Har du förtroende för regeringen?
Sådant som samma regering brukar klaga högljutt och indignerat på om det sker i Polen eller Ungern.
Det kanske inte är så lätt ändå att hålla armlängds avstånd till fri och oberoende media även om man är en regering som sitter i Stockholm?
Till exempel statsministern har ju tidigare haft åsikter om vad en annan journalist sagt om Sverige i utländsk media.
Jag håller med om att det är ett märkligt att en pressekreterare skickar ett SMS där han skriver att reportaget är bra "trots att det är Expressen" och att vi på GT/Expressen "flörtar med SD" Expressen har emellertid bara publicerat delar av SMSet och det skulle vara önskvärt att det publiceras i sin helhet så att kontexten blir tydlig.
En sak som förvånar mig är att just du är så kritisk till det inträffade. Du var ju en av dem som applåderade Donald Trump när han var USAs president. Donald Trump trakasserade dagligen media och han vägra öppet att uttala sig till journalister som han inte gillade. Där handlade det inte om SMS (med både beröm och kritik) utan om grova provokationer. Donald Trump drog sig inte för att vanära enskilda journalister och tidningar inför öppen ridå. Trots detta så fortsatte du att hylla Trump så länge han var president. Hur kan det komma sig att du idag är kritisk mot något som du då accepterade?
Själv var jag kritisk både mot Trump och jag anser att det SMS som skickats till expressen bör kritiseras (om det nu inte finns något i SMSet som Expressen undanhåller och som ger en förklaring)