• nihka

Har du förtroende för regeringen?

FDFMGA skrev 2016-07-02 12:01:48 följande:
    Förmodligen inte.

Tröttsamt hursomhelst.

Fan, det första barnen i skolan får lära sig om kultur brukar vara att det betyder odling.

SD-folket måste ha skolkat då.

Min uppfattning är att det finns en särskild SD-kultur - men inte ens det är en monokultur. Tvärtom odlar man där okunnighet och ren och skär dumhet och år efter år blir det rekordskörd.
    SD-folket här måste även ha skolkat från att lyssna på sina egna valda källor som tydligt meddelar att Föreställningen om att det skulle finnas en enhetlig inhemsk kultur som går tillbaka till urminnes tider, den bygger inte på fakta. Vi har alltid stått under influenser utifrån".

Men det kanske landade ett fluff i örat precis när "regeringen" sa detta.
  • Flash Gordon
    Rataxes skrev 2016-07-01 12:19:10 följande:
    Statens stöd till trossamfund ska utredas av . . .

Tadaaa : Såssarnas kristna ordförande.

Just när man trodde att saker inte kunde bli mer enfaldiga.
    Det där är faktiskt riktigt illa.

En regering som tillsätter olämpliga och partiska utredare. 
  • FDFMGA
    nihka skrev 2016-07-02 12:17:08 följande:
    SD-folket här måste även ha skolkat från att lyssna på sina egna valda källor som tydligt meddelar att " Föreställningen om att det skulle finnas en enhetlig inhemsk kultur som går tillbaka till urminnes tider, den bygger inte på fakta. Vi har alltid stått under influenser utifrån".

Men det kanske landade ett fluff i örat precis när "regeringen" sa detta. smile2.gif
    Fluffigt värreSkrattande
    Alla måste böja sina huvuden inför Åkessons briljans vid roulettebordet
  • Rataxes
    Flash Gordon skrev 2016-07-02 13:15:52 följande:
    Det där är faktiskt riktigt illa.

En regering som tillsätter olämpliga och partiska utredare. 
    Inte annat att vänta av en regering vars broderparti Fatah hyllar en mördare som martyr.

http://www.palwatch.org/main.aspx?fi=157&doc_id=18302
    Sverige = omvänd nattväktarstat. Hög skatt som går till allt en stat inte ska lägga sig i, men otillräckligt försvar & polis.
  • nihka
    Flash Gordon skrev 2016-07-02 17:52:57 följande:

Jag gissar att en och annan sosse tappar lite förtroende för Stefan Löfven i och  med denna intervju:

https://www.facebook.com/mobergsreflektioner/posts/1165305870156836

En socialdemokratisk statminister som menar att Alliansregeringen infört orättvisor för de svagaste grupperna men som själv vägrar försöka göra någonting åt dessa orättvisor med hänvisning till att "Lagt kort ligger".

Förvånad

Du syftar på jobbskatteavdraget som alliansen införde. Linjen för den nuvarande regeringen är att inte ta bort, men heller inte fortsätta med fler och reglera för de svagaste grupperna på annat vis.

Givetvis kan man inte få jobbskatteavdrag om man inte jobbar. Det fattar man ju om man tänker efter.
  • FDFMGA
    nihka skrev 2016-07-03 10:27:54 följande:
    Du syftar på jobbskatteavdraget som alliansen införde. Linjen för den nuvarande regeringen är att inte ta bort, men heller inte fortsätta med fler och reglera för de svagaste grupperna på annat vis.

Givetvis kan man inte få jobbskatteavdrag om man inte jobbar. Det fattar man ju om man tänker efter.
    Haha, en rimlig synpunktSkrattande

Själv kan jag bidra med en korrekt länk till intervjun med Löfven. Flash G nådde inte riktigt ända fram 

http://partiledarna.story.aftonbladet.se/chapter/s/
  • KillBill
    Flash Gordon skrev 2016-07-02 17:52:57 följande:

Jag gissar att en och annan sosse tappar lite förtroende för Stefan Löfven i och  med denna intervju:

https://www.facebook.com/mobergsreflektioner/posts/1165305870156836

En socialdemokratisk statminister som menar att Alliansregeringen infört orättvisor för de svagaste grupperna men som själv vägrar försöka göra någonting åt dessa orättvisor med hänvisning till att "Lagt kort ligger".

Förvånad

Jag hakar på nihka´s kommentar. Tror du att det är många som anser att arbetslösa och sjuka också borde få göra jobbskatteavdraget? Anser du det?

Varför tror du att socialdemokrater skulle tappa förtroendet för Stefan Löfven? Socialdemokraterna var mycket tydliga före valet att de inte skulle göra ändringar av jobbskatteavdraget och vad har man då att  bli besviken för?

Tino Sanandaji: SD är ett gäng skånsk trash med låg IQ!
  • FDFMGA

Att Sverige toppar listan över länder med världens bästa rykte är naturligtvis en konsekvens av bland annat socialdemokratins inflytande över Sveriges utveckling.

Som svensk och socialdemokrat blir jag stolt - och det är ju också mycket vi sverigevänner kan vara stolta överSkål

http://www.expressen.se/nyheter/sverige-toppar-listan-over-landerna-med-varldens-basta-rykte/

• Gert
    FDFMGA skrev 2016-07-03 11:40:23 följande:

Att Sverige toppar listan över länder med världens bästa rykte är naturligtvis en konsekvens av bland annat socialdemokratins inflytande över Sveriges utveckling.

Som svensk och socialdemokrat blir jag stolt - och det är ju också mycket vi sverigevänner kan vara stolta överSkål

www.expressen.se/nyheter/sverige-toppar-listan-over-landerna-med-varldens-basta-rykte/

Världens bästa rykte hos vilka? Våldtäktsmän?
    Give ´em Hell!
Svar på tråden Har du förtroende för regeringen?