nihka skrev 2019-01-30 00:03:15 följande:
Ditt Sverigehat bara slutar aldrig. Är så glad för att du har flyttat till "paradiset" Israel. Du kan inte tänka dig att vara kritiskt till något "föredömeslandet" Israel gör?
Trådämnet är "Har du förtroende för regeringen?",
Det är
inte "Hatar Rebecka Sverige?".
Har du spekulationer om mina åsikter eller person kan du behålla dem för dig själv eller dela dem med dina närmast sörjande.
Att ha synpunkter på Sveriges regering och dess minsitrar är inte att hata Sverige. Hade jag hatat Sverige hade jag knappast behållit mitt medborgarskap eller överhuvdtaget brytt mig om att rösta i det senaste riksdagsvalet. Inte heller hade jag/vi besökt Sverige 2-3 gånger om året.
Paradis vet jag inte men jag trivs väldigt mycket bättre här än i Sverige, särskilt de här månaderna, kan inte påstå att jag saknar de skånska vintrarna, men inte ens de regniga och blåsiga vintarna hatar jag.
Paradiset är i såfall att få leva med min själs älskade, det var betydligt enklare för mig att flytta hit och få tag på ett bra jobb, än tvärtom. Dessutom har jag inte en enda gång blivit kallad "judehora" på något språk sedan jag flyttade hit...
Jämfört med de länder som utrikesministern vurmar för är Israel ett "föredömesland". Men visst är jag kritisk till en del som företrädarna för mitt nya hemland gör. Men det är en fråga för en helt annan tråd.