• Gert

Har du förtroende för regeringen?

FDFMGA skrev 2016-07-01 23:51:18 följande:
    Äsch. Det är klart att det finns en svensk kultur. Det är ju därför SD är så illa sedda, ett parti med värderingar som ligger bortom den svenska kulturens.

Nej, jag menar som Löfven att det är synnerligen viktigt att värna grundläggande svenska värderingar mot allehanda figuren som ser tjejer som horor och viftar med sina rör.
    Nu hittar du på en massa strunt. SD värnar mer om svensk kultur och svenska värderingar än något annat parti. Mångkultur är de andra partiernas värdeord och Sverige har bara varit mångkulturellt i några decennier. Angela Merkel, som PK-eliten ville ha som Nobelpristagare, har sagt många gånger att mångkultur är en myt, en illusion, något som inte fungerar i samhället.

Stefan Löfven hittar hela tiden på nya ord och formuleringar för att försöka locka tillbaka sossar som har gått över till SD. För bara ett år sen skulle det vara otänkbart att Löfven pladdrade om svenska värderingar.
    Give ´em Hell!
  • oOOo  oOOo
    FDFMGA skrev 2016-07-01 23:53:44 följande:
    Ja, det är märkligt att hon kan vara så hatad.
    Kanske inte är så konstigt egentligen, den gamla vanliga principen "hat föder hat". Att hatiska människor i sin tur blir hatade av andra hatare hör väl snarare till vanligheterna.
  • FDFMGA
    Gert skrev 2016-07-02 00:21:01 följande:
    Nu hittar du på en massa strunt. SD värnar mer om svensk kultur och svenska värderingar än något annat parti. Mångkultur är de andra partiernas värdeord och Sverige har bara varit mångkulturellt i några decennier. Angela Merkel, som PK-eliten ville ha som Nobelpristagare, har sagt många gånger att mångkultur är en myt, en illusion, något som inte fungerar i samhället.

Stefan Löfven hittar hela tiden på nya ord och formuleringar för att försöka locka tillbaka sossar som har gått över till SD. För bara ett år sen skulle det vara otänkbart att Löfven pladdrade om svenska värderingar.
    Ville pk-eliten ha Merkel som nobelpristagare?

Ja, mångkultur är en myt, åtminstone så att värderingar som exempelvis de SD eller islamister företräder ska anses som en del av någon slags palett där allt har lika stort inflytande. 

Den svenska kulturen är självklart överordnad och därför existerar det inte någon mångkultur i egentlig mening, men heller ingen monokultur.

Panta rei.
    Alla måste böja sina huvuden inför Åkessons briljans vid roulettebordet
  • FDFMGA
    oOOo oOOo skrev 2016-07-02 00:21:17 följande:
    Kanske inte är så konstigt egentligen, den gamla vanliga principen "hat föder hat". Att hatiska människor i sin tur blir hatade av andra hatare hör väl snarare till vanligheterna.
    Jag betraktar inte henne som en hatare.

jag känner mig inte ens träffad som man. Hon är så ung, knappt äldre än mitt äldsta barn, så begåvad och har fått möta så mycket av det fega anonyma hatet.

Det är inte lätt att vara ung tjej i dagens Sverige. Och en framgångsrik sådan som dessutom är offentlig lockar fram en massa varelser från kloakerna.
  • oOOo  oOOo
    FDFMGA skrev 2016-07-02 00:41:58 följande:
    Nej, hennes uttalande om att hon hatar ditten och datten är väl bara någon form av pr då.
    Fast vissa kanske tar henne på orden.
    ag känner mig inte ens träffad som man.
    Nej såklart, varför skulle du eller ens känna behov av att förklara det.
    Det är inte lätt att vara ung tjej i dagens Sverige. Och en framgångsrik sådan som dessutom är offentlig lockar fram en massa varelser från kloakerna.
    Så är det nog ja.

• SmalaSara

jag känner mig inte ens träffad som man. Hon är så ung, knappt äldre än mitt äldsta barn, så begåvad och har fått möta så mycket av det fega anonyma hatet.

En liten stilla undran bara...

Var och i vilken tidsepok var det lättare att vara ung tjej än i dagens Sverige?

Och vad baserar du det på?
  • oOOo  oOOo
    SmalaSara skrev 2016-07-02 00:48:01 följande:
    En liten stilla undran bara... Var och i vilken tidsepok var det lättare att vara ung tjej än i dagens Sverige? Och vad baserar du det på?
    Hen säger ju inte något om hur det var i andra tidsepoker egentligen. Kan ju varit lika tufft då. 
    Eftersom det hela är ganska relativt så är uttalandet ganska meningslöst egentligen. Det är itufft att leva.
  • FDFMGA
    SmalaSara skrev 2016-07-02 00:48:01 följande:
    En liten stilla undran bara... Var och i vilken tidsepok var det lättare att vara ung tjej än i dagens Sverige? Och vad baserar du det på?
    Jag vet inte. saker kan nog vara svåra och lätta på olika sätt och jag vet inte om vi verkligen har kommit så långt i fråga om jämställdhet som vi ibland vill låta påskina. Har precis läst om Bråvalla och hur pojkar ropade den gamla ramsan "visa pattarna" till Zara Larsson. Det är inte bara gamla stofiler på FL som blir provocerade av henne.

Generellt, oavsett om man är tjej eller kille, är allt så mycket mer osäkert idag än när jag växte upp
  • SmalaSara
    oOOo oOOo skrev 2016-07-02 00:55:12 följande:
    Hen säger ju inte något om hur det var i andra tidsepoker egentligen. Kan ju varit lika tufft då. 
    Eftersom det hela är ganska relativt så är uttalandet ganska meningslöst egentligen. Det är itufft att leva.
    Det är inte lätt att vara ung tjej?

Eller kanske

Det är inte lätt att vara människa?

Jämfört med vad...?

Nej, det är inte lätt när det är svårt som min farmor brukade säga.

Ursäkta OT
  • oOOo  oOOo
    SmalaSara skrev 2016-07-02 01:01:09 följande:
    Det är inte lätt att vara ung tjej? Eller kanske Det är inte lätt att vara människa? Jämfört med vad...? Nej, det är inte lätt när det är svårt som min farmor brukade säga. Ursäkta OT
    Precis, floskelbingo helt enkelt.
Svar på tråden Har du förtroende för regeringen?