• Missilence

Fertilitetsutredning

Hej! Tänkte starta en ny tråd här för alla som går igenom en Fertilitetsutredning just nu!

Jag och min sambo har försökt få barn i 16 månader nu och i februari började vi våran utredning.

Allt såg bra ut på mig förutom att jag hade lite höga köldkörtel värden. Vi väntar på svar från sambons spermaprov men då vi inte har hört nått än tror vi att allt är bra.

Jag undrar om det är någon annan som går igenom samma sak??

Konstigt att det ska vara så svårt när allt ser normalt ut..

• Svar på tråden Fertilitetsutredning
  • chbw
    Tess1984 skrev 2015-07-18 21:45:00 följande:
    Hej tjejen =)

Hur går det? Jag satt och skrev ett långt inlägg här innan men det verkade inte kommit fram, skriver ett nytt igen.
    Är nyss hemkommen från päronen och grillning med syrran och våra respektive.
    Det blev en mysig stund med god mat, vi grillade räkor och blåmusslor (blåmusslorna blev riktigt gott).
    Syrran hade gjort en glutenfri cheesecake med hallon, mums.

Vad har du för dig i helgen?

Hoppas att alla dina symtom är början på ett nytt liv och det är härligt att din kropp är i rätt spår igen, nu är det redo att ta emot en graviditet. super bra =)

Jag har läst den boken, eller halva haha...jag är en sådan som tröttnar väldigt fort och sen när jag fick reda på att det skulle komma en serie slutade jag läsa men boken är faktiskt intressant. Nu har jag faktiskt börjat kolla på en gammal serie som heter roswell och den handlar om ett gäng ungdomar, kärlekspar och utomjordingar, NOSTALGI =)

Hoppas du har en fin kväll, kramar
    Hej =) 
    Inget plus idag heller. Ska försöka vänta med o testa till på måndag eller tisdag (troligen bim på tisdag) :) 
    Åh härligt med grillat. Lite kluven på musslorna haha. Men åh gott med räkor! O cheesecake! MUMS. lite avis haha =) 
    Jag jobbar hela helgen. Började sy en body idag, den ser inte klok ut, och är itne helt ihopsydd än, men nån gång måste ju va första ;) 

Jaa.. Hoppas =) Skulle gå o lägga mig imorse o kunde inte ligga på mage pga så ont i brösten ! :O De har blivit lite spända/fastare också.. Vet att jag brukar få ont, men inget minne av att jag nånsin inte kunnat ligga på mage.. kanske förtränger det haha! 

Haha okej =) Älskar att läsa, men har typ 10-20 nya böcker jag vill läsa, jättesvårt o välja vilken :p Bokhyllorna hemma är överfulla.. Om vi flyttar till hus nån gång ska jag ha massor med bokhyllor fulla av böcker. Nu har vi bara plats med tre st, så det får ligga böcker litehäro där o hyllorna, där det finns plats =) 

Åh, gillar ungdomsserier, får kolla upp! Såg Dawsons creek för typ 1.5 år sen, var 7-10 när den gick på tv, o sen trodde jag det var nån vuxendramagrej bara (mamma kollade på den då o då när jag var liten). Men alltså. Jag ÄLSKAR den. Haha. Lite ledsen att jag inte var 15 när den gick på tv :p Köpt dvd-boxen tillochmed haha =)

detsamma till dig! :) många kramar
  • Tess1984
    chbw skrev 2015-07-18 22:43:24 följande:
    Hej =) 
    Inget plus idag heller. Ska försöka vänta med o testa till på måndag eller tisdag (troligen bim på tisdag) :) 
    Åh härligt med grillat. Lite kluven på musslorna haha. Men åh gott med räkor! O cheesecake! MUMS. lite avis haha =) 
    Jag jobbar hela helgen. Började sy en body idag, den ser inte klok ut, och är itne helt ihopsydd än, men nån gång måste ju va första ;) 

Jaa.. Hoppas =) Skulle gå o lägga mig imorse o kunde inte ligga på mage pga så ont i brösten ! :O De har blivit lite spända/fastare också.. Vet att jag brukar få ont, men inget minne av att jag nånsin inte kunnat ligga på mage.. kanske förtränger det haha! 

Haha okej =) Älskar att läsa, men har typ 10-20 nya böcker jag vill läsa, jättesvårt o välja vilken :p Bokhyllorna hemma är överfulla.. Om vi flyttar till hus nån gång ska jag ha massor med bokhyllor fulla av böcker. Nu har vi bara plats med tre st, så det får ligga böcker litehäro där o hyllorna, där det finns plats =) 

Åh, gillar ungdomsserier, får kolla upp! Såg Dawsons creek för typ 1.5 år sen, var 7-10 när den gick på tv, o sen trodde jag det var nån vuxendramagrej bara (mamma kollade på den då o då när jag var liten). Men alltså. Jag ÄLSKAR den. Haha. Lite ledsen att jag inte var 15 när den gick på tv :p Köpt dvd-boxen tillochmed haha =)

detsamma till dig! :) många kramar
    Godmorgon

Ja det kan ju vara olika hur tidigt man plussar. Jag minns att jag fick svagt plus flera dagar efter beräknad mens, förvisso slutade graviditeterna i missfall och kanske hade det ett samband. Vilka graviditetstester använder du?

Hehe, den känslan i brösten minns jag när jag var gravid, vaknade en morgon och hade svinont, har aldrig haft så ont i brösten någonsin, lovande tecken för dig.

Mös med syrrans bebis igår, hon är så snäll och söt, lugn liten bebis. Nu har hon börjar le också när man tittar på henne, man blir så glad i själen av det och suget efter en liten känns mer när man ser en sådan liten, längtar tills jag kan få ge henne en liten kusin som hon kan leka med, hihi...

Min sambo har också mycket böcker, jag har mest böcker om mat eftersom det är ett stort intresse. =)
    Jag tycker det är snyggt med bokhyllor, vi vill nog ha sådana man fäster på väggen som hyllor lite här och där. Nu är vi lite inne på att flytta igen till något billigare så att vi snabbare kan spara ihop pengar till ett radhus, vi betalar nästan 9000 för denna lägenheten vi bor i nu och det är ganska saftigt.

Förresten roswell finns på netflix om du vill kolla upp den, älskar kärleksparet i den serien, dom är så söta och gulliga och man väntar på spänning hela tiden efter den första kyssen, hihi....

Nu ska jag snart jobba. =)

Kram
  • chbw
    Tess1984 skrev 2015-07-19 09:31:51 följande:

Godmorgon

Ja det kan ju vara olika hur tidigt man plussar. Jag minns att jag fick svagt plus flera dagar efter beräknad mens, förvisso slutade graviditeterna i missfall och kanske hade det ett samband. Vilka graviditetstester använder du?

Hehe, den känslan i brösten minns jag när jag var gravid, vaknade en morgon och hade svinont, har aldrig haft så ont i brösten någonsin, lovande tecken för dig.

Mös med syrrans bebis igår, hon är så snäll och söt, lugn liten bebis. Nu har hon börjar le också när man tittar på henne, man blir så glad i själen av det och suget efter en liten känns mer när man ser en sådan liten, längtar tills jag kan få ge henne en liten kusin som hon kan leka med, hihi...

Min sambo har också mycket böcker, jag har mest böcker om mat eftersom det är ett stort intresse. =)

Jag tycker det är snyggt med bokhyllor, vi vill nog ha sådana man fäster på väggen som hyllor lite här och där. Nu är vi lite inne på att flytta igen till något billigare så att vi snabbare kan spara ihop pengar till ett radhus, vi betalar nästan 9000 för denna lägenheten vi bor i nu och det är ganska saftigt.

Förresten roswell finns på netflix om du vill kolla upp den, älskar kärleksparet i den serien, dom är så söta och gulliga och man väntar på spänning hela tiden efter den första kyssen, hihi....

Nu ska jag snart jobba. =)

Kram

Okej :) jag använder stickor från gravidkollen och från appen "wish" (119 kr för 20st på gravidkollen o 18kr för 20 st på wish,så har o slösa haha). Har ett clearblue digital men det kommer jag inte använda förrns de andra testerna visae plus :)

Haha ja! Usch har haft jätteont inatt på jobbet :p

Åh så mysigt!! Inte träffat nån bäbis sen i april, så lite avis ;) det kommer ju bli jättekul för kusinerna sen :)

Åh låter läckert med hyllorna :)

Men oj! Va väldigt dyrt :o hyr ni eller är det bostadsrätt? :)

Okej. Då ska jag kolla upp den! Min serie jag kollar nu är slut snart :p

Haha oj! O jag kom nyss hem från jobbet ;)

Kramar :)
  • Tess1984
    chbw skrev 2015-07-19 09:59:33 följande:
    Okej :) jag använder stickor från gravidkollen och från appen "wish" (119 kr för 20st på gravidkollen o 18kr för 20 st på wish,så har o slösa haha). Har ett clearblue digital men det kommer jag inte använda förrns de andra testerna visae plus :)

Haha ja! Usch har haft jätteont inatt på jobbet :p

Åh så mysigt!! Inte träffat nån bäbis sen i april, så lite avis ;) det kommer ju bli jättekul för kusinerna sen :)

Åh låter läckert med hyllorna :)

Men oj! Va väldigt dyrt :o hyr ni eller är det bostadsrätt? :)

Okej. Då ska jag kolla upp den! Min serie jag kollar nu är slut snart :p

Haha oj! O jag kom nyss hem från jobbet ;)

Kramar :)
    Hej =)

Det lät spännande, vad är wish för något?

Japp vi bor i en hyreslägenhet, planen är att vi ska köpa något senare men idag är svårare att ta dyrare lån såvida man inte är miljonär.
    Tanken med att flytta till en billigare lägenhet är ju att vi kan spara ihop till insats snabbare men tyvärr lär vi i så fall flytta från staden vi bor i nu.
    Trivs egentligen i denna lägenheten, nära till allt, min syster, bussen, jobbet och träningen. Har ni planer på att bo kvar där ni bor eller flytta vidare så småningom?

Nu ska jag iväg och jobba, imorgon är jag ledig och då ska jag besöka en naprapat, orkar inte med denna ryggen mer, hade skit ont igår och svårt att röra mig, något som inte stämmer i ryggen känns det som.
    Du borde väl snart ha semester, någon dag till eller? =)

Hur har det gått med dagens test? hihi

Kram
  • chbw
    Tess1984 skrev 2015-07-20 08:50:14 följande:

Hej =)

Det lät spännande, vad är wish för något?

Japp vi bor i en hyreslägenhet, planen är att vi ska köpa något senare men idag är svårare att ta dyrare lån såvida man inte är miljonär.

Tanken med att flytta till en billigare lägenhet är ju att vi kan spara ihop till insats snabbare men tyvärr lär vi i så fall flytta från staden vi bor i nu.

Trivs egentligen i denna lägenheten, nära till allt, min syster, bussen, jobbet och träningen. Har ni planer på att bo kvar där ni bor eller flytta vidare så småningom?

Nu ska jag iväg och jobba, imorgon är jag ledig och då ska jag besöka en naprapat, orkar inte med denna ryggen mer, hade skit ont igår och svårt att röra mig, något som inte stämmer i ryggen känns det som.

Du borde väl snart ha semester, någon dag till eller? =)

Hur har det gått med dagens test? hihi

Kram

Wish är en shoppingapp :) blev tipsad av tjejen som.fixar mina ögonfransar. De har allt möjligt till löjligt bra priser :) från kina. Väldigt nöjd med allt jag beställt därifrån! :)

Ja okej! Trist o behöva flytta ifrån sär man trivs för att kunna spara snabbare. Ja. För mig är hela långrejen en djungel. Vi har tur att jag är bekant med vår bankman privat (familjevän till mitt ex) och att sambons mamma är högt utbildad inom ekonomi. Jag (vi) slipper sätta mig in förmycket och kan få det förklarat så jag hänger med :)

Planen är att bo kvar 2-5 år till och sen köpa hus eller radhus :) vi bor i en tvåa, men den är på 69 kvadrat, så får utan tvekan plats även med bäbis i några år :)

Okej! Skönt med ledigt! Oskönt med ryggen :/ hoppas naprapaten kan hjälpa!

Ja, jag har två pass kvar sen är jag ledig i 14 dagar.efter det jobbar jag åtta pass innan semester 2 :)

Några roliga planer i veckan? :)

Idag har jag inte testat än, vet inte om det är dumr när jag kommer hem nu, inte lyckata hålla mig i fyra timmar haha. Får nog sova först o testa sen, o hoppas att jag inte vaknar kissnödig flera gånger igen :p

Brösten börjat klia nu också. O gör ont. Går upp o ner med det. Igår em när jag vaknade kändes det okej, men efter några timmar gjorde det ont att gå haha. Vill bara att dagarna ska gå nu så jag vet om det blir mens eller inte!

Många kramar :)
  • Tess1984
    chbw skrev 2015-07-20 09:05:43 följande:
    Wish är en shoppingapp :) blev tipsad av tjejen som.fixar mina ögonfransar. De har allt möjligt till löjligt bra priser :) från kina. Väldigt nöjd med allt jag beställt därifrån! :)

Ja okej! Trist o behöva flytta ifrån sär man trivs för att kunna spara snabbare. Ja. För mig är hela långrejen en djungel. Vi har tur att jag är bekant med vår bankman privat (familjevän till mitt ex) och att sambons mamma är högt utbildad inom ekonomi. Jag (vi) slipper sätta mig in förmycket och kan få det förklarat så jag hänger med :)

Planen är att bo kvar 2-5 år till och sen köpa hus eller radhus :) vi bor i en tvåa, men den är på 69 kvadrat, så får utan tvekan plats även med bäbis i några år :)

Okej! Skönt med ledigt! Oskönt med ryggen :/ hoppas naprapaten kan hjälpa!

Ja, jag har två pass kvar sen är jag ledig i 14 dagar.efter det jobbar jag åtta pass innan semester 2 :)

Några roliga planer i veckan? :)

Idag har jag inte testat än, vet inte om det är dumr när jag kommer hem nu, inte lyckata hålla mig i fyra timmar haha. Får nog sova först o testa sen, o hoppas att jag inte vaknar kissnödig flera gånger igen :p

Brösten börjat klia nu också. O gör ont. Går upp o ner med det. Igår em när jag vaknade kändes det okej, men efter några timmar gjorde det ont att gå haha. Vill bara att dagarna ska gå nu så jag vet om det blir mens eller inte!

Många kramar :)
    Ah den appen ska jag kolla upp, är det den man kan skicka pengar via bankkonto bara genom att skaka telefonen? Hehe jag är lite efter när det gäller appar till telefonen, får aldrig ro till att leta efter bra appar.

Åh vilken lyx, kanske har jag någon i familjen som kan gå in som borgen men jag vet inte om jag vill det, får se hur vi gör. Det är egentligen inte panik än men för att snabbare kunna spara ihop pengar vore det bäst om vi flyttade till något billigare men hade varit enklare om man inte hade trivts i lägenheten. :P

Ja idag är det naprapaten som gäller, hoppas verkligen att det släpper, idag känns det bättre men igår var det katastrof, kom knappt upp ur soffan efter att jag tittat på film, stel som en pinne och varje rörelse hugger ryggen till.

Denna veckan har jag inte så mycket planerat faktiskt, skulle träffat min kusin idag men det blir nog inget eftersom jag ska till naprapaten, ska i alla fall snart ut en runda med syrran och hennes vovve, vi ska gå till en hundgård där vovven kan springa fritt...
    Annars är jag ledig i helgen och mår ryggen bättre blir det kanske en runda ut till simhallen för att pass i vattnet, där finns även bubbelbad som kanske gynnar min stela rygg... =)
    Vad har du själv för planer?

Hoppas gårdagens test gick bra, eller idag. Ja alla dessa symtom gör en smått galen, veckan innan mens är nog det värsta tiden i månaden, för mig i alla fall....nu kan jag nästan se framför hur glad jag kommer bli när jag får plus på stickan igen, tyvärr vet man ju inte när det blir av, men troligtvis blir det någon gång och det känns som en liten trygghet men ibland känns det som om att tålamodet tar slut.

Nu ska jag käka upp frukosten sen bege mig mot syrran, ha en bra dag. Kramar
  • chbw
    Tess1984 skrev 2015-07-21 09:18:30 följande:

Ah den appen ska jag kolla upp, är det den man kan skicka pengar via bankkonto bara genom att skaka telefonen? Hehe jag är lite efter när det gäller appar till telefonen, får aldrig ro till att leta efter bra appar.

Åh vilken lyx, kanske har jag någon i familjen som kan gå in som borgen men jag vet inte om jag vill det, får se hur vi gör. Det är egentligen inte panik än men för att snabbare kunna spara ihop pengar vore det bäst om vi flyttade till något billigare men hade varit enklare om man inte hade trivts i lägenheten. :P

Ja idag är det naprapaten som gäller, hoppas verkligen att det släpper, idag känns det bättre men igår var det katastrof, kom knappt upp ur soffan efter att jag tittat på film, stel som en pinne och varje rörelse hugger ryggen till.

Denna veckan har jag inte så mycket planerat faktiskt, skulle träffat min kusin idag men det blir nog inget eftersom jag ska till naprapaten, ska i alla fall snart ut en runda med syrran och hennes vovve, vi ska gå till en hundgård där vovven kan springa fritt...

Annars är jag ledig i helgen och mår ryggen bättre blir det kanske en runda ut till simhallen för att pass i vattnet, där finns även bubbelbad som kanske gynnar min stela rygg... =)

Hoppas gårdagens test gick bra, eller idag. Ja alla dessa symtom gör en smått galen, veckan innan mens är nog det värsta tiden i månaden, för mig i alla fall....nu kan jag nästan se framför hur glad jag kommer bli när jag får plus på stickan igen, tyvärr vet man ju inte när det blir av, men troligtvis blir det någon gång och det känns som en liten trygghet men ibland känns det som om att tålamodet tar slut.

Ja gör det! Nej den appen du tänker på heter swish :)

Okej! Ja är ju lättare att flytta om man inte trivs!

Håller tummarna att naprapaten kan fixa till det åt dig
  • chbw
    Tess1984 skrev 2015-07-21 09:18:30 följande:

Telefonen tyckte det var en bra ide o skicka innan jag skrivit klart :p

Låter härligt med ledig helg och hundgård o bad osv :)

Vi ska till sambons morfar på torsdag,sen på lördag vidare på sambons kusins bröllop och en hotellövernattning :) så jag är laddad!

Igår var det - igen och nu nyss med. Får se hur det ser ut imorgon då jag troligen har bim :)

Det blir snart tror jag, för oss båda!! :) jag kommer nog inte tro på det förrns jag får se krypet, men oh som jag längtar tills den dag jag får två streck på stickan istället för ett!

Hoppas ni får en fin dag! Här blir det sova strax, helt slut :)

Många kramar
  • varningsljus
    chbw skrev 2015-07-16 19:26:33 följande:

Hej! 

okej. lustigt! :O

idag är jag trött. Lyckades bara sova en timme när jag kom hem från jobbet. Väcktes av åska (åskrädd) och så regnade/åskade det så mycket att det var omöjligt o sova. Negativt idag med men fortsatta symtom. Får se hur det slutar! Inatt tyckte jag även att blodådrorna på brösten blivit tydligare, men kanske var inbillning. Brösten har iallafall blivit större och är fortsatt ömma, nu la även sambon märke till att de var större. Men det händer också varje gång innan mensen kommer.. Hmm. 

okej! Så ni kör igång med pergo igen om det inte tagit sig i augusti/september? =) 

Okej. Rätt lustigt. Det går ju inte o se på annat sätt, o även om man har ägglossning så vet man ju inte om ägget hamnar i livmodern eller inte.. Det tycker jag låter som en bra ide! 

Ja. Det är otroligt skönt i jämförelse med negativiteten jag känt senaste 6-7 månaderna!! =) Ja. Det gör ju det tillslut =) 

Jaaa. haha. längtar mest efter att få berätta för svärmor och för min farmor :P 

Nej.. eller alltså. Nån gång haha! Det är sambons mamma som gifter sig i augusti =) Sambon tycker han är för ung (22) än sålänge ;) men nån gång kommer vi gifta oss =) Jag har alltid varit "emot" att gifta mig, aldrig velat. Så träffade jag min sambo och ändrade åsikt totalt :P

är ni gifta/ska gifta er? =) 

kramar

Hej tjejen!

Jag har varit lite frånvarande nu några dagar. Har precis börjat min semester och det är så skönt! Lessnar lite på familjeliv också för det strular ofta när jag ska skicka. Hela sidan är så seg liksom!

Jag scrollade igenom tråden och såg att du testar negativt ännu. Hur mår du och så? Du har bim imorgon om jag förstod det rätt?

Japp nästa cykel blir det pergo om det inte tagit sig denna, vilket jag inte tror. Min blödning/bruna flytning har iallafall slutat sedan ett antal dagar. Skönt! Men jag undrar just när min ägglossning var denna månaden, om jag ens haft någon eftersom jag aldrig fick något utslag på älstaven.

Hur är det annars? Har du semester eller ska du/har haft?

Vi är förlovade sen två år tillbaka och planerar väl så smått att gifta oss till nästa år, beroende på om lyckas bli gravida eller ej. Förut var jag helt bestämd på att absolut inte gifta mig som gravid men nu kan jag ändå tänka mig det. Det är ju så vackert! Dock vill jag inte vara i slutskedet av graviditeten eller precis nyförlöst. Vi får se! :)

Kramar till dig
  • varningsljus
    Tess1984 skrev 2015-07-17 08:25:18 följande:

Hej =)

Jo det känns bättre nu, har inte samma olustkänsla mer men det kan ju ha varit lite PMS som spökat också. Mensen börjar gå mot sitt slut nu och jag börjar bli mig själv igen, skönt känsla det där. =)

Vad konstigt att du fortfarande har blödning, vilken dag i cykeln är du nu på?

Har kanske frågat innan och ber i så fall om ursäkt.

Åh vad skönt med semester, det är du värd. Har ni något inplanerat i sommar?

Igår var en mysig kväll med halva släkten, både syrran med bebis, kusinerna med alla barnen och moster med sambo, tror vi behövde denna mysiga kväll efter begravning och allt skit som hänt. Jag förlorade som vanligt, minigolf är nog inte min grej, hehe..

Nu är det snart dags för jobb igen, hoppas att du får en sista bra dag på jobb och njut nu av en underbar semester. Massa goa kramar

Hej fina!

Jag har varit lite frånvarande här de senaste dagarna... less på att sidan alltid strular men vill ju samtidigt inte sluta skriva mer dig/er härinne!

Hur mår du nu? Hur känns ryggen? Scrollade igenom tråden och såg att du skulle till en naprarpat, var du där idag? Kunde han göra underverk med ryggen? Hoppas det!

Nu har jag äntligen semester och det är så skönt!! Behövde verkligen det efter en heltisk vår på jobbet... jag är relativt ny i min tjänst som utredare så det har varit mycket nytt att lära!och är fortfarande förstås.

Nu har äntligen min blödning/flytning slutat. Är idag på bim-5. Om nu inte cykeln är fullständigt rubbad efter den konstigs blödningen och eftersom jag inte lyckats lokalisera min äl denna månaden.

Börjar du med pergo under din mens som du hade nu? För den är väl över nu?

Vad har du haft för dig idag?

Jag och sambon var ute på en löparrunda i förmiddags med hunden och körde backintervaller. Sjumt jobbigt! Sen har vi handlat och fixat inför en tripp vi ska görs i helgen. Vi dks till en tvådagars hundutställning och bo i stuga med ett gäng kompissr. Ska bli superkul! Har du några planer för helgen?

Många varma kramar till dig
Svar på tråden Fertilitetsutredning