• Melinda05

Följas åt ? Pergotime start Mars 2015

Hej någon som vill följas åt ? Har precis börjat med pergo tabletter som jag fick utskrivet av gynekologen. Hade varit kul att byta erfarenheter med varandra , och följas åt tillsammans ???? ?

Kraaam

• Svar på tråden Följas åt ? Pergotime start Mars 2015
  • Lliissaa
    GlitterLina skrev 2015-05-26 09:27:46 följande:

Bim idag..

:( Jag fick inget + på gravtestet i morse :(

Nej va tråkigt ???? men du har fått de tidigare på alla test eller?
  • GlitterLina
    Lliissaa skrev 2015-05-26 09:52:00 följande:
    Nej va tråkigt ???? men du har fått de tidigare på alla test eller?
    Har ju fått pyttesvagt men det va nog bara spök :(

Skit. Snyft
  • Lliissaa
    GlitterLina skrev 2015-05-26 10:08:49 följande:

Har ju fått pyttesvagt men det va nog bara spök :(

Skit. Snyft

Va tråkigt :( kan de vara hormonerna som gör att testen spökar?
  • GlitterLina
    Lliissaa skrev 2015-05-26 11:06:26 följande:
    Va tråkigt :( kan de vara hormonerna som gör att testen spökar?
    Jag vet inte :( :(
  • Lliissaa
    GlitterLina skrev 2015-05-26 11:15:37 följande:

Jag vet inte :( :(

Så tråkigt iaf! Jag hoppas du plussar senare i veckan!
  • majajönsson

Hej får jag hoppa in här?

Började med pergotime i april och är nu på min andra kur.

Förra gången hade jag tre blåser på cd11 (12-14mm st). Men en tunn slemhinna, hur tunn sa läkaren aldrig.

Denna gången hade jag tre blåser på cd12(24,21,19mm) och en slemhinna på 4-5mm. Fick sexförbud från läkaren. Så nu räknar jag bara ner dagarna till mensen och att köra igång på nytt. Trist de här....

Hur går det för er andra, äter ni bara pergotime eller tar ni något annat också?

• Lliissaa
    majajönsson skrev 2015-05-26 17:13:29 följande:

Hej får jag hoppa in här?

Började med pergotime i april och är nu på min andra kur.

Förra gången hade jag tre blåser på cd11 (12-14mm st). Men en tunn slemhinna, hur tunn sa läkaren aldrig.

Denna gången hade jag tre blåser på cd12(24,21,19mm) och en slemhinna på 4-5mm. Fick sexförbud från läkaren. Så nu räknar jag bara ner dagarna till mensen och att köra igång på nytt. Trist de här....

Hur går det för er andra, äter ni bara pergotime eller tar ni något annat också?

Självklart! Är bara trevligt att få prata av sig och dela erfarenheter och känslor :)

Va tråkig att få sexförbud när man verkligen inget hellre vill än att bli gravid. Hoppas de ser bättre ut nästa försök. Äter du enkel kur Pergotime?

Jag är själv inne på min första omgång Pergotime. Äter enkel kur och ska imorgon lämna blodprov först se om de blev någon ÄL. Enligt VUL så hade jag iaf en stor äggblåsa så såg bra ut enligt henne. Hon nämnde inget slemhinnan så anatar att de va bra.
  • majajönsson
    Lliissaa skrev 2015-05-26 22:04:23 följande:
    Självklart! Är bara trevligt att få prata av sig och dela erfarenheter och känslor :)

Va tråkig att få sexförbud när man verkligen inget hellre vill än att bli gravid. Hoppas de ser bättre ut nästa försök. Äter du enkel kur Pergotime?

Jag är själv inne på min första omgång Pergotime. Äter enkel kur och ska imorgon lämna blodprov först se om de blev någon ÄL. Enligt VUL så hade jag iaf en stor äggblåsa så såg bra ut enligt henne. Hon nämnde inget slemhinnan så anatar att de va bra.
    Tack :)

Jo de är trist, dock till viss del konstigt. Första kurens tre ägg var helt okej att försöka på min inte denna andra. Två olika läkare på tillfällena, vem vet det kanske är därför det är två olika svar. Men jag lyssnar på dem och vi väntar in nästa omgång :)

Japp jag äter enkelkur pergotime på cd5-9.

Däremot nästa månad skall jag börja med clomifen, gonal-f och ovitrelle.

Åhh vad spännande, hoppas du fått äl som önskat :) ja nämnde hon inte något så var det nog inget problem, om det inte skulle tas sig denna månaden kan du ju fråga henne nästa gång.
  • Lliissaa
    majajönsson skrev 2015-05-27 07:32:55 följande:

Tack :)

Jo de är trist, dock till viss del konstigt. Första kurens tre ägg var helt okej att försöka på min inte denna andra. Två olika läkare på tillfällena, vem vet det kanske är därför det är två olika svar. Men jag lyssnar på dem och vi väntar in nästa omgång :)

Japp jag äter enkelkur pergotime på cd5-9.

Däremot nästa månad skall jag börja med clomifen, gonal-f och ovitrell.

vad spännande, hoppas du fått äl som önskat :) ja nämnde hon inte något så var det nog inget problem, om det inte skulle tas sig denna månaden kan du ju fråga henne nästa gång.

Ja de är så svårt när man får olika svar från olika håll men man får bara försöka lite på att dom vet vad dom gör.

Jaha vad är dessa läkemedel till för? :)

Jag var och lämnade blodprov idag så får bekräftat i dagarna om jag hade ÄL men jag tror själv att jag hade de så hoppas de stämmer.
Svar på tråden Följas åt ? Pergotime start Mars 2015