returned har jag börjat titta en del på men den between låter också spännande. Hoppas på fler spännande tv-serier i höst. Jag är helt frälst i outlander, har du sett den?

Nu är det snart dags för att jobba, nu kan man inte sitta här och dega mer, ha nu en bra dag..massa goa kramar och lycka till med testerna.

God.. eftermiddag? haha. vaknade för typ 40 minuter sen. SÅ blir godmorgon här.. =) 
    Negativt idag igen, men e bara på äl+9. Bim troligen 22 (14 dagar efter äl) men kan vara 26 också.. Är första vanliga äl på över ett år, så länge sen så jag minns inte riktigt hur det var innan... Får se =) 

Tycker jag fått fler symtom, men kan ju vara inbillning/så som det ska vara innan mens. Det enda jag minns från tidigare är just ont i livmodern/äggstockarna, brösten (+ att brösten blir större) och att jag känner mig uppvsullen mellan äl o mens. Det gör jag inte nu. Brösten däremot är rejält ömma haha. Oh livmodern. +massa annat. Undrar hur det ska sluta! 

Det var så lite =) Okej! Ja.. kollar mycket på serier på jobbet, så de tar slut ganska fort.. haha. Nej har inte sett outlander än, tänkte läsa boken först, men inte hunnit... :p :) 

okej =) Har en ytterligare natt ledigt, sen jobb 4 nätter och sen 14 dagar ledigt! :) Som jag längtat efter semester haha. Idag ska jag faktiskt försöka mig på att sy, har köpt min egna symaskin nu (lånade förut) och inte testat den än. Så det blir spännande!! :D 

många stora kramar! 

• Tess1984
    chbw skrev 2015-07-17 15:26:05 följande:

God.. eftermiddag? haha. vaknade för typ 40 minuter sen. SÅ blir godmorgon här.. =) 
    Negativt idag igen, men e bara på äl+9. Bim troligen 22 (14 dagar efter äl) men kan vara 26 också.. Är första vanliga äl på över ett år, så länge sen så jag minns inte riktigt hur det var innan... Får se =) 

Tycker jag fått fler symtom, men kan ju vara inbillning/så som det ska vara innan mens. Det enda jag minns från tidigare är just ont i livmodern/äggstockarna, brösten (+ att brösten blir större) och att jag känner mig uppvsullen mellan äl o mens. Det gör jag inte nu. Brösten däremot är rejält ömma haha. Oh livmodern. +massa annat. Undrar hur det ska sluta! 

Det var så lite =) Okej! Ja.. kollar mycket på serier på jobbet, så de tar slut ganska fort.. haha. Nej har inte sett outlander än, tänkte läsa boken först, men inte hunnit... :p :) 

okej =) Har en ytterligare natt ledigt, sen jobb 4 nätter och sen 14 dagar ledigt! :) Som jag längtat efter semester haha. Idag ska jag faktiskt försöka mig på att sy, har köpt min egna symaskin nu (lånade förut) och inte testat den än. Så det blir spännande!! :D 

många stora kramar! 

Hej tjejen =)

Hur går det? Jag satt och skrev ett långt inlägg här innan men det verkade inte kommit fram, skriver ett nytt igen.
    Är nyss hemkommen från päronen och grillning med syrran och våra respektive.
    Det blev en mysig stund med god mat, vi grillade räkor och blåmusslor (blåmusslorna blev riktigt gott).
    Syrran hade gjort en glutenfri cheesecake med hallon, mums.

Vad har du för dig i helgen?

Hoppas att alla dina symtom är början på ett nytt liv och det är härligt att din kropp är i rätt spår igen, nu är det redo att ta emot en graviditet. super bra =)

Jag har läst den boken, eller halva haha...jag är en sådan som tröttnar väldigt fort och sen när jag fick reda på att det skulle komma en serie slutade jag läsa men boken är faktiskt intressant. Nu har jag faktiskt börjat kolla på en gammal serie som heter roswell och den handlar om ett gäng ungdomar, kärlekspar och utomjordingar, NOSTALGI =)

Hoppas du har en fin kväll, kramar

Svar på tråden Fertilitetsutredning