Följas åt ? Pergotime start Mars 2015
Hej någon som vill följas åt ? Har precis börjat med pergo tabletter som jag fick utskrivet av gynekologen. Hade varit kul att byta erfarenheter med varandra , och följas åt tillsammans ???? ?
Kraaam
Hej någon som vill följas åt ? Har precis börjat med pergo tabletter som jag fick utskrivet av gynekologen. Hade varit kul att byta erfarenheter med varandra , och följas åt tillsammans ???? ?
Kraaam
Fick mens förut :(
Väldigt trist :( :( :(
Ska ta min 3dje kur pergotime på dag 5.
Har även köpt hem bidrottninggelé för å se om de hjälper till me ägglossningen..
Här är jag på cd 32 nu i min misslyckade första pergobehandling. Ingen äl än vad jag märkt iaf. Tempningen säger visserligen att den kan ha skett för 8 dagar sen men tror inte det stämmer. Borde bli bim den 3/6 isf och det är samma dag som jag ändå ska ta gravtest enligt min läkare för att utesluta graviditet innan jag påbörjar en kur med provera. Hade gärna sluppit ta dem men samtidigt får mensen helst inte komma förrän tidigast 2/6 för annars är jag bortrest runt cd 14 då läkaren vill göra vul. Vet inte hur jag får göra annars nämligen men borde inte vara något problem att göra vul senare igen. Utsprungsplanen var ju runt cd 18 utifrån min tidigare erfarenhet med sena äl med pergo men nu när jag var där sist och inget hade hänt och vi trodde äl redan hade varit sa hon att jag skulle komma tidigare nästa cykel. Nu stämde det ju inte så får se hur vi ska göra.
Väntan är jätteseg nu så vill ju bara få komma igång med nästa kur så snart som möjligt!
Väldigt trist :( :( :(
Ska ta min 3dje kur pergotime på dag 5.
Har även köpt hem bidrottninggelé för å se om de hjälper till me ägglossningen..
Här är jag på cd 32 nu i min misslyckade första pergobehandling. Ingen äl än vad jag märkt iaf. Tempningen säger visserligen att den kan ha skett för 8 dagar sen men tror inte det stämmer. Borde bli bim den 3/6 isf och det är samma dag som jag ändå ska ta gravtest enligt min läkare för att utesluta graviditet innan jag påbörjar en kur med provera. Hade gärna sluppit ta dem men samtidigt får mensen helst inte komma förrän tidigast 2/6 för annars är jag bortrest runt cd 14 då läkaren vill göra vul. Vet inte hur jag får göra annars nämligen men borde inte vara något problem att göra vul senare igen. Utsprungsplanen var ju runt cd 18 utifrån min tidigare erfarenhet med sena äl med pergo men nu när jag var där sist och inget hade hänt och vi trodde äl redan hade varit sa hon att jag skulle komma tidigare nästa cykel. Nu stämde det ju inte så får se hur vi ska göra.
Väntan är jätteseg nu så vill ju bara få komma igång med nästa kur så snart som möjligt!
Provat progesteronkräm ? Kanske värt o göra ? Kram
Jag testade första gången me sådan kräm denna cykeln.. Man ska börja med den när man haft ägglossning. Vänta hellre några extra dar så att ägget verkligen släppt. Sen smörjer man tills mensen kommer, förhoppningvis kommer den ju inte å lane gravid då fortsätter man isf
Nu är jag här igen ;) Har haft fullt upp senaste tiden så jag har inte haft en tanke på att BIM var i lördags och jag som brukat känna av "symptom" (inbillade ofc) redan en vecka innan BIM och börja testa flera ggr/dag då också ;) Nu är jag så rädd att bli besviken så jag vågar tametusan inte testa :o ;)
Har inte känt av annat än lite spänningar över äggstockarna, och jag är EXTREMT gasig.
Råkade skicka innan jag skrivit klart ;)
Spänningar hade jag ett par dagar efter avslutad kur, gaserna har kommit de senaste dagarna, så jäkla jobbigt, haha! Kände även två distinkta hugg på olika ställen i tjejmagen förra lördagen (på BIM dagen) ett på morgonen och ett lite senare på em. Gjorde lite ont i någon sekund, men var mest obehagligt!