• nattuw

Har du förtroende för regeringen?

KillBill skrev 2022-02-17 14:53:08 följande:

Absolut ingen är förvånad..

Civilminister Ida Karkiainen (S): Vill inte lägga mig i bandet
    Nä ingen är förvånad.
  • nattuw
    Flash Gordon skrev 2022-02-15 10:27:49 följande:
    Partiet kör en drive inför varje val. Utbildar sina medlemmar i att agitera på nätet. Som på Facebook och här på FL, till exempel.

2018 blev det parodiskt när säkert 20+ nykläckta socialdemokratiska digitala dörrknackare ett halvår innan valet klev in på Flashback samtidigt och trodde att de skulle kunna smälta in och lura på andra Partiets tyckande.

Sedan är det inte så mycket Socialdemokratisk politik som de sprider.

Istället sprider de oftast anti-SD-budskap. Och numer också anti-KD och anti-M.
    Det stora problemet för de socialdemokratiska nätagitatorerna är att det inte finns någon socialdemokratisk politiks som de kan agitera för. Ty är det något som verkligen utmärker dagens socialdemokrati (förutom bristen på kompetens) så är det en skrämmande likgiltighet inför de problem som finns i samhället. Så vad finns då kvar annat än att försöka rikta uppmärksamheten bort från problemen.
  • nihka
    nattuw skrev 2022-02-17 21:14:52 följande:
    Nä ingen är förvånad.
    Men SD är förvånade. Varenda gång konstigt nog
    Om du vill få tillbaka min röst Kristersson, får du ge SD foten!
  • nihka
    nihka skrev 2022-02-17 21:42:42 följande:
    Men SD är förvånade. Varenda gång konstigt nog
  • nihka
  • klyban
    nattuw skrev 2022-02-17 21:14:52 följande:
    Nä ingen är förvånad.

Mycket förvånande att man vill jämföra med ett lite barn.
    Låter som whataboutism och på ett lite barn som inte ens delar den nazismen som är där.

En central del av populismens livsnerv att generalisera utifrån ett eller några enstaka exempel.
  • Padirac
    nattuw skrev 2022-02-17 21:31:23 följande:
    Det stora problemet för de socialdemokratiska nätagitatorerna är att det inte finns någon socialdemokratisk politiks som de kan agitera för. Ty är det något som verkligen utmärker dagens socialdemokrati (förutom bristen på kompetens) så är det en skrämmande likgiltighet inför de problem som finns i samhället. Så vad finns då kvar annat än att försöka rikta uppmärksamheten bort från problemen.
    Jag tror att det är svårt för den med några som helst deduktiva förmågor att dra slutsaten att alla kritiker mot det bruna partiet SD är socialdemokrater - men för SDs kader på FL är visst alla kritiker sossar  - som sagt, det finns ju folk till allt

Åkesson verkar ha någon sorts vurm för en del sossar, det är säkerligen för att han svale sin egenn bruna film och tror att sossarna är nazister.  Det verkar inte så otroligt med tanke på att han i övrigt inte verkar vara så orienterad i historia eller samhällsfrågor i stort.

Oavsett vilken regering som sitter så är det riksdagen och myndigheterna och lagarna som sätter en stor del av ramarna vilket SDs tangentbordsriddare verkar sakna förståelse för - jag tror att just det är ett av skälen till att de saknar förtroende för regeringen. 
  • Rataxes
    Magica de Hex skrev 2022-02-17 00:00:11 följande:
    Men inser du inte vad Åkesson ställs inför? 
    Han måste välja mellan två ledare han absolut inte gillar. Han säger att han föredrar det västerländska samhället men inte ledarna av det.

Jag har inte kritor tillgängligt så jag kan förklara på din nivå, men låt oss anta att han fått frågan "skulle du vilja äta hundskit eller kattskit?". Åkesson måste svara så han svarar hundskit.

Rubriker dagen efter:

Åkesson vill äta hundskit!

Begriper du?
    Passa gärna på att fråga retarderingens stövelslickare varför det inte blev folkstorm när varken Stefan  Löfven eller Isabella Lövin ville välja mellan Putin och Trump när de fick den frågan 2018.
    Socialdemokraterna är det enda partiet med företrädare som dömts för valfusk.
  • FDFMGA
    Rataxes skrev 2022-02-18 06:56:50 följande:
    retarderingens stövelslickare
    Hmm, kolerikerhögern har ett målande bildspråk.Skrattande
  • FDFMGA

Kraftigt förtroendelyft för Andersson ? högsta nivån på tio år

https://www.svt.se/nyheter/inrikes/kraftigt-fortroendelyft-for-andersson-hogsta-nivan-pa-tio-ar

Svar på tråden Har du förtroende för regeringen?