• FDFMGA

Har du förtroende för regeringen?

Gert skrev 2016-07-02 10:29:56 följande:
    Så mycket text men ändå så lite innehåll. 

Det jag fick ut var att du tycker att grundlagen innehåller pissbegrepp. Något pladder om Åkesson - givetvis, för vad vore ett inlägg på FL utan att nämna SD och Åkesson. Något om sekter - igen. Något om en kung. Alla partier utom SD värnar om svensk kultur och dess värderingar - den var nästan lika bra som när Moderaterna försökte skriva om sin egen historia!
    Inte desto mindre lyckades du inte definiera vilka pk-eliten som ville ha Merkel till fredspristagare var.

Du lyckades heller inte ge exempel på dessa sjuklöverpolitiker som anser att mångkultur är bra och att det inte finns någon svensk kultur.

Självklart värnar alla anständiga partier svensk kultur och dess värderingar. Det är därför SD hålls så kort eftersom sekten är sverigefientlig och har värderingar som inte anses höra hemma i en svensk värdekontext.
    Alla måste böja sina huvuden inför Åkessons briljans vid roulettebordet
  • Gert
    FDFMGA skrev 2016-07-02 10:35:58 följande:
    Inte desto mindre lyckades du inte definiera vilka pk-eliten som ville ha Merkel till fredspristagare var.

Du lyckades heller inte ge exempel på dessa sjuklöverpolitiker som anser att mångkultur är bra och att det inte finns någon svensk kultur.

Självklart värnar alla anständiga partier svensk kultur och dess värderingar. Det är därför SD hålls så kort eftersom sekten är sverigefientlig och har värderingar som inte anses höra hemma i en svensk värdekontext.
    PK-eliten är stor och många ville ha Angela Merkel som fredspristagare. En av dem var Alf Svensson.

Behöver jag verkligen ge exempel på när 7-klöverpolitiker påstår att mångkultur är bra? Det står faktiskt i grundlagen om mångkulturen och det var 7-klöverpartierna som införde det. SD var det enda partiet som var emot. Om du aldrig har hört någon 7-klöverpolitiker, förutom Mona Sahlin, som har sagt att mångkultur är bra bör du kolla hörseln och synen.

Enligt regeringen finns det ingen svensk kultur - iaf hette det så för bara ett halvår sen. Men det går undan nu när regeringen och måste förhålla sig till SD.

Från regeringens väckelsemöte där självaste Stefan Löfven var på plats.

https://www.youtube.com/watch?v=eajx2iUWlFQ
    Give ´em Hell!
  • FDFMGA
    Gert skrev 2016-07-02 11:06:35 följande:
    PK-eliten är stor och många ville ha Angela Merkel som fredspristagare. En av dem var Alf Svensson.

Enligt regeringen finns det ingen svensk kultur - iaf hette det så för bara ett halvår sen.
    Det där regeringsuttalandet har nog passerat genom ett sverigedemokratiskt intellekt.

Om du länkar till originalet så kan jag säkert hjälpa dig att förstå.
  • Gert
    FDFMGA skrev 2016-07-02 11:11:33 följande:
    Det där regeringsuttalandet har nog passerat genom ett sverigedemokratiskt intellekt.
    Så kom ryggmärgsreflexen igen. 
    Give ´em Hell!
  • oOOo  oOOo
    Gert skrev 2016-07-02 11:17:26 följande:
    Den meningen kanske står på insidan av skygglapparna
  • FDFMGA
    Gert skrev 2016-07-02 11:17:26 följande:
    Mm, tydligen.

För ett påstående från en sverigedemokrat om vad någon har sagt bör man alltid be om källhänvisning.

Du menar att regeringen anser att det inte finns någon svensk kultur.

Men du varken kan eller vill belägga ditt påstående.
  • nihka
    FDFMGA skrev 2016-07-02 10:11:38 följande:
    Nej, jag vet. 

Att kulturer är dynamiska kommer de här personerna aldrig att förstå. De vill ha några enkla teser nedpetade på en griffeltavla. Typ hambo, surströmming och midsommar.

Eller som hämtat från SD tidigare partiprogram där man yrade om "trasmattor" och "väggbonader". Jävligt svårt att hålla sig för skratt där  
  • FDFMGA
    oOOo oOOo skrev 2016-07-02 11:19:36 följande:
    Den meningen kanske står på insidan av skygglapparna smile2.gif
    Nja, vi har olika synsätt bara.

Mitt är att man ska kunna belägga ett påstående om vad regeringen sagt.

Det finns en egoavdelning. Enligt min uppfattning passar sagostunden bättre där.
  • nihka
    FDFMGA skrev 2016-07-02 11:11:33 följande:

Om du länkar till originalet så kan jag säkert hjälpa dig att förstå.
    Originalet på Avpixlat kommer det att tolkas som
  • FDFMGA
    nihka skrev 2016-07-02 11:25:17 följande:

Eller som hämtat från SD tidigare partiprogram där man yrade om "trasmattor" och "väggbonader". Jävligt svårt att hålla sig för skratt där smile2.gif  
    Ja, kulturbegreppet är något som gäckar våra SD-aktivister.

Själv gillar jag uttrycket "kultur börjar med att man tvättar sig om fötterna".

Jag gissar att Gert inte har gjort det än. Men vem vet, kanske han anger källa till sitt påstående om att regeringen sagt att det inte finns någon svensk kultur.

Fast fan tro´t. Var det inte detsamma med Reinfeldt - att de här krabaterna hade fått för sig att han ansåg att det inte finns någon svensk kultur.
Svar på tråden Har du förtroende för regeringen?