FDFMGA skrev 2016-03-17 18:52:55 följande:
Ja, det är ungefär så jag har uppfattat dina åsikter.
Du låter ditt ändamål helga dina medel vilket innebär att du är vårdslös med fakta eller alternativt inte kan skilja mellan sanning och lögn.
Jag tror liksom Greider att mycket inom invandrings- och integrationspolitiken kommer att omprövas och förändras.
Men jag är övertygad om att det oavsett om vi har en rödgrön- eller en alliansregering så kommer den förändringen att ske på så vis att man låter den avgrund som skiljer invandringskritik från invandrarhat att förbli en avgrund. Det vill säga att din röst och andras som ropar om förståelse för de uttryck som samlats kring de som stöder SD kommer att förbli ohörda.
Jag tycker att din reaktion på mitt svar till kräket som skrev om "juden Aschelberg" och judemedia säger oerhört mycket. Jag påstod igår att jag är rätt fridsam som debattör och menade egentligen att det är ytterst sällan jag blir upprörd. Men jag finns fortfarande hur förbannad jag blev när jag läste kräkets inlägg.
Jag tycker att det var bra att Sahlin skrev vad hon tyckte om "Folkets demonstration", medan du menar att hon utmålade dem som djävulens anhang och kallade dem dödsnazister.
Jag tycker väl också att det är en smula bisarrt att du kallar dig socialdemokrat. Jag är uppvuxen i ett arbetarhem med fackligt aktiva föräldrar. Jag har själv en bakgrund som fackligt aktiv. Jag anser att dina åsikter befinner sig ljusår från en socialdemokratisk människosyn.
Alla måste böja sina huvuden inför Åkessons briljans vid roulettebordet
Jag tycker det är en smula bisarrt du kallar dig fridsam debattör när du är så uppenbart det motsatta.
Du har ett oändligt hav av subtila förolämpningar att ösa ur. Jag vet inte hur många du använt gentemot mig vid det här laget. När jag frågar vad du menar med dem eller om du har några "bevis" att backa upp det med så svarar du aldrig. Alternativt kommer med helt horribla "tolkningar", som framförs under föreställningen att det är vad jag ordagrant skrivit. Här kom en ny; jag är vårdslös med fakta och kan inte skilja mellan sanning och lögn. Det är rent BS and you know it. Du kan aldrig producera några vettiga exempel utan det är "tolkningar" och, ja, rena lögner.
Sen finns det en andra lustiga metoder; en som handlar om att uttrycka sig lite mer generellt fast "alla" vet vem som åsyftas. En annan är häver ur sig något föraktfullt och avslutar med en glad gubbe. Jag vet inte om detta lurar någon. Men det finns definitivt ingen glad gubbe bakom dessa smileys.
Det som är extra upprörande tycks vara att jag kallar mig socialdemokrat. Detta tycks uppfattas som någon slags personlig förolämpning; och / eller som ett bevis på att jag he någon "hidden agenda" ( vilken det nu skulle vara). Enligt dig verkar definitionen av socialdemokrat är någon som tycker genuint illa om alla sverigedemokrater. Helst ska man sänka sig till rasisterns nivå och uttrycka sig lika föraktfullt som de för att vara en "äkta socialdemokrat". Tror du verkligen på fullaste allvar att alla som röstar på S är så kategoriska?
Sen kan man ju undra vadvsom hände med S övriga politik.