• RebeckaZ70

Har du förtroende för regeringen?

FDFMGA skrev 2019-02-03 13:40:52 följande:
    Jag tror att hen syftar på personer här i tråden.

Hen brukar ha en benägenhet att vifta med rasistkortet om hen anar kritik mot Israel. 

Jag har åtminstone inte lagt märke till något annat än kritik av Israel i den här tråden och den som förr här på FL brukade ge uttryck för sitt judehat framträder ju numer som allmänborgerlig väljare med vurm för SD-samarbete och som devot Israelvän.
    Du kan lägga ner din härskarteknik nu. Du vet mycket väl att mina nick är feminina namn och inte några "hen". 

Ja oj ja, fy på mig som har fräckheten att kririsera regeingen och dess företrädare för sånt som tydligen ska ses som normalt enligt forumets självutnämda elit. Sånt som att delta i demonstrationer när judehat proklameras, posera med terrorister, skylla på oss när vi drabbas av antisemitism i Malmö osv.

Normaltillstånd, eller?  
    I want to step into the water, And get totally wet, I'm a Romeo's daughter I'm in it up to my neck
  • FDFMGA
    RebeckaZ70 skrev 2019-02-03 18:18:07 följande:
    Du kan lägga ner din härskarteknik nu. Du vet mycket väl att mina nick är feminina namn och inte några "hen". 

Ja oj ja, fy på mig som har fräckheten att kririsera regeingen och dess företrädare för sånt som tydligen ska ses som normalt enligt forumets självutnämda elit. Sånt som att delta i demonstrationer när judehat proklameras, posera med terrorister, skylla på oss när vi drabbas av antisemitism i Malmö osv.

Normaltillstånd, eller?  
    Allt handlar inte om dig, Rebecka och ja - jag vet att du är kvinna och skulle jag skriva om dig så skulle jag använda pronomet hon.

Min kommentar avsåg den person som insinuerar att personer i den här tråden skriver om israels övergrepp i syfte att dölja sin egen antisemitism och judehat.
    Flash Gordon skrev 2019-02-03 13:13:17 följande:
    Nä, varför skulle någon skyla på dig?

Det är sossarnas standardlösning.

När det blir jobbigt att prata om sin egen antisemitism och sitt eget judehat så börjar man tala om "Israels övergrepp", som om det på något sätt skulle förklara deras egna åsikter.

• RebeckaZ70
    FDFMGA skrev 2019-02-03 18:31:50 följande:
    Allt handlar inte om dig, Rebecka och ja - jag vet att du är kvinna och skulle jag skriva om dig så skulle jag använda pronomet hon.

Min kommentar avsåg den person som insinuerar att personer i den här tråden skriver om israels övergrepp i syfte att dölja sin egen antisemitism och judehat.
    Flash Gordon skrev 2019-02-03 13:13:17 följande:
    Nä, varför skulle någon skyla på dig?

Det är sossarnas standardlösning.

När det blir jobbigt att prata om sin egen antisemitism och sitt eget judehat så börjar man tala om "Israels övergrepp", som om det på något sätt skulle förklara deras egna åsikter.
    Visa mig något inlägg där Flash Gordon gett uttryck för judehat!
    I want to step into the water, And get totally wet, I'm a Romeo's daughter I'm in it up to my neck
  • FDFMGA
    RebeckaZ70 skrev 2019-02-03 19:22:30 följande:
    Var jag verkligen så otydlig?

Detta två första raderna syftade på en person och de sista tre på en annan - om du använder dig av nya Familjeliv så kan du lätt konstatera att det vimlar av svarta nick med bebismarkering i politiktrådarna. De tre sista raderna handlar om den personen som med åren blivit Israelvän från att ha haft en syn på judar som liknar den Flash Gordon påstod att socialdemokrater har.

Jag gissar att det inte finns någon i tråden, bebisnick undantagna, som hatar judar eller är antisemiter.

Hen brukar ha en benägenhet att vifta med rasistkortet om hen anar kritik mot Israel. 

Jag har åtminstone inte lagt märke till något annat än kritik av Israel i den här tråden och den som förr här på FL brukade ge uttryck för sitt judehat framträder ju numer som allmänborgerlig väljare med vurm för SD-samarbete och som devot Israelvän.
  • KillBill
    RebeckaZ70 skrev 2019-02-03 19:22:30 följande:
    Jag tror att du bör läsa FDFMGAs inlägg igen..
    Tino Sanandaji: SD är ett gäng skånsk trash med låg IQ!
  • K Markatta

Det största regeringspartiet, S, kan nu vara på väg att splittras. Idag lanserades en ny S-förening, eller vi kanske ska säga utbrytargrupp, som kallar sig Reformisterna.

De vänder sig mot det som Annie L och Janne B krävt och som Stefan L "lovat" genomföra för att kunna klamra sig kvar vid makten. Istället kräver man renodlad och en smula populistisk vänsterpolitik:

https://www.expressen.se/nyheter/tunga-s-namn-utmanar-lofven-vill-stoppa-partiets-hogersvang/

• K Markatta

Experter, schmexperter:

https://www.expressen.se/nyheter/sagas-av-experter-nu-ska-snabbtagen-bli-verklighet/

Sågas av experter - nu ska snabbtågen bli verklighet

Regeringens satsning på nya stambanor för höghastighetståg väntas kosta minst 230 miljarder. Trots att klimat- och samhällsnyttan visat sig vara närmast obefintlig säger infrastrukturminister Tomas Eneroth (S) att det är bråttom.

- Jag tror till och med att Miljöpartiet har förstått att det här inte är en miljövinst. Men det är lätt att tappa ansiktet om de skulle ändra sig nu, säger nationalekonomen Maria Börjesson.

• KillBill
    K Markatta skrev 2019-02-03 20:28:39 följande:

Experter, schmexperter:

https://www.expressen.se/nyheter/sagas-av-experter-nu-ska-snabbtagen-bli-verklighet/

Sågas av experter - nu ska snabbtågen bli verklighet

Regeringens satsning på nya stambanor för höghastighetståg väntas kosta minst 230 miljarder. Trots att klimat- och samhällsnyttan visat sig vara närmast obefintlig säger infrastrukturminister Tomas Eneroth (S) att det är bråttom.

- Jag tror till och med att Miljöpartiet har förstått att det här inte är en miljövinst. Men det är lätt att tappa ansiktet om de skulle ändra sig nu, säger nationalekonomen Maria Börjesson.

Det finns även forskare som anser att en satsning på snabbtåg är helt rätt (t.ex. flera tågexperter på KTH). Maria Börjesson som du hänvisar till propagerar för elflyg något som experter menar inte kommer fungera i större skala.

https://www.nyteknik.se/opinion/batteridrift-i-storre-skala-flygtekniskt-omojligt-6946208
    Tino Sanandaji: SD är ett gäng skånsk trash med låg IQ!
  • nihka
    RebeckaZ70 skrev 2019-02-03 18:18:07 följande:

Normaltillstånd, eller?  
    Who gives a shit om terroristvurmarstaten Israels fanbärare är hon, han eller hen. Det är samma terroristvurmarstat oavsett vem som hejar på dem.

Var du glad över att den svenska regeringen är intresserade av att prata med båda terroristvurmande sidor i Israel-Palestina hatstilleståndet. Utan påtryckningar om fred från det internationella samfundet och eldsjälar som den svenska regeringen hade ni troligtvis framgångsrikt utplånat varandra vid det här laget.
    Om du vill få tillbaka min röst Kristersson, får du ge SD foten!
  • nihka

Jösses vilket humbug!
    Om du vill få tillbaka min röst Kristersson, får du ge SD foten!
Svar på tråden Har du förtroende för regeringen?