• nihka

Har du förtroende för regeringen?

KillBill skrev 2022-02-16 20:36:19 följande:
    Nu kan du sluta och spekulera. Att Åkesson inte kan göra detta val säger allt. 
    Det vore politiskt självmord för Åkesson att ta ställning mot Putin även om han till äventyrs inte skulle hålla med Putin i just Ukrainafrågan.

Så här nära valet han duckar han så länge han bara orkar - tills det är klart och står klart vad de flesta tycker om det hela och då tycker han likadant. Och att det alltid har varit hans och partiets hållning
    Om du vill få tillbaka min röst Kristersson, får du ge SD foten!
  • nihka
    Magica de Hex skrev 2022-02-17 00:00:11 följande:
    Men inser du inte vad Åkesson ställs inför? 
    Han måste välja mellan två ledare han absolut inte gillar. Han säger att han föredrar det västerländska samhället men inte ledarna av det.

Jag har inte kritor tillgängligt så jag kan förklara på din nivå, men låt oss anta att han fått frågan "skulle du vilja äta hundskit eller kattskit?". Åkesson måste svara så han svarar hundskit.

Rubriker dagen efter:

Åkesson vill äta hundskit!

Begriper du?
    Låt mig använda dina kritor för att du lättare ska förstå.

I det här läget kan man välja att rita med den ljusblåa kritan istället för att välja saxen och klippa sönder teckningen.
  • klyban
    Flash Gordon skrev 2022-02-18 11:15:15 följande:
    SSU kommer ju onekligen upp som tanke ...

...men huvudorsaken är förstå att man inte vill stöta sig med sina kärnväljare, de som huserar i de Särskilt Socialdemokratiskt Utsatta områdena

Fatta vad Nyans skulle ta väljare från dem om S sa att man ville förbjuda kusin-äktenskap.

Anstränger du dig att ja missuppfatta allt, eller är det max du ger?
    Undrar med tanke på hur satans ofta du missar ladugårdsväggen, fast än du står 2mm ifrån den.

En central del av populismens livsnerv att generalisera utifrån ett eller några enstaka exempel.
  • nihka
    Rataxes skrev 2022-02-18 06:56:50 följande:
    Passa gärna på att fråga retarderingens stövelslickare varför det inte blev folkstorm när varken Stefan  Löfven eller Isabella Lövin ville välja mellan Putin och Trump när de fick den frågan 2018.
    För att världen inte stod i farstun till ett tredje världskrig 2018?

Det här är väl så nära Cubakrisen vi har kommit på 70 år.
  • nihka
    nihka skrev 2022-02-18 14:05:40 följande:
    För att världen inte stod i farstun till ett tredje världskrig 2018?

Det här är väl så nära Cubakrisen vi har kommit på 70 år.
    60 år
  • nihka
    nattuw skrev 2022-02-18 09:12:46 följande:
    Ett av skälen till att många saknar förtroende för regeringen beror på energipolitiken (eller bristen därav). Ett annat skäl till att människor saknar förtroende för regeringen är att människor mördas på öppen gata och att socialdemokratiska nätagitatorer försöker vifta bort problemet med "monster under sängen" argument. Ett tredje skäl till att regeringen inte inger förtroende är att regeringens politik syns varenda gång någon utanför storstadsområdenas kollektivtrafikområde måste tanka sin bil. Alltså såna där små vardagstrivialiteter som syns i plånboken och  som påverkar människor i deras vardag oavsett vad de röstar på och som socialdemokratin i sitt elfenbenstorn inte ens vill låtsas om att de finns.

Att alla försök till sakdiskussion får de socialdemokratiska nätagitatorerna att se brunt gör inte människors vardag bättre. För att människors vardag skall bli bättre och för att människor skall känna förtroende för regeringen går det inte sopa alla problem under mattan tills mattan inte längre räcker till.
    Och just vad är sakligt i ditt inlägg? Mest en massa känslor med tillhörande fantasier om att bara man byter ut regeringen så är uppvärmning och bensin nästintill gratis och alla kommer att krama varandra. Kolla bara Norge. Deras bensin är en hel krona dyrare och då har de egen olja! Sveriges bensinpriser är lägst bland de nordiska länderna och ungefär samma som i Storbritannien:

https://bilresa.se/bilresa/bensin-och-dieselpriser-i-europa/

Det spelar väldigt liten roll vem som sitter i regeringsställning så länge man håller sig till de rumsrena partierna. Potten kan bara fördelas och om något blir billigare eller satsas på blir blir samtidigt något annat dyrare och mer eftersatt. Det finns ALLTID något att klaga på för den missnöjda.

Sedan ska man ha mål med förbättringar och det har exakt INGEN regering till dags datum varken saknat eller åstadkommit.
  • nihka
    Flash Gordon skrev 2022-02-18 14:25:16 följande:
    Typ så här

www.riksdagen.se/sv/dokument-lagar/dokument/motion/en-skola-med-studiemiljo-i-varldsklass_H8021931

SD 2020: Vi föreslår att skolan ska vara mobilfri upp till årskurs 9.

Socialdemokraterna 2020: Avslag på SD:s motion!

Socialdemokraterna 2022: Förbjud mobiltelefoner i skolan!

www.bohuslaningen.se/nyheter/sverige/regeringen-vill-forbjuda-mobiltelefoner-i-skolan.14483c11-b7bc-495d-be1d-c3cf77f6bc01
    Typ inte så där.

Helt olika förslag. S vill ge möjligheten för skolan att förbjuda mobiltelefoner, men att de kan användas om de används i undervisningen.

SD ville totalförbjuda så där stelbent som SD är och sedan fanns det en massa andra saker med i förslaget så som skriftliga ordningsomdömen från årskurs 1.

Helt rätt att kasta ut skiten!
  • klyban
    Flash Gordon skrev 2022-02-18 14:25:16 följande:
    Typ så här

www.riksdagen.se/sv/dokument-lagar/dokument/m...

SD 2020: Vi föreslår att skolan ska vara mobilfri upp till årskurs 9.

Socialdemokraterna 2020: Avslag på SD:s motion!

Socialdemokraterna 2022: Förbjud mobiltelefoner i skolan!

www.bohuslaningen.se/nyheter/sverige/regering...

Är du säker på att det är ens S förslag,. för vi har varit med så många ggr nu med denna perioden att man väljer att ta andra partiers förslag och pinna dom på S.
    Du vet som fria marknadshyror, som man inbillade var S förslag, men jag vet man låtsades igen på den om och om igen, fast än svart på vitt var på C förslag.

En central del av populismens livsnerv att generalisera utifrån ett eller några enstaka exempel.
  • KillBill

Irene Svenonius får Bagdad Bob att blekna..

https://arbetet.se/2022/02/18/irene-svenonius-far-bagdad-bob-att-blekna/

Tino Sanandaji: SD är ett gäng skånsk trash med låg IQ!
Svar på tråden Har du förtroende för regeringen?