• Melinda05

Följas åt ? Pergotime start Mars 2015

Hej någon som vill följas åt ? Har precis börjat med pergo tabletter som jag fick utskrivet av gynekologen. Hade varit kul att byta erfarenheter med varandra , och följas åt tillsammans ???? ?

Kraaam

• Svar på tråden Följas åt ? Pergotime start Mars 2015
  • GlitterLina

[quote=75359991][quote-nick]Honeyboney skrev 2015-05-28 16:18:26 följande:[/quote-nick]

Råkade skicka innan jag skrivit klart ;)

Spänningar hade jag ett par dagar efter avslutad kur, gaserna har kommit de senaste dagarna, så jäkla jobbigt, haha! Kände även två distinkta hugg på olika ställen i tjejmagen förra lördagen (på BIM dagen) ett på morgonen och ett lite senare på em. Gjorde lite ont i någon sekund, men var mest obehagligt!

[/

Men du måste du ju testa om det va flera dar sen du hade Bim :)

• Meja34

Hej! Får man hoppa in och dela lite pergo tankar/känslor med er här?

Har läst lite och ni verkar ha en bra ton i den här tråden.

Själv var jag aktiv i pergopinglor trådarna för några är sedan. Jag fick då två barn mha pergotime. Blev då gravid med båda efter att ha provat först enkelkur utan att få ÄL och sedan efter en enkelkur fick jag ta dubbel, fick ÄL och blev gravid direkt. Hade ÄL på dag 18 och dag 22 när jag blev gravid( trodde det var försent men det var det tydligen inte...) tog tabletter dag 5-9 då.

Nu vill vi ha en trea. Jag fick en spontan äl efter att jag slutade med p-piller och då körde vi på men lyckades inte. Sedan har jag nu fått tre kurer utskrivna. Jag skulle börja med kur 1 enkel 5-9. Fick då äl på dag 22 men ingen graviditet. Skulle då ta enkel igen fast på dag3-7 för att jag fick äl på första kuren fast sent. Fick äl dag 19 på andra kuren, men ingen grav då heller????

Nu tar jag alltså min sista enkelkur denna vecka dag 3-7 och känner att det är " sista chansen". Vill verkligen bli gravid nu. Fattar inte varför det inte funkat denna gång när det gjorde det så snabbt förra ggn? Kanske för att man är äldre?

Ja, det var lite om min pergoresa. Fråga gärna om ni undrar nåt annars hänger jag gärna lite här med er, försöker peppa, heja och hålla hoppet uppe och såklart gratta om någon lyckas plussa????

• Honeyboney
    GlitterLina skrev 2015-05-28 21:52:22 följande:

[quote=75359991][quote-nick]Honeyboney skrev 2015-05-28 16:18:26 följande:[/quote-nick]

Råkade skicka innan jag skrivit klart ;)

Spänningar hade jag ett par dagar efter avslutad kur, gaserna har kommit de senaste dagarna, så jäkla jobbigt, haha! Kände även två distinkta hugg på olika ställen i tjejmagen förra lördagen (på BIM dagen) ett på morgonen och ett lite senare på em. Gjorde lite ont i någon sekund, men var mest obehagligt!

[/

Men du måste du ju testa om det va flera dar sen du hade Bim :)

Haha, jag veeeet ;) Men det är lika gruvsamt varje gång! Har ju varit så säker flera ggr och blivit så besviken, nu tror jag dock inte att det tagit sig, har liksom inga förväntningar. Men det är lika gruvsamt iaf :p
  • Lliissaa
    Meja34 skrev 2015-05-28 22:01:33 följande:

Hej! Får man hoppa in och dela lite pergo tankar/känslor med er här?

Har läst lite och ni verkar ha en bra ton i den här tråden.

Själv var jag aktiv i pergopinglor trådarna för några är sedan. Jag fick då två barn mha pergotime. Blev då gravid med båda efter att ha provat först enkelkur utan att få ÄL och sedan efter en enkelkur fick jag ta dubbel, fick ÄL och blev gravid direkt. Hade ÄL på dag 18 och dag 22 när jag blev gravid( trodde det var försent men det var det tydligen inte...) tog tabletter dag 5-9 då.

Nu vill vi ha en trea. Jag fick en spontan äl efter att jag slutade med p-piller och då körde vi på men lyckades inte. Sedan har jag nu fått tre kurer utskrivna. Jag skulle börja med kur 1 enkel 5-9. Fick då äl på dag 22 men ingen graviditet. Skulle då ta enkel igen fast på dag3-7 för att jag fick äl på första kuren fast sent. Fick äl dag 19 på andra kuren, men ingen grav då heller????

Nu tar jag alltså min sista enkelkur denna vecka dag 3-7 och känner att det är " sista chansen". Vill verkligen bli gravid nu. Fattar inte varför det inte funkat denna gång när det gjorde det så snabbt förra ggn? Kanske för att man är äldre?

Ja, det var lite om min pergoresa. Fråga gärna om ni undrar nåt annars hänger jag gärna lite här med er, försöker peppa, heja och hålla hoppet uppe och såklart gratta om någon lyckas plussa????

Absolut bara kul om någon mer hoppar in :)

Va skönt att Pergotime funkade så bra för dig de tidigare omgångarna. Hoppas den tredje kuren nu funkar.

Hur kommer de sig att den tredje kuren är sista? Trodde man kunde köra iaf 5-6 stycken utan problemb men kanske är inviduellet?
  • Lliissaa
    Honeyboney skrev 2015-05-28 23:20:11 följande:

Haha, jag veeeet ;) Men det är lika gruvsamt varje gång! Har ju varit så säker flera ggr och blivit så besviken, nu tror jag dock inte att det tagit sig, har liksom inga förväntningar. Men det är lika gruvsamt iaf :p

Hur går de för dig? Testat än?! Jag är så nyfiken :)
  • Honeyboney
    Lliissaa skrev 2015-05-29 15:43:30 följande:

Hur går de för dig? Testat än?! Jag är så nyfiken :)

Nope, inte än ;) Tänkte åka och köpa ett test imorgon, kanske ;p Vet inte om det är inbillning, men känner mig lite illamående idag, och vrålhungrig - typ som när man har magkatarr. Dock är magen som en jäkla ballong, så det kan ju ha sina förklaringar, dvs att det är en magkatarr. Uuuuuuh, känns onödigt att testa då det känns omöjligt att få ett plus efter alla bakslag! :( Men jag antar att jag måste så länge ingen mens dyker upp, hehe!
  • majajönsson

Förlåt för att jag inte skrivit något i tråden, min FL app funkar inte riktigt som den ska för jag kunde inte svara på inläggen. Så nu använder jag mig av hemsidan istället.

Jo som svar på din fråga,

Clomifen är samma sak som pergotime, gonal-F är sprutor för att göra slemhinnan tjockare och ovitrelle är en spruta för att framkalla ägglossning.

Mitt nya schema för den här behandlingen var lite annorlunda. Skulle bara ta en pergo-tablett på cd3, gonal-f sprutor på cd7-8, vul 9-10 och sen efter deras bedömning tar jag ovitrellen på lämplig dag.

Någon annan som hört/läst om denna upplägget?

Hur gick det på blodprovet Lliissaa?

Usch vad trist glitterlina, hoppas de går bättre nästa gäng. Denna evig väntan, inland undrar jag varför det ska vara så j*la svårt att skapa något så naturligt. Konstigt det där!

Solrosen 83: håller verkligen med dig om den sega väntan. Väntar man inte på dagen då man skall börja med pergotime så väntar man på VUL ,sen på äl , på blodprovet och sist på bim ......och sen börjar cykeln om. Trist värre.

Åhhhh vad spännande honeyboney! Uppdatera oss så fort du testat :)

Meja 34, välkommen in i gänget :)

• Meja34

Tack hörni!

Nä vad trist honeyboney... Vad gäller för dig nu?

Jag har fått tre kurer sen vet jag inte vad Gun säger.... Ska dit den 8 för att kolla äggblåsor och tänkte då fråga om jag kan fortsätta med pergo över sommaren iaf. Det verkar vara väldigt olika hur många kurer man "får"...?

• Agnesmamma2012

Hallå ! Jag ringde gyn idag då jag är på cykeldag 43 idag , men ingen mens o inte gravid . Även om jag var på ultraljud i slutet av april ( då sa de att där var en blåsa som var fin och skulle släppa inom de närmsta ). Så sa hon nu att då kan jag inte haft äl . Till min fråga , då bör jag få äl nu före mensen kommer eller ?? Kram

Svar på tråden Följas åt ? Pergotime start Mars 2015