• KillBill

Har du förtroende för regeringen?

Nu kommer fler exempel på missförhållanden på friskolan IES.

https://www.expressen.se/nyheter/fackets-larm-skrams-till-tystnad-repressalier/

Tino Sanandaji: SD är ett gäng skånsk trash med låg IQ!
  • nattuw
    klyban skrev 2022-02-17 21:47:49 följande:

Låter som whataboutism och på ett lite barn som inte ens delar den nazismen som är där.

Det låter mer som vanlig dubbelmoralen.
  • FDFMGA
    klyban skrev 2022-02-17 16:21:05 följande:
    FDFMGA skrev 2022-02-17 12:42:53 följande:
    Till och med M-ledaren Ulf känner sig nu tvungen att ta avstånd från putinismen inom det blåbruna samarbetet.

www.svd.se/kristersson-om-akesson-obegripligt

Jag tycker denna är det mest intressanta SD och högerextrema håller på med.
    Och med detta om att det är Sverige Sverige Sverige, men när det kommer till Ryssland, så är man villig ge upp Sverige DIREKT.

Jag tror att SD försöker hantera ett internt dilemma i sitt sätt att förhålla sig till Ryssland - å ena sidan står Ryssland för det som kännetecknar SD och andra auktoritära rörelser, man har en ledare som pekar med hela handen, man definierar vem fienden är och man låter ändamålet helga medlen - men å andra sidan måste man samtidigt förhålla sig till det faktum det finns en djupt förankrad folklig tradition i Sverige av misstro gentemot Ryssland, en tradition som knappast försvagats av Putins agerande.

Det är väl därför Åkesson inte klarar av att omedelbart svara på vem han föredrar av Putin eller Biden och först efter en stund förmår att formulera ett politiskt korrekt svar.
  • nattuw
    Padirac skrev 2022-02-17 21:59:16 följande:
    jag tror att just det är ett av skälen till att de saknar förtroende för regeringen. 
    Ett av skälen till att många saknar förtroende för regeringen beror på energipolitiken (eller bristen därav). Ett annat skäl till att människor saknar förtroende för regeringen är att människor mördas på öppen gata och att socialdemokratiska nätagitatorer försöker vifta bort problemet med "monster under sängen" argument. Ett tredje skäl till att regeringen inte inger förtroende är att regeringens politik syns varenda gång någon utanför storstadsområdenas kollektivtrafikområde måste tanka sin bil. Alltså såna där små vardagstrivialiteter som syns i plånboken och  som påverkar människor i deras vardag oavsett vad de röstar på och som socialdemokratin i sitt elfenbenstorn inte ens vill låtsas om att de finns.

Att alla försök till sakdiskussion får de socialdemokratiska nätagitatorerna att se brunt gör inte människors vardag bättre. För att människors vardag skall bli bättre och för att människor skall känna förtroende för regeringen går det inte sopa alla problem under mattan tills mattan inte längre räcker till.
  • Rataxes

Morgan Hjärta kusinäktenskap.

https://sverigesradio.se/artikel/regeringen-vill-inte-forbjuda-kusinaktenskap

På sätt och vis logiskt att sosseadeln gillar inavel...

Kaka söker maka.

Socialdemokraterna är det enda partiet med företrädare som dömts för valfusk.
  • FDFMGA
    Rataxes skrev 2022-02-18 09:47:56 följande:

sverigesradio.se/artikel/regeringen-vill-inte-forbjuda-kusinaktenskap

Kaka söker maka.

Hmm, är inte det tillåtet i hela Europa?

Där avslöjade du minsann att sossarnas inflytande saknar gränser, utom möjligen avseende hur en epatraktor ska rattas på väg till affären när  blandfärsen ska inhandlas.
  • klyban
    nattuw skrev 2022-02-18 08:46:36 följande:
    Det låter mer som vanlig dubbelmoralen.

Det är helt omöjligt och när man lägger dessa jämte varandra.
    Men jag förstår som extremhöger att man vill tro det är samma, men ledsen inte ens nära

FDFMGA skrev 2022-02-18 08:51:53 följande:
    Jag tror att SD försöker hantera ett internt dilemma i sitt sätt att förhålla sig till Ryssland - å ena sidan står Ryssland för det som kännetecknar SD och andra auktoritära rörelser, man har en ledare som pekar med hela handen, man definierar vem fienden är och man låter ändamålet helga medlen - men å andra sidan måste man samtidigt förhålla sig till det faktum det finns en djupt förankrad folklig tradition i Sverige av misstro gentemot Ryssland, en tradition som knappast försvagats av Putins agerande.

Det är väl därför Åkesson inte klarar av att omedelbart svara på vem han föredrar av Putin eller Biden och först efter en stund förmår att formulera ett politiskt korrekt svar.

Men jimbo har ju inga problem att ljuga annars, och det verkar som han inte vill och gränslar anser jag.

Det svar jag hade gett, det var att jag föredrar varken en partistat som Ryssland eller tvåpartistat som USA, och att det Svenska systemet är utmärkt.
    Men och andra sidan så vet man redan att de inte gillar det svenska systemet, då detta tuggar upp en hel del av populismen de vill ge oss.

Den dagen SD kommer få vara med att styra, så har de NOLL erfarenhet av detta.
    Detta då genom att de aldrig vill prata om politiska förlag sakligt i sin helhet, för det kräver att man sätter sig in i problem, och det känner inte jag att SD är det minsta intresserade av, utan det är deras populism som är deras enda sak.

Sen när det kommer till Ryssland, så är inte vaksamhet nått man kan överge med dom, de mördar ju sin egen befolkning, och sätter politiker i fängelset som terrorister, och den enda terrorism de gjort är att börja bli mer populär än Putin.

Rataxes skrev 2022-02-18 09:47:56 följande:

sverigesradio.se/artikel/regeringen-vill-inte...

Kaka söker maka.

DU får nog lösa upp dig grabben, kusin funkar biologiskt och därmed därför de tillåter det.
    Personligen skulle jag dock inte ens fundera på det, som jag tror många andra känner också.
    Och varför ska man bestämma över andras relationer som funkar även biologiskt?

Det gäller först förstå en fråga, innan man kan säga nått om den som betyder nått.

FDFMGA skrev 2022-02-18 10:20:47 följande:
    Hmm, är inte det tillåtet i hela Europa?

Där avslöjade du minsann att sossarnas inflytande saknar gränser, utom möjligen avseende hur en epatraktor ska rattas på väg till affären när  blandfärsen ska inhandlas.

HAHA, skitroligt.

Det är rätt komiskt när folk inte förstår saker innan de kommer med sin populism.

En central del av populismens livsnerv att generalisera utifrån ett eller några enstaka exempel.
  • nihka
    Flash Gordon skrev 2022-02-16 21:44:30 följande:
    Medveten "missförståelse". Bara en skolgårdsmobbare som försöker vara cool inför gänget.
    OT. Den här tråden handlar om regeringen, inte om din barndom.
    Om du vill få tillbaka min röst Kristersson, får du ge SD foten!
  • nihka
    Flash Gordon skrev 2022-02-14 12:17:04 följande:
    Regel nummer 6)
    Du tänker förstås på Åkesson med sin kärnfamiljspolitik och som själv inte klarar av att hålla den innanför gylfen och inom den egna kärnfamiljen.
    Rataxes skrev 2022-02-15 10:08:00 följande:
    Det är skillnad på folk och politikeradeln.

Om du vill få tillbaka min röst Kristersson, får du ge SD foten!
  • klyban
    nihka skrev 2022-02-18 13:10:09 följande:
    ALLA partier och dess sympatisörer agerar på nätet. Det är inte ditt SDs egen arena där alla andra är tysta.
    Men det är det dom önskar....
    En central del av populismens livsnerv att generalisera utifrån ett eller några enstaka exempel.
Svar på tråden Har du förtroende för regeringen?